۰ نفر
۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹

مخالفت محمد البرادعی با حسنی مبارک، رییس جمهور مصر در روزهای پرآشوب این کشور موجب شتاب در انتشار کتاب خاطرات و توزیع سریع آن توسط ناشران آمریکایی و انگلیسی شده است.

به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، این کتاب که با عنوان «عصر فریب: دیپلماسی اتمی در دوره‌های خیانت بارانه» منتشر می شود، درباره تجربیات البرادعی در سال های مسئولیتش به عنوان مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد و مذاکرات او با کره شمالی، عراق و ایران است.

این موقعیت او را گاه در برابر دولت های قدرتمند از جمله آمریکا قرار داد که قصد حمله به عراق در سال 2003 را داشتند و اصرار او بر عدم وجود سلاح های کشتار جمعی و خلاف ادعای این کشورهای قدرتمند، سرانجام جایزه صلح نوبل را برایش در سال 2005 به همراه آورد.

این کتاب قرار است همزمان در فروشگاه های آمریکا و بریتانیا در ماه می (12 اردیبهشت) منتشر شود. کار انتشار این کتاب در آمریکا را «متروپولیتن بوکز» و در بریتانیا «لبن کوبلنتس» برعهده دارند.

برمبنای اظهار نظر ناشران این کتاب هرچند به زندگی شخصی او می پردازد اما همانطور که از اسمش پیداست بیش از هر چیز بر مسایل امنیتی بین المللی و دیدگاه البرداعی در این باره تمرکز دارد. ناشر آمریکایی او می گوید این کتاب بیش از هر چیز نشان دهنده چهره مستقل البرادعی در شرایطی است که فشارهای بین المللی از هر سو بر او وارد می شود.

محمد البرادعی متولد ۱۷ ژوئن ۱۹۴۲ در قاهره، سیاستمدار و حقوقدان مصری است که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بود.

60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =