چه خبر از سانتافه فدراسیون شنا که می‌گویند دست وزارت‌خانه است؟

مجمع سالیانه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مجمع عمومی سالیانه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو صبح امروز در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای جلسه رضوانی صحبت کرد سپس بازرس توضیحات لازم را ارائه کرد.خزانه دار  یکبار دیگه در این جلسه به موضوع سانتافه که از بدهی های فدراسیون شنا می باشد اشاره کرد. یک دستگاه سانتافه که از اموال فدراسیون شنا است در زمان ریاست آیت الهی به سعیدلو داده شد و پس از آن با حضور هیچ یک از وزاری وزارت ورزش به فدراسیون بازگردانده نشد. این موضوع بارها در مجمع سالیانه شنا مطرح اما پیگیری از سوی وزارت ورزش صورت نگرفته است و سانتافه همچنان در اختیار وزارت است.

احمدی رییس مجمع در واکنش به سوال خزانه دار مبنی بر مشخص شدن وضعیت سانتافه گفت: «باید تکلیف مشخص شود، کار سختی نیست و باید مشخص شود که به فدراسیون شنا بازگردانده می شود یا خیر.»

سلطانی، بازرس ویژه فدراسیون نیز گزارشی از عملکرد رشته های شنا، شیرجه و واترپلو ارائه داد وسپس در پاسخ به سوال احمدی راجع به فعالیت های بخش بانوان نیز گفت: «در واقع ظلمی در بخش بانوان وارد شده و نمی توانیم مسابقاتی داشته باشیم. سال های گذشته مسابقاتی برگزار شد اما به دلیل محدودیت ها امکان برگزاری رقابت ها خیلی نیست . بسیاری از دختران شناگر از سن ۱۴ سالگی به رشته های دیگر کوچ می کنند. دلیل این است هنوز نتوانستیم شرایط خوب مسابقات را برای آنها فراهم کنیم وبه دلیل کاهش انگیزه شنا رها می کنند و در رشته های دیگر از جمله قایقرانی موفق می شوند.»

محسن رضوانی نیز درباره کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ گفت: «برای پیشرفت به مربیان خارجی در شنا و شیرجه نیاز داریم اما با دانش مربیان ایرانی که بسیار چراغ خاموش کار می کنند امیدواریم برای اولین بار دو سهمیه در شنا برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ کسب کنیم.»

رئیس هیات استان گلستان درباره ماده ۸۸ و واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی گفت: «بهترین منبع درآمد مدیران کل اجاره دادن استخر ها است. بار ها و بارها فقط درباره این مشکل در مجمع بحث شد و دیگر اتفاقی رخ نداد. پیشنهادم این است که تایم مشخص مانند ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای هیات ها مشخص تا ادارت کل استخر را در اختیار هیات قرار دهند. اگراین تایم از طرف وزارت پیگیری و مصوب شود امکان پذیراست و مدیران کل موظف به اجرا خواهند بود.
احمدی نیز گفت: پیگیری خواهیم کرد.»

فرج اله، رئیس هیات تبریز گفت: «دو سال پیش مسابقات بین المللی شنا بانوان به میزبانی تبریز برگزار شد اما به دلیل عدم حمایت وزارت ورزش دیگر برگزار نشد. در حال حاضر در حال رایزنی با کشورهای همسایه هستیم برای برگزاری مجدد مسابقات چراکه بانوان بسیار مظلوم هستند. نیاز به حمایت وزارت ورزش داریم تا بتوانیم این رقابت ها را برگزار کنیم.»

محسن رضوانی با اشاره به مشکل استخر گفت: «بحث استخر به یک معضل تبدیل شده است، اگر یک تایم مشخص در استخرها به هیات ها تعلق گیرد شرایط بهبود می بخشد. در اصفهان این اتفاق رخ داده است و این امر شدنی است.»

255 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =