نگرانی مردم از احتمال جنگ نظامی بین ایران و آمریکا بر انتخابات ۹۸ تاثیر می‌گذارد؟/ پاسخ محسن رهامی را بخوانید

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان می گوید: میانه‌روی و تلاش مجلس دهم در مقایسه با مجلس هشتم و نهم، بهتر و فابل قبول‌تر است.

محسن رهامی، روحانی اصلاح طلب و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفتگویی که با خبرآنلاین داشت در پاسخ به این سوال که جریان اصلاحات چقدر نگران کاهش حضور بدنه رای اش پای صندوق های رای بخاطر عملکرد فراکسیون امید و شورای شهر است، گفت: نارضایتی‌ها نسبی است و یک مقدار هم شاید خودمان دامن می‌زنیم. به هر حال شورا دارد کارش را می‌کند و مجلس هم مجلس معتدلی است و اعضای آن نسبت به مجلس گذشته آدم‌های موثر و معتدلی هستند و در تحقق حقوق مردم خیلی تلاش کردند. مجلس باید مرتبا گزارش کار به مردم بدهد. گاهی خودمان هم درواقع این فضا را دامن می‌زنیم. البته نارضایتی وجود دارد اما مردم به هر حال  در نهایت به انتخاب اصلح خواهند پرداخت. اگر یک جریانی خیلی قوی‌تر باشد و لیست بهتری از ما عرضه کند، طبیعی است که مردم آن سمت خواهند رفت. ولی فعلا فضای عمومی این طوری نیست که بگوییم مردم پای صندوق‌های رای نمی‌آیند یا از لیست ما استقبال نمی‌کنند، ولی انتقادات جدی وجود دارد.

>>> بیشتر بخوانید:
رهامی: با مشاوران رهبری ارتباط داریم/ فراکسیون امید اهل مشورت نیست

وی افزود: اصولگرایان هم در مجلس‌های هشتم و نهم که اکثریت بیشتری داشتند موفق‌تر از مجلس دهم نبودند. مجموعا میانه‌روی و تلاش مجلس دهم در مقایسه با مجلس هشتم و نهم، بهتر و فابل قبول‌تر است.

رهامی تصریح کرد: الان فضا قدری سرد است و هنوز خیلی انتخاباتی نشده است؛ از طرف دیگر، تا حدی فضای عمومی کشور تحت تأثیر مسأله بازگشت تحریم‌های آمریکا و نگرانی از وقوع درگیری نظامی بین ایران و آمریکا، بحران گرانی و بیکاری، افت ارزش پول ملی و امثال این مسائل قرار گرفته و رسانه‌های داخلی و خارجی، و سیاست ورزان، هم هریک به نوبه خود، بیشتر به این مسائل می‌پردازند، این فضای پر ابهام و غبارآلود، بر فضای انتخابات فعلا سایه افکنده است، اگر این فضا سنگین‌تر شود، طبیعی است که انتخابات را تحت الشعاع قرار می‌دهد. 

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت:  مردم ایران شب میخوابند و صبح بلند میشوند می‌بینند ارزش پول ملی کشور و ارزش حقوق دریافتی آن‌ها نصف شده است! اگر این فضا خدای ناکرده حادتر شود، و مشکلات درگیری نظامی و امثال آن پیش بیاید، در فضای امنیتی و ملتهب، طبیعی است که حضور مردم کمرنگ‌تر خواهد شد، اما اگر جمهوری اسلامی بتواند فضارا آرام نگه دارد و حداقل بخشی از مشکلات عدیده مردم را که اجمالا اشاره کردم، حل کند، و فضای جنگ و تهدید و تحریم را از کشور دور کند، طبیعتا حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر شده، و صحنه‌های حضور و استقبال کم نظیر مردم از انتخابات مجلس دهم و شورای شهر پنجم تکرار می‌شود. بنابراین فاکتورها و عوامل مؤثرتری داریم که لزوما به عملکرد مجلس دهم و شورای پنجم برنمی گردد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =