چند نفر بیمار مبتلا به اچ‌آی‌وی در کشور داریم؟

مهر نوشت: معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: هم اکنون حدود ۵۹ هزار بیمار مبتلا به HIV در کشور داریم که حدود ۳۸ هزار نفر از این افراد تحت درمان قرار دارند.

 علیرضا رئیسی، با بیان اینکه در جامعه نیازمند افزایش سطح سواد سلامت مردم هستیم، اظهار کرد: با افزایش سطح سواد سلامت، مردم از سلامت و حقوق خود اطلاع کافی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه توجه دولت به بخش بهداشت شعار تمام دولت ها در ادوار مختلف است، در دولت آقای روحانی حوزه سلامت جزو اولویت های اصلی دولت قرار گرفته است، به صورتی که می توان گفت جزو ۵ اولویت اصلی دولت قرار دارد، در حالیکه قبلا به این صورت نبوده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت در شهرها و حاشیه های شهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: یک سوم اعتبارات وزارت بهداشت در حوزه بهداشت قرار دارد. 

رئیسی در خصوص برگزاری بسیج ملی کنترل فشار خون، تصریح کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون برای وزارت بهداشت آموزه های خوبی به همراه داشت، چراکه پرفشاری خون هرساله باعث مرگ و میر ۹۷ هزار ایرانی می شود و در کنار آن بیماری های قلبی و عروقی و نارسایی کلیه نیز، تعداد زیادی از افراد جامعه را درگیر خود می کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه شناسایی دو میلیون فرد دارای فشارخون از اهداف اولیه این طرح بود، گفت: ایران ۳۸ تا ۳۹ میلیون نفر جمعیت بالای ۳۰ سال دارد و ما در این بسیج ملی توانستیم، بیش از ۳۰ میلیون نفر را از لحاظ فشارخون مورد پایش قرار دهیم.

رئیسی با بیان اینکه در طول یک ماه که طرح ملی کنترل فشارخون آغاز شد، اقدامات بسیار بزرگی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بعد از شروع یک هفته از کار، روزانه یک میلیون فشارخون در کشور به ثبت رسید و فشار خون ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت شد که باعث شد دو میلیون و ۷۶۰ هزار بیمار فشار خونی جدید شناسایی شود.

وی همچنین در خصوص مبحث جمعیت و برنامه های وزارت بهداشت برای بالا بردن تولدها و سالمندی جمعیت، گفت: جمعیت یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است و ما به دنبال شناسایی گلوگاه های کاهش جمعیت و افزایش تولدها هستیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه جمعیت ایران به سمت سالمندی پیش می رود، گفت: سالمندی جمعیت در سال های آتی یکی از مشکلات اصلی ما است و تا ۳۰ سال آینده، بیش از ۲۵ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می دهند.

وی در خصوص تعداد بیماران HIV مثبت در کشور نیز افزود: هم اکنون حدود ۵۹ هزار بیمار مبتلا به HIV در کشور داریم که حدود ۳۸ هزار نفر از این افراد تحت درمان قرار دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: در مورد HIV ما به دنبال اجرای برنامه ۹۰۹۰۹۰ هستیم، در این برنامه گفته می شود، باید ۹۰ درصد بیماران HIV مثبت شناسایی شوند و سپس ۹۰ درصد از بیماران شناسایی شده تحت درمان قرار بگیرند و ۹۰ درصد از افرادی که تحت درمان قرار گرفته اند، بهبود یابند.

۲۳۵۲۳۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =