۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
نحوه ذخیره‌سازی داده تغییر می‌کند؟

داده‌های مربوط به پست‌های اینستاگرامی که هر روز تعداد آن‌ها رو به افزایش است احتیاج به ذخیره شدن در جایی دارند.

قطعا با این حجم زیادی از اطلاعات دیجیتالی که هر روز توسط ما تولید می‌شوند نیاز به منابع بیشتر انرژی برای ذخیره سازی آن‌ها وجود دارد. در حال حاضر دانشمندان در تلاش‌اند تا با استفاده از حافظه جدیدی به نام "حافظه جهانی" نوع جدیدی از سلول‌های الکترونیکی٬ این کار را عملی سازند. سلول مورد بررسی در این مطالعه، از مکانیک کوانتومی برای بهبود و بهره وری انرژی استفاده می‌کند.
 

کامپیوتر و گوشی‌های مدرن از دو نوع حافظه استفاده می‌کنند:

نوع اول رم (Random Access Memory) که تمام برنامه‌های باز و فایل‌های موجود در حافظه را نگه می‌دارند. رم در عین مصرف کم انرژی بسیار سریع بوده اما هنگامی که منبع تامین کننده انرژی آن(باتری یا برق) قطع شود از کار می‌افتد و همه چیز از بین می‌رود. خراب شدن و هنگ کردن کامپیوتر و پاک شدن تمامی کارها به دلیل محدودیت رم است.
 

نوع دوم ذخیره‌ساز فلش است که می‌تواند اطلاعات را برای مدتی طولانی نگه دارد اما برعکس رم، فلش کند بوده و مصرف انرژی آن نیز زیاد است. همچنین با گذر زمان تخریب می‌شود. 

در حال حاضر در مقیاس آزمایشگاهی دانشمندان به دنبال این هستند که بتوانند این دو حافظه را ترکیب کنند. اگر این اتفاق بیافتد، دیگر نیازی به بروزرسانی حافظه لپتاپ‌ها و کامپیوترها وجود ندارد. 

به گفته فیزیکدان Manus Hayne: ما انتظار داریم تا از مزیت‌های هر دو بدون دخالت اشکالات آنها استفاده کنیم.

به گفته دانشمندان حافظه جهانی می‌تواند میزان انرژی مورد استفاده توسط مرکز داده‌ها را در زمان اوج مصرف کاهش دهد. همچنین اجازه می‌دهد تا دیگر کامپیوترها را روشن و خاموش نکنیم، البته هنگامی که به آنها احتیاج نیست به حالت Sleep در می‌آیند. 

sciencealert

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =