موسوی جزییاتی را درباره نشست آتی کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در تاریخ ششم مرداد ماه خبر داد و گفت: این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی در وین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، «سیدعباس موسوی» با اشاره به نشست آتی کمیسیون مشترک برجام گفت: پس از نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام که در روز هفتم تیرماه برگزار شد، سیاست جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه توقف اجرای برخی از تعهدات خویش منجر به آثار عینی و عملی شد و طرف‌های اروپایی خواستار آن شدند که این وضعیت جدید پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه، در یک جلسه کمیسیون مشترک در سطح معاونان به بحث گذاشته شود.

وی ادامه داد: در همین فاصله جمهوری اسلامی ایران نیز برخی موارد جدید از عدم ایفای تعهدات برجامی طرف‌های مقابل در زمینه اثربخشی رفع تحریم‌ها را طی نامه‌ای با امضای محمد جواد ظریف به فدریکا موگرینی و سایر اعضای برجام اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: طرف‌های برجام بر این نظر هستند که مناسب است پیش از نشست وزرای امور خارجه، این موارد نیز از سوی معاونان و مدیران سیاسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. بر این اساس توافق شد یک نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در تاریخ ششم مردادماه در وین برگزار شود.

موسوی یادآورشد: البته این نشست جایگزینی برای نشست آتی وزرای امور خارجه نخواهد بود و بیشتر قرار است فرصتی برای طرح مباحث و آماده‌سازی بهتر برای نشست وزرا باشد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =