وزیر بهداشت: هنوز عده‌ای در حال و هوای اسکناس هستند/ ماه عسل تمام شد، در روزهای سخت هستیم

مهر نوشت: وزیر بهداشت، با اشاره به اهمیت حوزه سلامت، با اشاره به سه برنامه مهم وزارت در حوزه سلامت، گفت: پرونده الکترونیک سلامت، برنامه ای بود که سال ها بر زمین مانده بود.

سعید نمکی، صبح پنج شنبه در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد، اظهار داشت: وزارت بهداشت توانست سه اقدام مهم را با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام دهد.

وی به کنترل بیماری‌ها در مناطق سیل زده به عنوان اولین اقدام اشاره کرد و افزود: پرونده الکترونیک سلامت، برنامه مهم دیگری بود که سال‌ها بر زمین مانده بود.

نمکی ادامه داد: فقط آدم‌های فنی اهمیت پرونده الکترونیک سلامت را متوجه می‌شوند که چه آثاری در حوزه سلامت خواهد داشت.

وزیر بهداشت به برنامه کنترل فشار خون در کشور اشاره کرد و افزود: در آینده خواهیم دید اجرای این برنامه چه آثاری در نظام سلامت خواهد داشت.

نمکی با اشاره به شیوع بیماری‌های غیر واگیر، گفت: با کنترل فشار خون ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و شناسایی دو میلیون و ۷۰۰ هزار مورد جدید بیماران مبتلا به فشار خون، گفت: در این بین، بیش از ۱۰ میلیون نفر در معرض خطر پرفشاری خون قرار دارند که برنامه ما، کنترل بیماری این افراد است.

وی در ادامه به برنامه سلامت دهان و دندان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های خوبی در جهت کنترل پوسیدگی دندان‌های کودکان و دانش آموزان داریم که تلاش می‌کنیم با قوت اجرا و دنبال شود.

وزیر بهداشت در، واکنش به برخی ادعاها مبنی بر اینکه قرار است طرح تحول سلامت متوقف شود، گفت: عده‌ای به دنبال ایجاد روان پریشی در جامعه هستند و می‌گویند طرح تحول سلامت مثل برجام می‌رود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با قوت ادامه خواهد یافت و ما تلاش می‌کنیم با کنترل هزینه‌ها، این طرح تداوم یابد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قطار طرح تحول سلامت متوقف نخواهد شد اما نیازمند بازنگری است که اگر نبود، دوستان در ادامه اجرای آن نمی‌ماندند.

وی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: برخی دوستان هنوز در حال و هوای پول و اسکناس هستند. اما بدانید دوران ماه عسل وزارت بهداشت تمام شده است و در دوران سختی به سر می بریم.

17231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =