روزی که حسین الله‌کرم با لباس و لهجه کردی بین منافقین نفوذ کرد

میزان نوشت: عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: وقتی‌که منافقین در اسلام‌آباد بودند دستور آمد که به این شهر نفوذ کنیم و اطلاعات به دست بیاوریم. من به همراه «حسین الله‌کرم» لباس کردی پوشیدیم و وارد اسلام‌آباد شدیم.

سردار «مراد پیری» در چهارمین همایش علمی تخصصی تاریخ شفاهی ترور که امروز یک‌شنبه ۶ مرداد در مرکز آرشیو ملی برگزار شد، گفت: موضوعی که ما در عملیات مرصاد دیدیم این بود که منافقین بهتر و جسورانه‌تر از عراقی‌ها می‌جنگیدند. آنها تجهیزات و ماشین‌های بسیار نوین و مجهزی داشتند.

وی افزود: وقتی‌که منافقین در اسلام‌آباد بودند دستور آمد که به این شهر نفوذ کنیم و اطلاعات به دست بیاوریم. من به همراه «حسین الله‌کرم» لباس کردی پوشیدیم و وارد اسلام‌آباد شدیم. حسین الله کرم لهجه کردی گرفت و ژست کسی را گرفت که به دنبال زن خود که معلم است می‌گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: زمانی که وارد اسلام‌آباد شدیم، دیدیم که منافقین بسیاری از حزب‌اللهی‌ها را اعدام کرده و جنازه‌ها را بالای تیربرق‌ها گذاشته بودند. اطلاعات را از نحوه آرایش منافقین به دست آوردیم و از شهر خارج شدیم. سپس به آقای محسن رضایی گزارش دادیم و آقای رضایی گفت همین امشب منافقین را می‌زنیم.

سردار پیری با بیان اینکه نیروی هوایی و هوانیروز نقش بسیار اساسی در عملیات مرصاد داشتند، عنوان کرد: آرایش منافقین در جاده اسلام‌آباد کرمانشاه به گونه‌ای بود که آنها به هیچ وجه آرایش نظامی نداشتند؛ همه آنها روی جاده بودند و هدف بسیار خوبی را برای هوانیروز و نیروی هوایی ارتش ما ایجاد کرده بودند

وی گفت: اجرای عملیات زمینی در مرصاد با سپاه بود و پشتیبانی آن توسط ارتش انجام شد و در مجموع قریب به هزار نفر از منافقین در جریان عملیات مرصاد کشته و اسیر شدند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284308

برچسب‌ها