قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه مدرسین در روزهای چهارم و پنجم اسفند ماه اجلاس سراسری علمای کشور را برگزار خواهد کرد، گفت: موضوع این اجلاس فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر اخیر ایشان به قم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اصول کارگروه تعامل حوزه و نظام جمهوری اسلامی در هفتمین اجلاس جامعه مدرسین، اظهار داشت: اجلاس جامعه مدرسین در گذشته هر دو سال یک بار به شکل سراسری در قم و به ‌صورت منطقه‌ای در استان‌ها برگزار می‌شد.

رئیس کارگروه حوزه و نظام در این اجلاس با بیان اینکه اجلاس امسال سراسری خواهد بود،‌ ادامه داد: موضوع این اجلاس فرمایشات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در سفر اخیر ایشان به قم است؛ یکی از محور‌های مهم فرمایشات معظم‌له مسئله تعامل حوزه ‌و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بنابراین با توجه به اینکه هدف حوزه و نظام اسلامی ایران تعالی و احیای ارزش‌های اسلامی است، آنها در هدف خود اشتراک دارند.

حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان اینکه حوزه و نظام اسلامی نمی‌توانند از یکدیگر جدا باشند، افزود: خاستگاه نظام اسلامی حوزه‌های علمیه است از این رو حوزه رابطه خود را همواره با نظام حفظ کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری رابطه حوزه با نظام به‌شکل حمایت ناصحانه است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌ها همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: چنانچه حوزه‌ها در بخشی از کشور مشکلی مشاهده کنند برای رفع آن از مجاری مشخص اقدام خواهند کرد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم تصریح کرد: موارد تعامل حوزه با نظام ابتدا در کمیسیون‌هایی به شکل مقدماتی قبل از اجلاس سراسری مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس در کارگروهایی که متشکل از اساتید و صاحب نظران حوزه‌های علمیه است، این موارد بحث خواهد شد.

*چهار کارگروه اجلاس جامعه مدرسین تشکیل شده است

وی بیان داشت: در حال حاضر چهار کمیسیون این اجلاس تشکیل شده و پنج کمیسیون دیگر تا 25 بهمن تشکیل خواهد شد، لذا در فاصله تشکیل کمیسیون‌ها بحث‌های مختلفی درباره ضرورت تعامل حوزه و نظام، کیفیت تعامل آنها، موارد موردنظر در تعامل و نقش هر کدام در رابطه آنها با یکدیگر به عنوان اصول کارگروه حوزه و نظام بررسی می‌شود.

حجت الاسلام جمشیدی عنوان کرد: یکی از 4 کمیسیون تشکیل شده مربوط به موضوع تعامل حوزه و نظام است که در این کمیسیون، ضرورت تعامل حوزه و نظام و نیز مسئولیت آنها نسبت به یکدیگر مطرح شده و این کمیسیون تا زمان آغاز اجلاس به کار خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: 3 کارگروه در ارتباط با موضوعات جزئی کمیسیون تعامل حوزه و نظام تشکیل خواهد شد که نتیجه بررسی‌های آنها در روز 21بهمن در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شود، بنابراین در چهارم و پنجم اسفند نتایج این کمیسیون به همراه نتایج سایر کمیسیون‌ها در صحن اجلاس سراسری قرائت خواهد شد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه نتیجه کارگروه‌ها به صورت جداگانه در هر کمیسیون جمع بندی می‌شود، تصریح کرد: فرمایشات رهبری در خصوص بحث‌ تعامل حوزه و نظام در سخنرانی‌های ایشان محور بندی شده که با تقسیم بندی جدید بر اساس اصول کمیسیون‌ها ارائه خواهد شد.

/28

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =