جاسوسان دستگیر شده توسط وزارت اطلاعات چه اهدافی را دنبال می کردند؟

تسنیم نوشت: سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نشست اخیر اعضای این فراکسیون با معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات را تشریح کرد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست روز یکشنبه ششم مرداد این فراکسیون با حضور معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات، گفت: در ابتدای این جلسه نمایندگان از زحمات شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) و همه نیروهای امنیتی که شبانه روز برای امنیت کشور تلاش می کنند تقدیر و تشکر کردند.

وی با بیان اینکه نمایندگان در این نشست بر ضرورت توجه و دقت بیشتر بر حوزه نفوذ و جاسوسی که دشمنان و معاندین به آن دل بسته اند تاکید داشتند، تصریح کرد: همچنین مباحثی در خصوص آخرین اقدامات سرویس‌های جاسوسی و اقدامات متقابل وزارت اطلاعات، ضرورت هماهنگی بیشتر بین همه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی داخلی، آخرین اقدامات دشمنان و معاندین در حوزه نفوذ نرم و عملیات‌های آنها در حوزه سایبری و اقدامات و برنامه‌ها در حوزه کارهای فرهنگی و نرم‌افزاری مطرح شد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه این جلسه معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، گفت، در شرایط فعلی بیشترین حجم اقدامات و عملیات‌های ضدامنیتی و در یک جبهه متحد اطلاعاتی علیه کشور ما برنامه‌ریزی می شود. دستگاه‌های اطلاعاتی معاندین در منطقه و خارج از منطقه هماهنگ با هم در مقابله با نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی، جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و تکنولوژیک و با محوریت موشکی ایران و خلاصه تضعیف جمهوری اسلامی اقدام می‌کنند. ما امروز به طور بی سابقه‌ای از اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان روبرو هستیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، گفت، اقدامات خرابکارانه، اقدامات تخریبی در بخش سخت افزاری و نرم افزاری و نفوذ نرم از جمله محورهای فعالیت‌های دستگاه‌های امنیتی معاندین است، تلاش دشمن به ویژه آمریکایی‌ها برای نفوذ و اخلال در حوزه موشکی و هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده ولی دستگاه‌های امنیتی کشور کاملا مسلط و با شناخت کامل و اشراف کامل بر عملیات‌ها و فعالیت‌های این سرویس‌های اطلاعاتی از جمله سازمان سیا و موساد این برنامه و اقدامات را خنثی و عوامل مربوط به آن را منهدم و مهار می‌کند.

نقوی‌حسینی عنوان کرد: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همچنین گفت که شبکه جدید شناسایی شده از سازمان سیا که براساس جدیدترین و پیچیده ترین روش‌های اطلاعاتی طراحی شده بود، در نظر داشت در بسیاری از بخش های زیرساختی کشور اخلال ایجاد کند و به موازات تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، شرایطی شبیه ونزوئلا را در ایران پیاده کنند که الحمدالله با اشراف و اقتدار اطلاعاتی متلاشی گردید.

وی گفت: ضربه به این شبکه به موازات مدیریت ضدجاسوسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل و شناسایی ۲۱۹ نفر از جاسوسان و منابع اطلاعاتی آمریکا در دوره قبل در سطح جهان با مشارکت تعدادی از سرویس‌های ضدجاسوسی سایر کشورها، آمریکا را با یک افتضاح اطلاعاتی مواجه ساخته است.

نماینده ورامین در مجلس تصریح کرد: معاون وزیر اطلاعات گفت که اشراف و تسلط دستگاه‌های امنیتی بر اقدامات سخت و نرم دشمن به قدری است که راه را بر هرگونه فعالیت، توطئه، اقدام، طراحی و برنامه ریزی سرویس های آنها بسته شده است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اضافه کرد: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، گفت که کلیه شبکه‌ها و عوامل آنها را تحت نظر داریم، یکی از بخش‌هایی که دشمن روی آن خیلی کار کرد، بخش اقتصادی بود. سرویس های اطلاعاتی معاندین تلاش های گسترده‌ای با هدف نفوذ در شبکه‌های مالی، بانکی، پولی و اقتصادی به ویژه در پروژه‌های مهم عمرانی و اقتصادی را با هدف بحران سازی شروع کرده، اما به لطف خدا و زحمات برادران شما در حوزه ضدجاسوسی آنها را شناسایی و منهدم کرده و عوامل آن را دستگیر نموده است.

نقوی‌حسینی اظهار داشت: معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفت که یکی دیگر از بخش‌های عمده فعالیت‌های نفوذ و جاسوسی دشمن، کارهای مطالعاتی و اقدامات عملیاتی بر روی مسائل اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، نفوذ در شبکه‌های صنفی و قشری کشور ما است. آمریکایی‌ها روی این بخش سرمایه‌گذاری زیادی کرده و پروژه های زیادی را تعریف کردند.

وی افزود: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، گفت که موسسات زیادی در این زمینه در آمریکا فعال هستند که پروژه‌های تعریف شده را در داخل کشور ما با تخصیص بودجه‌های کلان اجرا می‌کنند. تغییر دستگاه محاسباتی مسئولین، تغییر نگرش اقشار و مردم، حجاب و عفاف، حمایت از دوجنسیتی‌ها، ترویج همجنس‌بازان، حقوق حیوانات، ترویج نگهداری سگ در خانواده‌ها ، ازهم پاشیدن کانون خانواده‌ها، آزادی دین و ترویج بهائیت، انجمن‌های هنری، تولید مستندات تاریخی و ترویج فرهنگ پهلوی از جمله پروژه‌هایی است که در این زمینه طراحی و بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نماینده مردم ورامین در مجلس تصریح کرد: معاون وزیر اطلاعات در این جلسه اظهار داشت که  انگلیسی‌ها نیز پروژه‌های مشابه را دارند و برخی کشورهای اروپایی نیز در این زمینه همکاری دارند. دشمن آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و بر روی آنها برنامه‌ریزی کرده است و سعی دارد در فضای معضلات اقتصادی در کشور بسیاری از اهداف خود را پیاده نمایند.

وی گفت: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، گفت که بعد از حوادث سال ۹۶ دشمنان امیدواری بیشتری پیدا کرده و سرمایه گذاری بیشتری صورت داده است. آمریکا از برجام خارج شد، تحریم‌ها شدت گرفت، فشارها بر مردم ایران بیشتر شد، ولی با اشراف و مدیریت منسجم اطلاعاتی در کشور به هیچ یک از اهداف خود نرسید. قدرت جمهوری اسلامی ایران امروز آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و دشمنان را به انفال کشانده و به همین جهت دشمن روی عناصر اقتدار جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری و این عناصر و ارکان اقتدار را مورد هجوم قرار داده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه کرد: معاون وزیر اطلاعات اظهار داشت که جهت‌گیری مقاومت در مقابل فشارها و تحریم‌ها و توطئه‌های آمریکا و هم پیمانان آنها و ایجاد همبستگی و وحدت بیشتر بین ملت ایران عامل اصلی موفقیت ایران و به انفال کشیده شدن دشمنان و شکست آنها بوده است. شناخت از اهداف و اقدامات سرویس های اطلاعاتی در این عرصه، اطلاع رسانی سریع به مسئولان و اتخاذ تدابیر مناسب در شرایط خاص و بحرانی، باعث به هدر رفتن و شکست توطئه های دشمنان و سربلندی و عزت جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی ادامه داد: معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت که امسال سال انتخابات است، قطعا دشمنان و معاندین در این زمینه برنامه‌ریزی دارند و تلاش می‌کنند محورهای مورد نظر خود را دنبال نمایند.کمپین‌های مختلف را تشکیل می‌دهند و فضای مجازی، حوزه اصلی فعالیت آنها است. شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی خود را در این راستا فعال می‌کنند، بنابر این تلاش دارند تا مردم را در جهت اهداف خود سازماندهی و هدایت کنند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات تصریح کرد که از اکنون دارند برای حفظ شبکه مجازی و اینترنت در دوران انتخابات، فیلترشکن هایی را طراحی می کنند. ما قطعا در حوزه نفوذ و جاسوسی با همه توطئه ها و برنامه های آنها برخورد می کنیم و موفق هم هستیم، ولی در حوزه های فرهنگی و نرم نیازمند هماهنگی، کار بیشتر، برنامه ریزی های دقیق، برنامه ریزی های چندجانبه هستیم، چون جنس این کارها صرفاً امنیتی و اطلاعاتی نیست، و لازم است کلیه دستگاه های ذی ربط با شناخت و درک دقیقتر از موضوع، به صورت منسجم، هم افزا و هماهنگ عمل نماید.

همچنین باشگاه خبرنگاران نوشت:

محمد جواد جمالی نوبندگانی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: جلسه امروز کمیسیون امنیت با حضور وزیر اطلاعات و برخی معاونان این وزارتخانه برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه وزیر اطلاعات مطالبی را درباره تعامل بین کمیسیون امنیت و وزارت اطلاعات مطرح کرده و خواهان افزایش همکاری‌ها و ارتباط بیشتر این کمیسیون و وزارتخانه شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داد: در ادامه معاونان وزارت اطلاعات گزارش‌ها مختلفی را درباره امنیت‌ داخلی، وضعیت منطقه، همسایگان و مسائل بین‌المللی بیان کردند.

جمالی تصریح کرد: در این جلسه اطلاعاتی درباره دستگیری جاسوسان آمریکایی و تلاش ‌های این سرویس جاسوسی برای ضربه زدن به سامانه‌های اقتصادی، ‌اعتماد مردم و ایجاد اغتشاشات و بهره‌برداری از مطالبات مردم ارائه شد.

وی گفت: درباره ارتباط سازمان‌های معاند با سرویس‌های بیگانه و برنامه‌های این شبکه‌ها برای ماه‌های پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: در مجموع شرایط جمهوری اسلامی رو به جلو تلقی شده و ما در آستانه تحولات مثبت در زمینه تحولات اقتصادی هستیم، همچنین آمریکا و کشورهای متحد آن در حال عقب نشینی در منطقه هستند.

۶۴۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =