کت و شلواری که ۱۲ میلیون تومان آب خورد

ایسنا نوشت:رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد .

سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد .

وی افزود: با تحقیقات از شاکی و بررسی‌های اولیه مشخص شد که شاکی اقدام به خرید اینترنتی یک دست کت و شلوار کرده بود اما پس از مواجهه با پیغام خرید ناموفق بلافاصله مبلغ  ۱۲۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است .

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد .

این مقام مسئول در خصوص خریدهای اینترنتی توصیه کرد: کاربرانی که قصد خریدهای اینترنتی را دارند نکات امنیتی را رعایت کنند و دانش لازم را در خصوص  تشخیص درگاه اصلی از درگاه جعلی بیاموزند و قبل از هرگونه خریدی از هویت گردانندگان فروشگاه‌های اینترنتی اطمینان حاصل نمایند .

رئیس پلیس فتا ایلام تصریح کرد: شهروندان عزیز به صورت دوره‌ای و بلافاصله بعد از هر خرید اینترنتی جهت اطمینان رمز دوم کارت بانکی خود را تغییر دهند تا از بروز مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری کنند .

جمالی در پایان ضمن هشدار به کلاهبرداران اینترنتی گفت: پلیس فتا برابر قانون با چنین افرادی برخورد می‌کند و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه جرایم رایانه‌ای موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به کارشناسان ما اطلاع دهند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =