سرانه مصرف ماهی در آذربایجان شرقی 6.9 کیلوگرم است

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از مصرف سالانه 24 هزار تن ماهی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرانلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی، قاسم جعفروند در جمع کارشناسان پهنه بندی کشاورزی منطقه ارسباران در اهر  گفت: مقدار سرانه مصرف ماهی در استان 6.9 کیلوگرم و در کشور 11 کیلوگرم می باشد که امیدواریم بتوانیم با تولید بیشتر زمینه مصرف ماهی که به عنوان غذای سالم خانواده‌ها محسوب می‌شود را در استان افزایش دهیم. 

وی در ادامه از وظایف کارشناسان پهنه بندی کشاورزی را شناسایی مناطق مستعد برای پرورش آبزیان و محصولات شیلاتی در نقاط مختلف شهرستان‌های استان عنوان کرد. 

جعفروند همچنین یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان و به ویژه پرورش دهندگان محصولات آبزی را اخذ سه درصد تولید به عنوان آب بها توسط شرکت آب منطقه‌ای از بهره برداران برشمرد و افزود: نباید در این رابطه شرکت آب منطقه‌ای را مقصر دانست بلکه در اصل مصوبه دولت است. 

وی از حمایت تولیدکنندگان ماهی زینتی در اهر نیز خبر داد و افزود: آماده حمایت از تولیدکنندگان ماهی‌های زینتی در این شهرستان هستیم. 

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان یکی دیگر از برنامه‌های سازمان را پرورش ماهی در قفس ذکر کرد و گفت: برای این منظور تصمیم داریم در سال آینده پرورش ماهی را در سد خداآفرین به 500 تن افزایش دهیم.

وی افزود: برای ایجاد انگیزه، تولید بیشتر و توسعه محصولات شیلاتی در استان، لازم است کلیه ادارات و مسئولان ذیربط  به دور از هرگونه کاغذبازی اداری و بهانه جویی نسبت به صدور به موقع و سریع مجوزها برای متقاضیان طرح‌های پرورش شیلات اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =