پروژه‌های آسفالت در کرج مجددا رونق گرفت

ایرنا نوشت : گرانی و کمبود آسفالت در سال های اخیر سبب شد تا بسیاری از پروژه های کلانشهر کرج از جمله معابر دچار مشکلاتی شود که با تلاش مدیریت شهری اکنون وضعیت رو به بهبود است .

طبق آمار موجود کلانشهر کرج حدود ۱۹ میلیون متر مربع معبر اصلی و فرعی دارد که نگهداری و توسعه این معابر نیازمند اعتبار ویژه و تأمین آسفالت از منابع مختلف است.

تردد فراوان خودروها در کلانشهر کرج به واسطه قرار گرفتن در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور از مهمترین مواردی است که ضرورت برخورداری از معابر مناسب را در این شهر دوچندان می کند.

اگرچه کرج به واسطه مهاجرت های بی رویه جمعیت آن طی چهار دهه از حدود ۱۵۰ هزار نفر اکنون به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده اما زیر ساخت های این شهر مانند معابر و گذرگاه ها نیازمند توسعه است.

مدیریت شهری کرج در کنار احداث تقاطع های غیر همسطح برای روان سازی ترافیک، توسعه خیابان ها را از ۲ دهه پیش آغاز کرده و طبق آمارهای اولیه این کلانشهر به ۵۴ تقاطع غیر همسطح نیاز دارد.

تاکنون حدود ۲۰ تقاطع از ۵۴ تقاطع غیر همسطح مورد نیاز در کرج ساخته شده که هزینه هنگفتی روی دست شهر گذاشته است.

اما در این میان آنچه غیر قابل تصور بود این است که از سال گذشته کمبود و گرانی قیر در کشور بسیاری از پروژه ها را مانند معابر کرج به تاخیر انداخت و نارضایتی مردمی در پی داشت.

اکنون چند ماهی است که مدیریت شهری کرج با فعال سازی دوباره کارخانه آسفالت و بهره گیری از دیگر منابع درصدد است تا معابر زخمی این کلانشهر را التیام بخشد.

مدیر کل معابر شهری شهرداری کرج می گوید که ازابتدای سال جاری تاکنون ۴۶ هزار تن آسفالت در معابر این کلانشهر پخش شده است.

مجتبی حاج علی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: در این مدت بیش از ۳۸۰ هزار متر مربع روکش مکانیزه و بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع لکه گیری معابر مناطق دهگانه شهرداری کرج صورت گرفت.
طول معابر شریانی درجه یک و ۲ مناطق شهری شهرداری کرج حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر است.
حاج علی تاکید کرد که معابر بر اساس اولویت بندی و میزان نیاز به آسفالت و روکش لکه گیری و آسفالت خواهندشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =