«جنایت و مکافات» رضا ثروتی به ایستگاه پایانی رسید

نمایش «جنایات و مکافات» به کارگردانی رضا ثروتی و تهیه‌کنندگی ماهان حیدری وارد آخرین هفته اجرای خود شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نمایش که اقتباسی از رمان مشهور فئودور داستایوفسکی نویسنده روس است، از ۲۱ خرداد  به عنوان جدیدترین اثر رضا ثروتی در مقام نویسنده، طراح و کارگردان در تالار وحدت به روی صحنه رفت و بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهکردی، پانته‌آ پناهی‌ها، اصغر پیران و بهناز جعفری در آن ایفای نقش می‌کنند.

 مضمون و درون‌مایه این نمایش، تحلیل انگیزه‌های قتل و تأثیر قتل بر قاتل است که نویسنده مسئله رابطه میان خویشتن و جهان پیرامون و فرد و جامعه را در آن گنجانده است.  بابک حمیدیان در نقش «راسکولنیکف» دانشجویی است که مرتکب قتلی شده، از آن پس دچار اختلالات روانی گشته، درنهایت با اعتراف به قتل خود را تطهیر می‌کند. 

نمایش «جنایات و مکافات» به بحث درباره مساله آزادی انتخاب می‌پردازد، انتخابی که به یک مرد که هم برادر است هم فرزند و هم معشوق، تحمیل شده است. ثروتی و گروه بازیگران، پیامدهای آزادی انتخاب افسار گسیخته در یک جامعه را به نمایش گذاشته‌اند و در عین حال، نیرویی برای مهار این آزادی انتخاب پیدا کرده‌اند....

از دیگر عوامل این نمایش عبارتند از ؛ رحیم ناظریان؛ دراماتورژ ، ایمان امیدواری؛ طراح گریم، سارا خالدی؛ طراح لباس، کسری پاشایی؛ طراح صدا و موسیقی، مرتضی نجفی ؛ طراح نور ، جواد راهزانی ؛ دستیار تهیه ، آرش فصیح؛ مدیر برنامه ریزی، درنا مدنی؛ دستیار اول کارگردان، شیما مرادی؛ منشی صحنه، قاسم غضنفری؛ مدیر صحنه، محمد پناهی ؛ دکوراتور ، سحاب زریباف؛ عکاس، مهرداد متجلی؛ طراح لوگو ، پوستر و بروشور ؛ محمد حسین هوشمندی ؛ طراح گرافیک شهری و مجازی ، پیام قربانی؛ ساخت تیزر، آوازه شاهنواز ؛ فیلم پشت صحنه و تیزر ، آرین امیر خان؛ مدیر تبلیغات مجازی و علی پاکزاد؛ مشاور رسانه‌ای.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =