چهارمحال و بختیاری ۱۲۸ مدرسه زیر ۱۰ نفر دارد

ایرنا نوشت : مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان ۱۲۸ مدرسه با کمتر از ۱۰ نفر دانش‌آموز فعالیت می‌کند.

فرحناز قائدامینی شامگاه چهارشنبه در چهارمین شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: از این تعداد ۱۱۸ مدرسه در مقطع ابتدایی، یک مدرسه در پایه متوسطه اول و ۹ مدرسه متوسطه دوم است.

وی افزود: از مجموع ۱۲۸ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری ۳۷ مدرسه کمتر از ۵ دانش‌آموز و ۹۱ مدرسه بین ۵ تا ۱۰ دانش‌آموز دارد.

قائدامینی تصریح کرد: آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری هم‌اینک با کمبود یکهزار و ۲۶ معلم مواجه است.

وی یادآور شد: راه‌اندازی مرکز کیفیت معلم چهارمحال و بختیاری در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این مرکز هم‌اینک در استان‌های اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی و تهران تشکیل شده و فعال است.

قائدامینی گفت: با راه‌اندازی مرکز کیفیت معلم در چهارمحال و بختیاری واحدهایی شامل اتاق تجربه، علوم، علوم نوین، کتابخانه، انجمن‌های علمی، موزه و گنجینه، نظارت و پایش کیفیت، پویاسازی معلمان و تولید در آن فعال خواهد شد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال دوره سوادآموزی برای ۳ هزار و ۸۹۶ نفر در استان برگزار می‌شود.

ارشادی تاکید کرد: از این تعداد ۹۰۷ نفر در دوره انتقال و ۳۴۵ نفر در دوره آموزش رایانه شرکت می‌کنند.

وی افزود: ۵۰ درصد جمعیت هدف سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در شهرستان لردگان بود که به همین علت سهمیه این شهرستان در سوادآموزی ۱۰ درصد بیشتر است.

ارشادی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد سهم ابلاغی سوادآموزی چهارمحال و بختیاری زیرپوشش قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: راه‌اندازی مرکز کیفیت معلم در استان با هدف ارائه علوم بروز به دانش‌آموزان و همچنین بروزرسانی توان علمی معلمان ضروری است.

جعفر مردانی گرمدره تاکید کرد: اعضای شورای آموزش و پرورش، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران چهارمحال و بختیاری برای ارتقای کمی و کیفی سوادآموزی و کاهش نرخ بی‌سوادی در استان بکوشند.

وی یادآور شد: اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری برنامه‌های پیش بینی شده برای اوقات فراغت دانش‌موزان در فصل تابستان امسال را ارائه کند.

مردانی گرمدره تصریح کرد: زمین مورد نیاز برای احداث مجتمع آموزشی فرهنگیان چهارمحال و بختیاری هر چه سریع‌تر شناسایی و اختصاص داده شود.

وی اظهار داشت: امسال ۳۳۴ دانشجو معلم به آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تزریق می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مسئولان تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری مسابقات ملی به میزبانی آموزش و پرورش استان همکاری کنند.

وی افزود: حفظ وضعیت موجود و ارتقای کمی و کیفی وضعیت سوادآموزی چهارمحال و بختیاری در دستور کار مسئولان اداره‌کل آموزش و پرورش استان باشد.

مردانی گرمدره تصریح کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری مبلغی از اعتبارات را برای ادامه تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل اختصاص داده است.

وی یادآور شد: مسئولان ثبت احوال چهارمحال و بختیاری باید برای بهره مندی مطلوب از این اعتبارات تعداد دانش‌آموزان پایه‌های مختلف را اعلام و اداره‌کل آموزش و پرورش استان این آمار را بررسی و تعداد کودکان بازمانده از تحصیل را مشخص کند.

گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۰۲ هزار دانش آموز با حدود دو هزار و ۴۰۰ مدرسه و ۱۶ هزار دانش آموز است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =