عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین به مسکن مهر اشاره و تاکید کرد: مسکن مهر به هیچ وجه به تقاضای مشتریان در بازار مسکن پاسخ نداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،آخوندی می گوید: کاری که مسکن مهر کرد این بود که یک سوداگری فوق‌العاده‌ای در خودش ایجاد کرد.معمولا وقتی دولت در کار تولید کالای خصوصی، چه تولید گندم باشد، چه مسکن یا کفش یا هرچیز دیگری مداخله می‌کند، مفهومش این است که می‌خواهد یک رانتی را توزیع کند. براساس علم اقتصاد، مداخله دولت در تولید کالای خصوصی یعنی توزیع رانت و هیچ تعریف دیگری به نظر من ندارد. به محض این‌که خواست توزیع رانت کند، یکسری دلال وجود دارند.

۴۱۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 0
    ما تا ابد مستاجر میمانیم چون ممکن است رانت توزیع شود.چون رانت توزیع میشود مسکن را باید بی خیال شد.این عین جهالت است با چند تاکتیک کنترل داخلی و فیلتر میتوان جلوی رانت را گرفت.حالا خوب است آخوندی در خصوص نان صحبت نکرد.
  • محمد JP ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    11 0
    بله آقای دکتر ساخت چندین میلیون مسکن مهر جوابگوی نیاز زیاد بازار مسکن نیست. ولی آقای دکتر بفرمایید آیا شما در مدت طولانی وزارت ،توانستید باندازه انگشتان یکدستتان مسکن بسازید یا حتی تشویق به ساخت بفرمایید ؟!