مقدمات سفر رییس جمهوری به آذربایجان‌شرقی به طور کامل مهیاست

ایرنا نوشت: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر روز پنجشنبه رییس جمهوری به استان، گفت: شرایط و مقدمات کامل سفر حجت الاسلام و المسلمین روحانی به تبریز به طور کامل مهیا شده است.

علیار راستگو روز چهارشنبه اظهار کرد: مردم میهمان نواز آذربایجان شرقی آماده استقبال از رییس جمهور خود هستند و این سفر فواید و عواید بسیاری برای استان به خصوص در خصوص طرح های مرزی دارد.  

وی با بیان اینکه تعدادی از طرح ها به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور وزیران مربوطه برگزار می شود، گفت: هماهنگی های لازم با فرمانداران پنج تا ۶ شهرستان آذربایجان شرقی که این طرح ها آماده بهره برداری شده، انجام شده است.  

راستگو خاطرنشان کرد: طرح های مرزی در استان هایی که دارای مرز هستند اجرا می شود و آذربایجان شرقی ۲۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان دارد.  

معاون سیاسی و امنیتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان امن ترین استان کشور است، گفت: تاکنون هیچ گونه حادثه امنیتی در استان و مرزی های آن وجود نداشته است و بالاترین ضریب امنیتی را در کشور دارد.  

راستگو بیان کرد: سفرهای رییس جمهوری و مقام های ارشد نظام به استان با خیر و برکت همراه است و اردیبهشت ماه سال گذشته هم که حجت الاسلام والمسلمین روحانی سفر ۲ روزه ای به آذربایجان شرقی داشتند با برکات زیادی برای استان همراه شد.  

وی با بیان اینکه سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی دارای ۲ ویژگی اصلی است، افزود: رییس جمهور در این سفر دیدار عمومی نخواهد داشت و سفر پروژه ای محسوب می شود بر این اساس طرح های متعددی در بخش های مختلف نیرو و عمران افتتاح و به بهره برداری می رسد.  

راستگو با اشاره به دومین ویژگی سفر ادامه داد: شرایط ویژه کشور در عرصه روابط بین الملل بعد از حوادثی که بعد از اردیبهشت ۱۳۹۷ و خروج آمریکا از برجام انجام شد تحقق این طرح ها، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و نقش آفرینی آذربایجان شرقی را در این خصوص نشان می دهد.

بر اساس این گزارش ، رییس جمهوری به همراه برخی از وزیران فردا پنجشنبه به منظور افتتاح چند طرح مهم عمرانی و خدماتی به آذربایجان شرقی سفر می کند.

دکتر روحانی آخرین بار، سال گذشته به منظور شرکت در مراسم افتتاح رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ به این استان سفر کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =