گزارش دیلی‌میل درباره آمادگی بوریس جانسون برای خروج بدون توافق

فارس نوشت: منابع آگاه گزارش کردند که نخست‌وزیر بریتانیا برنامه‌ای برای سفر به پایتخت‌های اروپایی برای گفت‌وگو درباره برگزیت ندارد و برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده می‌شود.

رسانه‌های انگلیسی به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا برنامه‌ای برای سفر به پایتخت‌های اروپایی ندارد و تا زمان برگزاری نشست بروکسل در 17 اکتبر (26 آبان ماه)، دو هفته قبل از رسیدن موعد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ظاهراً گفت‌وگوهایی درباره برگزیت صورت نخواهد گرفت.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش کرد که جانسون در حال افزایش آمادگی‌ها برای برگزیت بدون توافق است و در این فرایند از دیدار با سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجتناب می‌کند.

طبق این گزارش، در حالی جانسون از دیدار با رهبران کشورهای اروپایی امتناع می‌کند که اخیراً تماس‌های ناامیدکننده ی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا درباره خروج عجولانه از اتحادیه اروپا داشته است.

معاون وزیر امور خارجه آلمان اخیراً از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر جدید بریتانیا که خواهان جدایی هرچه سریع‌تر کشورش از اتحادیه اروپا است خواست آرامش خودش را حفظ کند و پای میز مذاکره بنشیند. «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز او را به «برلین» دعوت کرد.

سخنگوی کمیسیون اروپا نیز اخیراً اعلام کرد «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در تماس تلفنی با جانسون در اواخر روز پنجشنبه هفته گذشته گفت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند همان توافقی که با ترزا می حاصل شد و شامل «ترتیبات پشتیبان» بود، حفظ کنند.

این در حالی است که جانسون روز پنجشنبه برای اولین بار به‌عنوان نخست‌وزیر در پارلمان حاضر شد و خواهان خلاص شدن از یکی از شروط درج شده در توافق «ترزا می» با بروکسل شده بود.

این شرط که با نام ترتیبات پشتیبان شناخته می‌شود، نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که جزو خاک بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند. اما این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان انگلیس از توافق می با اتحادیه اروپا بود.

بنا به گزارش اسپوتنیک، جانسون از کنفرانس خبری 28 ژوئیه (6 مردادماه) با کابینه استفاده کرد تا هشدار دهد که آمادگی‌های می برای خروج بدون توافق به اندازه کافی سریع پیش نرفت و در این جلسه پارلمان قول داد آمادگی کشورش برای مواجه با اجرای برگزیت بدون توافق با اتحادیه اروپا را افزایش دهد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد. با این حال جانسون بارها اعلام کرده است با توافق یا بدون توافق با بروکسل، در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) کشورش را از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =