آرتمیا یک صنعت استراتژیک و مهم به شمار می‌رود

رئیس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه آرتمیا یک صنعت استراتژیک به شمار می‌رود گفت: این موجود مختص دریاهای شور می‌تواند در منطقه جایگزین کشاورزی شده و نقش پررنگی در اشتغالزایی ایفا کند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ناصر آق رئیس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری دریاچه ارومیه در جمع خبرنگاران گفت: خشکسالی‌های اخیر تاثیر زیادی در کاهش آرتمیا داشت که با بارش‌های مناسب امسال دوباره زنده و شاهد رشد تکثیر آنها شده‌ایم ضمن اینکه آرتمیا بزرگترین ظرفیت برای اشتغال منطقه است و در حال حاضر صنعت استراتژیک به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: آرتمیا نیاز اولیه صنعت تکثیر میگو است و اگر نباشد صنعت آبزی پروری نیز در دنیا از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: آمریکا از سال ۱۹۵۰ تا سال ۱۹۹۲ تنها کشور دنیا در زمینه بهره‌برداری از سیست آرتمیا بود و اکنون شاهد حضور چین و برخی کشورهای مشترک المنافع در این سیستم هستیم و امروزه ایران نیز با دانش فنی خود در این زمینه، دانش فنی خود را به کشورهای روسیه و قزاقستان در قالب امضای تفاهم‌نامه‌ای انتقال می‌دهد.

آق در خاتمه در مورد برداشت نمک از بستر دریاچه ارومیه گفت: مقدار نمک این دریاچه بقدری است که اگر هر روز ۱۰۰۰ کامیون ۲۰ تنی نمک برداشت کنند بیش از ۸۰۰ سال برای خالی شدن دریاچه از نمک زمان نیاز است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =