با نقاط مثبت و منفی برلیانس V5 به عنوان زیبای ناشناخته چینی آشنا شوید

چیزی در حدود چهار سال از قرار دادن گزینه خرید برلیانس v5 در بین محصولات شرکت سایپا می‌گذرد و در حال حاضر این خودرو به یکی از محصولات با قیمت بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان تبدیل شده است. بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو معتقدند که این برلیانس غول پیکر می‌توانست سهم بیشتری در بازار ایران داشته باشد.

البته در حال حاضر هم آمار خرید و فروش برلیانس v5 در بازار ایران قابل قبول است و یک رقیب بزرگ برای شاسی‌بلندها محسوب می‌شود.

 با در نظر گرفتن رقمی در حدود ۲۲۰ میلیون تومان به عنوان قیمت برلیانس v5 به بررسی مشخصات منفی و مثبت این خودرو خواهیم پرداخت.

 نکات مثبت برلیانس v5 که شما را به خرید آن وسوسه می‌کند

1. ظاهر بسیار زیبا و دوست داشتنی

 شاید این جمله تکراری باشد ولی به هر حال دخالت شرکت بی ام و در طراحی خودروهای شرکت برلیانس باعث شده که محصولات این شرکت به عنوان یکی از لوکس‌ترین و زیباترین محصولات آسیا شناخته شوند. این خودرو بر مبنای پلتفرم بی ام و سری ایکس ۱ طراحی شده است و در بخش‌های زیادی به این خودرو شباهت دارد. هماهنگی بین بخش‌های مختلف بدنه و همچنین استفاده از جزئیات منحصر به فرد در طراحی خودرو باعث شده که از لحاظ طراحی یکی از زیباترین شاسی بلندهای موجود در بازار باشد.

2.  امکانات مدرن و قابل توجه

 ما همیشه یاد گرفته‌ایم که از محصولات چینی ایراد بگیریم، اما حقیقتاً خرید برلیانس v5 می‌تواند این دیدگاه ما را به کلی تغییر دهد. در این خودرو امکانات رفاهی مختلفی مانند استفاده از سیستم فرمان هیدرولیک و همچنین ترمزهای دیسکی در جلو و عقب ایجاد می‌شود. صندلی راننده در ۶ جهت و صندلی سرنشین در چهار جهت قابل تنظیم است. برای آینه‌ها از سیستم برقی استفاده شده، در سقف خودرو شاهد استفاده از سانروف هستیم و برای صندلی‌ها هم از روکش چرمی استفاده شده است که آن را راحت می‌کند.

3.  استفاده از سیستم تعلیق مناسب

کسانی که با بخش حرکتی و سیستم تعلیق خودروهای برلیانس آشنایی دارند، می‌دانند که سیستم تعلیق این خودروها زبانزد است. در حقیقت باید اعتراف کنیم که عدم انتقال ضربه به کابین خودرو یکی از عوامل اصلی رونق خرید و فروش برلیانس v5 است. برای محور جلوی این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون استفاده شده است و در محور عقب آن هم سیستم تعلیق Twist Beam را می‌بینیم که عملاً ضربه پذیری بسیار بالایی دارد.

4.  مصرف سوخت پایین

همیشه به خاطر داریم که خودروهای شاسی بلند مصرف سوخت بالایی دارند که به دلیل حجم موتور استفاده شده در آنهاست. در برلیانس v5 شاهد استفاده از یک موتور با حجم ۱۵۸۶ سی سی هستیم که مصرف سوخت آن تنها 7.6 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این آمار مصرف برای یک خودروی شاسی بلند واقعاً مناسب و مقرون به صرفه است.

 نکات منفی برلیانس v5 که عاملی برای عدم خرید آن است

1. تکنولوژی قدیمی برای گیربکس

یکی از ایراداتی که احتمالاً به هنگام پرداخت قیمت برلیانس v5 برای شما ناراحت کننده به نظر می‌رسد، مسئله استفاده از یک گیربکس قدیمی به صورت پنج دنده است. البته مدل‌های مختلف این خودروها به صورت دنده‌ای و اتومات هست که گیربکس آنها از نوع قدیمی است و در برخی موارد ممکن است جا افتادن دنده برای شما سخت انجام شود.

2. وجود صدای اضافی در کابین

وقتی که شما به عنوان خریدار حاضر به پرداخت مبلغی در حدود ۲۲۰ میلیون تومان برای خرید برلیانس v5 هستید، مطمئناً وجود صدای اضافی در کابین خود را برای شما آزاردهنده است. البته خوشبختانه در این خودروها صدای موتور به داخل اتاق انتقال داده نمی‌شود و راننده و سرنشین آن احساس راحتی در داخل خودرو دارند. تنها مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که در مسیرهای ناهموار شما صداهایی از داخل کابین خودرو می‌شنوید که ممکن است برای شما آزاردهنده باشد.

همیشه ذکر نکات مثبت و منفی در مورد یک خودرو سلیقه‌ای هستند و هر کسی ممکن است ایرادات خاص خود را از خودروی مورد نظر بگیرد. به اعتقاد ما برلیانس v5 می‌تواند یکی از شاسی بلندهای مورد اعتماد در بازار باشد که هم از لحاظ قیمتی در سطح مناسبی قرار دارد و هم از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281960