لکنت زبان؛ از نشانه‌های مهم مصرف «ترامادول»

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره با تاکید بر نقش مهم خانواده در بازتوانی فرد بهبودیافته از اعتیاد گفت: اگر خانواده آموزش کافی ندیده باشد؛ ممکن است بجای کمک، اثر منفی بر روی فرد داشته باشد و زمینه بازگشتش را به اعتیاد بوجود آورد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ عباس دیلمی‌زاده درباره عوارض سنگین مصرف قرص‌های مخدر گفت: داروهایی مثل ترامادول در برخی گروه‌های مختلف جوان با فرض تقویت‌کننده قوای جنسی، ضد درد و در برخی دانشجویان و دانش‌آموزان با عنوان قرص شب‌های امتحان شناخته می‌شود اما باید دانست که استفاده از این داروها، اگرچه ممکن است که در ابتدای مصرف برایشان جذاب باشد اما این ماده، وابستگی بسیار شدید و بالایی دارد که موجب مصرف دائم شده و فرد گرفتار مشکلات شدیدی می‌شود.

وی با برشمردن عوارض ترامادول افزود: یکی از نشانه‌های مهم مصرف ترامادل لکنت زبان است به طوری که شخص مصرف‌کننده در گفتگوهای روزانه خود زبانش سنگین می‌شود.

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره تصریح کرد: از دیگر عوارض مصرف ترامادول نیز پایین آمدن قدرت تمرکز و فراموشی است که در میان مدت برای شخص به وجود می‌آید به طوریکه فرد در کارکرد روزانه‌اش هم دچار این فراموشی می‌شود و کارهای روزانه‌اش با اختلال همراه است.

دیلمی‌زاده با اشاره به نقش خانواده‌ها در بازتوانی معتادان گفت: یکی از مسائل مهمی که وجود دارد نقش خانواده در بازتوانی و کاهش آسیب‌ها است، متاسفانه موضوع کمک و همراهی خانواده در درمان بسیار مغفول و در حد شعار مانده است اگر دقت کنیم می بینیم غالبا برنامه های بازتوانی در کشور فرد محور می‌باشد و همه برنامه‌ها و امکانات روی فرد معتاد متمرکز می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: بخش اعظمی از موفقیت فرد برای بازگشت به جامعه از سوی خانواده است که متاسفانه رد می‌شود. اگر خانواده آموزش کافی ندیده باشد و نداند چه نقش مهمی می‌تواند ایفا کند حتی ممکن است بجای کمک، اثر منفی بر روی فرد داشته باشد و ناخودآگاه زمینه بازگشت مجدد او را به اعتیاد به وجود آورد؛ بنابراین نقش خانواده نه تنها کمتر از خود فرد نیست بلکه مهمتر و پررنگتر است.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =