علی‌اکبر اشعری، رییس سابق کتابخانه ملی که از سال 1350 وارد فعالیتهای سیاسی و انقلابی شد و روز 12 بهمن 57 هم عضو تیم حفاظتی امام خمینی (ره) در قطعه 21 بهشت زهرا بود، مشغول نوشتن خاطراتش از آن روزها و سالهای بعد از آن و نیز بزرگان انقلاب است.

علی‌اکبر اشعری، رییس پیشین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران این روزها مشغول مطالعه و نوشتن خاطراتش از سال 1351 به بعد است. وی در این باره به مهر گفت: این روزها فرصتی دست داده که خاطراتم را مکتوب کنم. از قبل از انقلاب تا زمان پیروزی و تا بعد از آن، خاطرات زیادی از این بزرگان ، از خودِ حضرت امام (ره) گرفته تا آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله باهنر و شهید رجایی و دیگران دارم.

وی افزود: البته از مدت‌ها پیش مشغول نوشتن خاطراتم از دوران انقلاب اسلامی و حضور در صحنه‌های مختلف آن بودم و قصد داشتم هر کدام از این خاطرات را که عموماً درباره بزرگان انقلاب است، به صورت تک‌خاطره و در قالب کتاب‌های کوچک پالتویی منتشر کنم که تاکنون به سبب مشغله‌های فراوان این امر محقق نشده بود.

رییس سابق کتابخانه ملی درباره این خاطرات هم گفت: من از سال‌های 50، 51 وارد به صورت متمرکز کارهای سیاسی فعالیت‌های انقلابی شدم و چند سال قبل از آن هم در مساجد مشغول کارهای به اصطلاح خودمان هیئتی بودیم که البته همین‌ها زمینه‌ساز شکل‌گیری انقلاب بود.

اشعری اضافه کرد: خاطرات زیادی از بزرگان دارم که ندیده‌ام جایی نقل شود. به عنوان مثال در روزهای منتهی به انقلاب و در همان روز ورود امام به کشور، من و یکی از دوستانم مسئول ستاد حفاظت از ایشان در منطقه‌ای بودیم که قرار بود بعد از فرودگاه به قطعه 21 بهشت زهرا به آنجا بیایند و سخنرانی کنند.

وی افزود: البته من در سالهای اخیر در برخی جلسات خصوصی به بعضی از این خاطرات اشاره‌هایی کرده‌ام ولی نه خیلی مفصل. به همین دلیل و البته به خاطر اهمیتی که کلاً تدوین تاریخ شفاهی دارد، تصمیم گرفتم همه این خاطرات را که از سال 50 شروع شده، بنویسم و فکر می‌کنم نوشتن آنها فعلاً ادامه پیدا کند.

رییس سابق کتابخانه ملی همچنین از مکتوب کردن خاطرات سال‌های اخیر و از جمله مسئولیتش در سازمان مذکور خبر داد و گفت: فعلاً قصد ندارم نوشتن آنها را تمام کنم و با توجه به اینکه من خاطراتم را خیلی هم به صورت منظم ننوشته‌ام و از سوی دیگر به تدوین کتاب‌های مفصل خیلی اعتقادی ندارم، بعید می‌دانم به زودی این خاطرات را به دست چاپ بسپارم چون در واقع این کتاب یک اتوبیوگرافی است و باید در تدوین آن خیلی دقت کرد.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =