۰ نفر
۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
چرا مصرف آب در تهران افسار گسیخت؟

فارس نوشت: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه تصور غلط مردم مبنی بر بارش‌های مناسب باعث شد تا مصرف آب در شهر تهران رکورد بزند، گفت: ۶۰ درصد آب شرب تهران از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود که همچنان وضعیت نامطلوبی دارد، نباید تصور شود، وضعیت آب شرب خوب است.

محمدرضا بختیاری در پاسخ به این سؤال که دلیل رشد مصرف آب در تهران چیست، گفت: دو دلیل اصلی بر بالا رفتن مصرف آب شرب تهران تأثیرگذار بوده است که اولین دلیل آن تصور غلط مردم مبنی بر مناسب بودن بارش‌ها و پشت سر گذاشتن خشکسالی است.

وی افزود: این تصور غلط در کنار ماندگاری گرما و استقرار جبهه هوای گرم باعث شده تا مصرف روزانه آب شرب در شهر تهران رکوردزنی کند و به رکورد ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب برسد.

بختیاری تأکید کرد: مردم تصور می‌کنند، چون بارش‌های امسال خوب بوده است، پس مدیریت مصرف آب را نباید جدی گرفت، این در حالی است که ۵۰ تا ۶۰ درصد آب شرب شهر تهران از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه بارش‌های امسال اگر چه خوب بود، اما نتوانست منابع آب زیرزمینی را بهبود دهد، اظهار داشت: مردم باید صرفه‌جویی آب را جدی بگیرند، چرا که هنوز دمای هوا به گونه‌ای نشده که بگوئیم مصرف آب کاهش خواهد یافت، چون هنوز کولرهای آبی که آب زیادی هم مصرف می‌کنند، روشن هستند. 

به گفته وی، متاسفانه برخی از مشترکان تهرانی همچنان از آب شرب برای شستن خودرو، شستن معابر و پارکینگ استفاده می‌کنند، بنابراین توصیه ما این است که حتی المقدور این اقدامات را کنار بگذارند، چرا که مدیریت مصرف آب تنها محدود به دوره خشکسالی و کم آبی نیست و حتی در بارش‌های مناسب نیز باید در مدیریت مصرف آب جدی بود.

مصرف روزانه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب مصرف آب برای تهران یک تهدید به شمار می‌رود و پایتخت کشور با عبور از خطوط قرمز مصرف (۳ میلیون مترمکعب در روز) دچار یک چالش و مشکل جدی است.

۲۲۶۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =