۱ نفر
۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
آرزوی ترامپ برای سفیر انگلیس

ایسنا نوشت: به دنبال تشبیه دونالد ترامپ به شخصیت فیلم "ترمیناتور" از سوی سفیر مستعفی انگلیس در آمریکا، رییس جمهور آمریکا لحن خصمانه خود را درخصوص این سفیر تغییر داد.

پس از افشای اینکه کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را بی کفایت و بی منطق خوانده، مناقشه‌ای دیپلماتیک میان آمریکا و انگلیس در گرفت که به مجادله لفظی میان دو طرف منتهی شد.

به دنبال این جریان، داروک روز چهارشنبه اعلام کرد که از سمت خود استعفا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ در واکنش به استعفای این دیپلمات انگلیسی گفت: برای این سفیر انگلیسی بهترین‌ها را آرزو دارم. این خیلی بد است اما برخی افراد به من گفتند او چیزهای بسیار خوبی درباره من گفته است.

تغییر ناگهانی ترامپ در لحن صحبت‌هایش درباره داروک پس از آن صورت گرفت که مشخص شد این سفیر انگلیسی ترامپ را در کمپینش برای انتخابات ۲۰۲۰ به شخصیت آرنولد شواتزنگر در فیلم "ترمیناتور" تشبیه کرده و گفته: او ممکن است از درون شعله‌ها بیرون بیاید؛ آسیب دیده و داغون اما سالم.

ترامپ همچنین پیام توییتری لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه را که درباره این تشبیه نوشته شده بود، بازنشر کرده است. گراهام در این پیام نوشته بود: "داروک قدرت ترامپ را متوجه شده و با ترمیناتور از او یاد کرده که تخریب‌ناپذیر است و گفته به احتمال زیاد دوباره در انتخابات پیروز خواهد شد".

ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: فکر کنم امروز به نقل از لیندسی گراهام پیامی را بازنشر کردم که چیزهای بسیار زیبایی را از قول سفیر انگلیس نوشته بود.

رییس جمهور آمریکا ادامه داد: دولت انگلیس باید مشکلات افشاهای خود را متوقف کند.

افشای اظهارات سفیر انگلیس درباره دونالد ترامپ که به استعفای او انجامید، تنش‌ها را میان این دو کشور که مدعی داشتن "روابط ویژه" و دیرینه هستند، افزایش داد.

سایمن مک‌دونالد، رییس سرویس دیپلماتیک سلطنتی انگلیس اظهار کرد، این نخستین بار در چهار دهه فعالیت دیپلماتیک او است که رهبر یک کشور همکاری با یک سفیر انگلیسی را رد کرده است.

پس از افشای اظهارات داروک، ترامپ اعلام کرد که دیگر با او همکاری نخواهد کرد و دعوتش را از او برای شرکت در مراسم صرف شام با امیر قطر در واشنگتن پس گرفت.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =