پوزخند عمران خان به ترامپ به جای پاسخ...!

تصویری از دیدار نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور آمریکا منتشر شده است که گویای هزاران حرف است! حرف هایی که در چشمان و لب های خندان عمران خان نهفته است. ترامپ بار دیگر شگفتی آفرید!

زهره نوروزپور: بار دیگر یک تصویر از کاخ سفید منتشر شد. تصویری از یک نخست وزیر جدید که برای اولین بار در زمامداری حکومتش پا در کاخ سفید می گذارد و در مقابل دوربین ها کنار ترامپ می نشنید.

او کسی نیست جز عمران خان، کسی که از زمانی سکان حکومت پاکستان را به دست گرفت بر سر ناسازگاری با آمریکا گذاشت و دولت ترامپ نیز در پاسخ به پاکستان جدید کمک های مالی خود را به این کشور تعلیق کرد.

حالا امروز تصویر پوزخند او به ترامپ نقل رسانه های خبری شده است. ترامپ یک ادعای مضحک می کند و عمران خان تنها به اون لبخند تمسخر آمیز می زند. این اولین بار نیست که این تصاویر از کاخ سفید منتشر می شود. پیش از این نیز مرکل هم دچار این دوگانگی شخصیت ترامپ شده بود و قبل تر نیز آبه شینزو با دست له شده خودش مواجه شد! اما مکرون زبل تر از رهبران دیگر کشورها ترامپ را در کاخ سفید کنترل کرد! به طوری که او عاشق رئیس جمهور جذاب فرانسه شد! اما ظاهرا عمران خان نیز از پس او برآمده است، او با لبخندی تمسخر آمیز و سکوتی معنا دار تنها ترامپ را نظاره می کند.

ترامپ چه گفت؟

ترامپ در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: آمریکا می تواند در عرض یک هفته پیروز جنگ افغانستان باشد اما از آنجایی که این پیروزی هزینه جانی بسیاری دارد در نتیجه ما ترجیح می دهیم که برای خروج از افغانستان با شرکای منطقه ای همکاری کرده تا تقابل نظامی دو دهه ای را به پایان برسانیم.

ترامپ در سخنانی مدعی شد: اگر ما بخواهیم برنده جنگ افغانستان باشیم می توانیم در کمتر یک هفته این کار را انجام دهیم اما من نمی خواهم که ۱۰ میلیون نفر کشته شوند. من می توانم افغانستان را به کلی محو کنم !

این اظهارات ترامپ موجبات تمسخر عمران خان را برانگیخت و تصاویری که از او متشر شده است در حال خنده و یا قیافه گرفتن های عجیب است.

برخی کارشناسان نظامی اظهارات ترامپ را احمقانه توصیف کردند.

دلیل خنده چه می تواند باشد؟

اینکه بعضا در برخی گزارش ها از سوی سی ان ان و نیویورک تایمز مبنی بر بی سوادی ترامپ در تاریخ جهان و حتی کشورش تاکید می شود بی علت نیست. چرا که رئیس جمهور آمریکا امروز با اظهار نظر ناشیانه خود درباره افغانستان بار دیگر نشان داد که او هیچ چیز نمی داند!

از دو حالت خارج نیست یا او متصور است که می تواند مانند حمله به ژاپن یک دکمه قرمز هسته ای را بزند و در نهایت بومب! افغانستان به هوا رفت و به زعم او 10 میلیون کشته شدند و افغانستان از صحنه روزگار محو شد!  (قبل تر نیز در دوره ترامپ، از مادر بمب ها در افغانستان استفاده شده است)

این در حالی است که پنتاگون چندی پیش خبر از طراحی یک بمب با ورژنی پایینتر از بمب اتمی داد. از این بمب‌ها به عنوان بمب‌های اتمی تاکتیکی و کاربردی یاد می‌شود، که می‌توان آن‌ها را برای هدف قرار دادن نقاط حساس، در جنگ به کار گرفت.

یا اینکه واقعا او یک احمق تمام عیار است!؟

چرا می گوییم احمق؟ باید به تاریخ افغانستان رجوع کرد. با رشادت ها و مجاهدت های مردم این کشور. کشوری که زمانی به قتلگاه شوروی بدل شد تا جایی که حتی باعث سقوط امپراطوری بلوک شرق شد.

کمی نزدیکتر بیاییم؛ 11 سپتامبر. روزی نحس که نظم نوین جهانی را تا همین لحظه به یکباره متحول کرد و چهره کثیف و منفور جنگ را تقدیم مردم خاورمیانه کرد.

دو هواپیما به برج دوقلوی تجارت جهانی نیویورک برخورد کردند. کنگره قانونی مصوب کرد که به موجب آن جرج بوش رئیس جمهور وقت ایالات متحده مجوز حمله به افغانستان را برای مبارزه با تروریسم دریافت کرد. سال 2001 و امروز در 2019، ترامپ در حالی مدعی غلبه یک هفته ای بر افغانستان شده است که این کشور و مقامات آن دو دولت آمریکا را پشت سر گذاشته اند و همچنان این کشور روی ارامش را به خود ندیده است. تا کنون چندین ژنرال و دو فرمانده ارشد پنتاگون که مهمترین آنها ژنرال پترائوس بود در این راه استعفا کرده اند.

رئیس کاخ سفید در حالی سرش را بالا گرفته و با تکبر همیشگی خود از موضع قدرت دم از محو یک کشور می زند و می گوید: یک هفته ای جنگ را تمام می کنم! که نماینده کشورش از اول سال جاری میلادی درگیر مساله صلح افغانستان است و تا امروز راه به جایی نبرده است. یک پای زلمی خلیلزاد در دوحه است و یک پای دیگرش در کابل و اگر پای دیگری داشت احتمالا همزمان در پاکستان هم برای میانجیگری تردد می کرد ! تا بلکه عمران خان با گوشه چشمی  بتواند طالبان را راضی کند! خانی که امروز معنادار به رئیس کاخ سفید پوزخند هدیه می دهد و تصویر خود و ترامپ را برای بحران کشوری که از زمان سقوط ظاهر شاه گریبان این کشور شده است را در تاریخ ثبت و ماندگار می کند، کشوری که اینگونه بر سر آن معامله می کنند و همچنان دولتمردان آن از مواضع خود در مقابل طالبان و پاکستان عقب نشینی نمی کنند. این تصویر شاید نشان داد که افغانستان همچنان قربانی است.

ترامپ در حالی این اظهار نظر احمقانه را بیان می کند که این کشور در راهبرد جدید خود برای مدیریت گروه تروریستی داعش در نظر دارد این گروه در شمال افغانستان یکی منطقه فراه و دیگری در قندوز مستقر شوند. آنهم تنها برای مقابله با چین، ایران و روسیه چرا که این منطقه به سه کشور دسترسی کامل دارد. از سمت سین کیانگ به چین از ازبکستان به روسیه و از خراسان به ایران.

طالبان از یک سو در شمال با داعش درگیر است از سوی دیگر حملات بهاره خود را امسال با شدت بیشتری علیه دولت مرکزی آغاز کرد. اما این پایان ماجرا نیست چرا که آمریکا در نظر دارد در راستای مذاکره صلح( قسمتی که طالبان با آن کنار نمی آید)، نیروهای مسلمان آسیایی (شما بخوانید داعش) از ازبکستان، چچن و دیگر کشورهای رادیکال اسیای مرکزی ائتلافی تشکیل دهد که جای ناتو و پنتاگون(بازگشت نظامیان آمریکایی)  را در افغانستان بگیرد!  این شرحی کوتاه از وضعیت امنیتی افغانستان است! بال اینحال...

عمران خان پوزخند می زند! پوزخندی که پاسخ سالها جنگ و تنش میان دو کشور همسایه است! دونالد! تو هیچ چیز نمی دانی....!  «تک خال» عمران خان شاید اینجا رو نشود!

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    92 41
    واقعا قیافه ایشان دیدنی است و هزار حرف دارد. داره با خودش فکر می کنه که امریکا امریکا این بود؟
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    77 64
    شمام دلتون را با این تحلیل ها خوش کنید
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    یعنی نمیتونه یک کشور رو محو کنه ؟ میتواند و قدرتشو داره
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      70 11
      جناب بحث توان نیست.بحث اینه اگر قرار بر این کارها باشه یک هفته ای کل دنیا هم میتونه به عصر حجر برگرده.موضوع عدم توانایی درک این موضوعات توسط شخصی مثل ترامپ هست.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      59 28
      این بدبخت که بعد از زدن پهباد از ایران قدر دانی می کنه (که ممنونیم هواپیمای دیگمون رو نزدید) قدرتشو داره!!! نفتکش بزرگترین متحدش هم که گرفتن بازم سعی کرد دخالتی نکنه
  • NL ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    27 3
    نه نمی تونه چون با محو کردن کشورهایی مثل ایران ، پاکستان ،افغانستان و ... بسیاری ازمنافع خودش را در منطقه از دست میدهد 1-عدم توجیه جهت حضور گسترده در منطقه 2-از دست دادن بازار اسلحه در منطقه 3- ارزان شدن قیمت نفت و غیر اقتصادی شدن نفت شیل 4- عدم توجیه برای فروش ماشین الات و ادوات افزایش استخراج نفت به کشورهای منطقه 5- شکوفا شدن اقتصاد اروپا و آسیا بعلت کاهش قیمت نفت تمامی موارد ذکر شده و بسیاری دیگر موجب میشود که امریکا گزندی به این کشورها نزند ضمن اینکه اجازه ندهد که اینگونه کشورها روابط مناسبی با دنیا داشته باشد.
    • US ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      1 1
      جنگ جهانی سوم یا چندم که دیر یا زود در منطقه خاورمیانه رخ خواهد داد به همه این سؤالات یا شبهات پاسخ عملی خواهد داد .
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    19 3
    که چی حالا؟
  • شمس تبریزی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    25 16
    عمران خان داره با خودش فکر میکنه که مگه این احمق نمیدونه که طالبان در حوزه های خودشون تحصیل میکنن؟ تو افغانستان را با خاک یکسان کن و ما دوباره نیروهای جدید طالبان را با کمک داداش سعودیش از وزیرستان میفرستیم توی افغانستان خراب شده تا انجا را دوباره به گند بکشن خخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      4 2
      فعلا که گندش در اومد
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    22 19
    خب مشخصه این شخص که نخست وزیر پاکستانه دست نشانده انگلیسه اصلا کشور جعلی پاکستان ساخته انگلیسه برای همین با امریکا دشمنه اینم که میبینید کنارش نشسته برای اینکه مجبوره چون امریکا پر حال حاضر تنها ابر قدرت دنیاست با اختلاف اینم پوزخند نیست یه خنده معمولیه خالا هر تحلیلی که دوست دارید بکنید
  • سعید IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    16 1
    حالاباگذرازاین که ترامپ چرتوپرت زیادمیگه، اینم مثل اون حرف صدامه که گفت یک هفته ديگه توتهران هستیم!!!!ولی اینومطمعن باشین خودعمران خان پاکستانی مزدورعربستان صدتای ترامپ دشمنه واسه افغانستان
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      7 0
      مطمئن
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    14 2
    دلیلش اینه که خود پاکستان هم سلاح هسته ای دارد!
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    5 3
    ماشا الله عمران خان چه وقاری دارد برعکس این دلقک قمارباز
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    4 2
    هر چه امریکا در ویتنام موفق شد حالا هم تو افغانستان موفق میشه. طالبان یک فرقه بود که شکست خورد اما ترامپ داره خودشو با تمام ملت درگیر میکنه.
  • h NL ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    0 2
    کشورهایی که انگلیس آنها را ساخته تا بتواند راحت تر از طریق ایجاد جنگ در آنها عملیات غارت را ادامه دهد همواره درگیر جنگ و اختلاف با خود و همسایگانشان هستند . کشور جعلی افغانستان یکی از آنهاست خصوصا اینکه دین اسلام هم خمیر مایه ی اعتقادی آنهاست . ترامپ راست می گوید و می تواند طایفه ی افغان در سرزمین آریانا را نابود کند . چه کس و یا قدرتی توان نفس کشیدن را دارد ؟