۱ نفر
۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
۲ ماه مهلت برای ترخیص خودروهای خارجی

معاون امور فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در روزهای آینده به افرادی که هنوز نتوانسته اند خودروی خود را از گمرکات کشور ترخیص کنند، فرصت ۲ ماهه‌ای داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از گمرک، مهرداد جمال ارونقی معاون امور فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران  عصر روز گذشته (چهارشنبه ۲ مرداد) در نشست بررسی مشکلات بازرگانان در بوشهر اظهار کرد: تعداد ۱۰۴۸ دستگاه خودرو در گمرک پروانه شده اما ترخیص نشده است و ۳۰۴ خودروی دیگر نیز هنوز به مرحله صدور پروانه نرسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از ۱۶ دی  مهلت چهار ماهه‌ای به صاحبان خودرو داده شده بود، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده و درخواست بالای صاحبان خودرو، در روزهای آینده بخشنامه ای صادر خواهد شد و به افرادی که هنوز نتوانسته اند خودروی خود را از گمرکات کشور ترخیص کنند، فرصت ۲ ماهه ای داده خواهد شد.

معاون گمرک ایران گفت: بر اساس بخشنامه ای که از جانب  هیات وزیران صادر شده است، خودروهای وارداتی که بعد از ۱۶ مرداد ۹۷ وارد گمرکات کشور شده اند، ترخیص نمی شوند.

ارونقی در خصوص خودروهای توقیفی در گمرکات، تصریح کرد: خودروهای توقیفی در گمرکات ابتدا باید مراحل قضایی خود را طی کنند و بعدا، تعیین تکلیف خواهند شد.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =