مرغ باز هم ۴۰۰ تومان گران شد/ اعلام نرخ مصوب در دوشنبه

باشگاه خبرنگاران نوشت: عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغ‌داران از افزایش ۴۰۰ تومانی نرخ مرغ خبر داد و گفت: هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار تومان است.

برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغ‌داران گوشتی از افزاش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار از ابتدای هفته تاکنون  خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغ‌داران گوشتی ازدیاد تقاضا در فصل تابستان و کمبود عرضه ناشی از کاهش وزن‌گیری لاشه‌ها را عامل اصلی نوسان قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ زنده ظرف روزهای آتی به ۹ هزار و ۷۰۰ و مرغ گرم به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

چهارآیین با انتقاد از تأخیر در اعلام نرخ مصوب مرغ از سوی کارگروه تنظیم بازار بیان کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته پیش بینی می‌شود که ۲۴ تیر نرخ مرغ گرم و مرغ زنده بر اساس توافق میان تشکل‌ها و دولت از سوی کارگروه تنظیم بازار به تصویب برسد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغ‌داران گوشتی در واکنش به حواشی افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: با وجود آنکه مرغ ارزان‌ترین پروتئین در دسترس افراد به شمار می‌رود که طی ماه‌های اخیر در مقایسه با دیگر کالاها کمترین نوسان را داشته است از این رو انتقادات نادرست به افزایش قیمت مرغ تنها منجر به خروج تولیدکنندگان از چرخه تولید را به همراه خواهد داشت.

وی با انتقاد از افزایش چشمگیر کرایه‌های حمل و نقل نهاده‌های دامی در بازار گفت: هم اکنون به طور متوسط برای حمل هر کیلو ذرت و کنجاله سویا از بنادر به استان‌ها ۲۵۰ تومان کرایه دریافت می‌شود که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن می‌زند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغ‌داران گوشتی ادامه داد: با وجود آنکه توزیع نهاده از سوی پشتیبانی امور دام با سرعت قابل قبولی در دسترس تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، اما واردکنندگان با تأخیر چند ماهه نهاده مورد نیاز را در اختیار مرغداران قرار می‌دهند که به سبب واریز پول نهاده چند ماه قبل از تحویل کالا این امر در کاهش نقدینگی مرغ داران دامن می‌زند.

چهارآیین نرخ مصوب هر کیلو کنجاله سویا را دو هزار و ۴۰۰ و ذرت را یک هزار و ۳۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد با نرخ مصوب خود ۲۷ درصد و ذرت ۲۰ درصد اختلاف دارد که این امر تولیدکنندگان را با معضلات متعددی مواجه کرده است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغ‌داران گوشتی در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش دیگر هزینه‌های تولید از جمله واکسن، ریز مغذی‌های، لیزین و متیونین و ... باید قیمت واقعی مرغ را بپذیریم در غیر این صورت مرغ با نرخ ۲۰ هزار تومان از طریق واردات تأمین می‌شود.

۱۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =