نظر کاربران خبرآنلاین درباره حضور «شاخ‌ها» در شبکه‌های اجتماعی/ «مردم این افراد را شاخ کردند»

در راستای نظرسنجی خبرآنلاین در خصوص حضور شاخ‌ها در شبکه‌های اجتماعی، نظرات متعددی به اشتراک گذاشته شد که اغلب، حمایت مردم از این چهره‌ها را مهم‌ترین عامل مشهور شدنشان می‌دانستند.

به گزارش خبرآنلاین، چندی پیش رییس پلیس فتای ناجا از رصد و شناسایی شاخ‌های اینستاگرامی خبر داد و گفت مواردی بوده که این افراد احضار هم شده‌اند که در برخی موارد، تغییر رفتارها آنها ناشی از همین مساله بوده است.

خبرآنلاین نیز در راستای این موضوع از کاربران خود نظرسنجی کرد. بیشترین نظرها معطوف به نقش مخاطبان و مردم عادی در مهم جلوه دادن این چهره‌ها بود.

شخصی که نظرش همسو با همین مساله بود، نوشت: «همه این‌ها محصول یک طیف و سلیقه جامعه هستند که سعی دارند خودشان را به رخ همگان بکشند. سهل انگاری در مورد این‌ها صد در صد در آینده تبعات تضاد طبقاتی را برجسته‌تر کرده و موجب آسیب جدی به امنیت خواهد شد.»

یک نفر دیگر هم نوشته بود: «این‌ها رو همین مردم شاخ کردن بخاطر اینکه هیچ خط قرمز و چارچوبی در دنبال کردن مطالب ندارن یا اصلا هدفی جز سرگرمی و وقت گذرونی ندارن اگر هدف یادگیری و ارتقای سواد و معلومات و فرهنگ بود امروز این شاخ‌های به شدت بی ادب و هتاک نبودند

برخی از کاربران نیز رفتار این افراد در فضای مجازی را ناشی از عقده و تربیت نادرست می‌دانستند: « کسانی که در دنیای واقعی جایگاهی ندارند، تخصصی ندارند، سواد درست و حسابی ندارند، حتی قیافه واقعی و ظاهر واقعی درست و حسابی ندارند، برای مشهور شدن و تخلیه عقده‌ها و کمبودهای روانی خود به فضای مجازی پناه می‌برند و برخی از آنها که راه و روش فریب مردم در فضای مجازی را بهتر بلد هستند، تبدیل می‌شوند به این به اصطلاح شاخ‌ها... شاخ‌هایی که در دنیای واقعی هیچی نیستند... هیچی.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین به نام علی ستایش نیز در خصوص اهمیت نوع استفاده از فضای مجازی نوشت: «هر چیزی در دنیا دارای دو کاربرد است. یکی خوب و یکی بد. این بسته به کاربر است که چه نوع استفاده‌ای از آن کند. اینستا و فضای مجازی هم استثنا نیست. شاخ‌ها یا همان آدم های معروفی که بعضا حتی برای چهره شدن هزینه‌ها می‌کنند و به این عمل به چشم سرمایه گزاری نگاه می‌کنند هم در همین دنیا هستند. عده‌ای کار تبلیغی میکنن که این یکی مقل قارچ رو به فزونی دارد. خوب وقتی یک "تستر" تبلیغ میکند و فروش بالا میرود مسلما این عمل یک اقدام موثر بوده.عده ای هم ترویج بی بدنباری میکنن که واکنش به این عمل ربطی به فضای مجازی نداره و ریشه آن در محدودیت‌های فرهنگی دنیای واقعی ماست. کلا وقتی به بدی‌ها اهمیت ندیم شاخ بد هم وجود نخواهد داشت. واکنش خود ما مثل آیینه است که تعیین می‌کند این‌ها به وجود بیایند یا نه»

۲۳۵۲۳۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =