سالانه ۷۰۰تن عسل در مشگین‌شهر تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه سالانه ۷۰۰ تن عسل با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۸۰۰نفر در مشگین‌شهر تولید می‌شود، گفت: این شهرستان قطب تولید عسل در استان به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، یوسف جهانی افزود: دامنه سرسبز سبلان با غنی بودن از لحاظ گونه‌های گیاهی مختلف از جمله نعناعیان، گل ســرخ، خشخاش،گل‌های ماهور، زنبق، نخود، شب‌بو، آلاله و… دارای پتانسیل بسیار مناسبی برای پرورش زنبور عسل است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به  تحویل  ۱۹۶ تن شکر به قیمت دولتی به زنبورداران شهرستان، تصریح کرد:این شهرستان قطب تولید عسل در استان به‌شمار می‌رود و در حال حاضر زنبورداران این شهرستان علاقه فراوانی به تولید محصولات جانبی از جمله ژله رویال، بره موم، موم، گرده گل دارند که تولید این محصولات جانبی از نظر اقتصادی برای زنبورداران بسیار سودمند است. 

وی اظهار کرد: در شهرستان مشگین‌شهر با وجود بیش از ۴۰۰۰۰ کندوی زنبور عسل مدرن و فعال، سالانه ۷۰۰ تن عسل همراه با اشتغال‌زایی برای  ۸۰۰ نفر که  به‌طور مستقیم مشغول زنبورداری هستند، تولید می‌شود.

جهانی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر محصولات جانبی تولید شده توسط زنبور عسل خاصیت دارویی دارند، ضمن افزایش تقاضا برای این محصول، تولیدکنندگان نیز با رغبت بیشتری برای تولید آن به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه نموده و از نظرات کارشناسان برای افزایش تولید این محصولات ارزشمند استفاده می‌کنند.

وی از برگزاری دوره ها و کارگاه‌های آموزش پیشرفته برای زنبورداران شهرستان در آینده خبر داد و تشریح کرد: در کنار تولید ژله رویال، تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل نیز در شهرستان رواج دارد و اغلب زنبورداران این شهرستان، خودشان ملکه مورد نیاز زنبورستان‌هایشان را تأمین می‌کنند و عده‌ای از زنبورداران هم به صورت تخصصی در امر تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل فعالیت دارند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =