واکنش‌ها به اقدام خصمانه آمریکا علیه ظریف

سخنگوی وزارت امور خارجه و همچنین کارشناسان مسائل بین الملل به اقدام خصمانه آمریکا در تحریم وزیر خارجه کشورمان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی در توئیتر نوشت:

اوج تناقض و حماقت رهبران آمریکا آنجاست که بارها دکتر ظریف را در سیاست ایران کاره ای نمی دانند اما با نابخردی محض دست به تحریم او می زنند! آمریکایی ها از منطق دکتر #ظریف و هنر مذاکراتی او به شدت واهمه دارند.

در همین حال دیاکو حسینی کارشناس ارشد مسائل بین الملل نیز در واکنش به تحریم وزیر خارجه از سوی آمریکا در توئیترش نوشت:

تیم بی در ابتدا سعی کرد تا با تحریم مردم ایران را به زانو دربیاورد اما موفق نشد. در حال حاضر نیز آنها در تلاشند تا ظریف، صدای مردم ایران در تحریم ها را خاموش کنند. اما دوباره ناامید خواهند شد. از حالا به بعد صدای او بلندتر و رساتر شنیده خواهد شد.

حسینی در توئیت دیگری نوشت: ظریف در همه مذاکرات چهار دهه اخیر که به گفته ترامپ، ایران هرگز در آنها شکست نخورده، نقش محوری داشته است. تحریم ظریف، کینه و انتقام چهل سال شکست دیپلماتیک آمریکاست اما نمی دانند که حتی اگر ظریف و رهبری را هم تحریم کنند، ایران در هیچ مصافی شکست نخواهد خورد.

در همین حال رضا نصری حقوقدان بین الملل نیز در واکنش به اقدام خزانه داری آمریکا علیه ظریف در توئیترش نوشت: «سند وحشت و کینه آمریکا از جواد ظریف برای تاریخ به ثبت رسید.»

گفتنی است که حدود یک ماه پیش مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که قصد دارند محمدجواد ظریف را تحریم کنند ولی برخی از رسانه‌های غربی در آن موقع گزارش دادند که آمریکا احتمالا به خاطر عواقب این موضوع در تصمیم خود تجدیدنظر خواهد کرد ولی روز چهارشنبه به وقت محلی آمریکا وزیر امور خارجه کشورمان را در لیست تحریمی خود قرار دادند.

آمریکایی‌ها همچنین در سفر اخیر ظریف به نیویورک برای شرکت در نشست سازمان ملل محدودیت‌هایی را برای تردد او وضع کرده بودند. چنانکه او فقط می‌توانست به دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، ساختمان سازمان ملل و همچنین محل اقامت خود در نیویورک تردد داشته باشد.

این اقدام آمریکا با واکنش وزیر امور خارج کشورمان نیز مواجه شد. (اینجا) ظریف در توئیترش نوشت: دلیل اینکه آمریکا مرا تحریم کرده این است که من «سخنگوی اول ایران در سراسر جهان هستم.این حقیقت واقعا دردناک است؟ این اقدام تاثیر روی من یا خانواده‌ام ندارد. چون من دارایی یا منافعی خارج از ایران ندارم. از شما تشکر می‌کنم که مرا به عنوان چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان محسوب می‌کنید.

وی در توئیت دیگری نوشت: «ما می‌دانیم که دعوت به گفتمان و صلح برای موجودیت تیم "ب" یک تهدید به حساب می‌آید. از آن‌جا که دلیل تحریم شدن من کلماتم هستند، آیا «اشخاص آمریکایی» برای «سروکار داشتن» با من از طریق خواندن نوشته‌هایم و گوش کردن به مصاحبه‌هایم به مجوز اوفک احتیاج خواهند داشت؟»

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    2 0
    کاری به ظریف و عملکرد و رفتار و گفتارش ندارم ،اما کسانیکه تا همین دیروز اگر یک شخص درجه دهم و حتی صدم از نورچشمیهای حضرات ذیل تحریمهای امریکا قرار میگرفت چنان موضعگیری میکردند و محکوم میکردند وداد و فریاد راه می انداختند که نگو و نپرس،ولی امروز زبان در کام کشیده اند و به فکر زکزاکی و عبدالمالک حوثی و بشار اسد هستند....
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    2 0
    چقدر شماها مردم مردم میکنید و چه مظلوم هستیم ما قشر کارگر و کارمند و معلم و کشاورز
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    1 1
    ازگل های تندرو در امریکا فکر می کنند که با تغییر زمین بازی به سمت درگیری نظامی می توانند برنده بازی باشند. امریکا هم تا کنون هیچ جنگی را نبرده است. اگر جنگ ویتنام را ندیده ایم اما افغانستان و عراق جلوی چشم ما هستند و می بینیم که سربازان آنها در این کشورها زمین گیر شده اند.
  • DE ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    3 0
    کل اتفاقات به یه طرف طنز قضیه اینجاس که همش از توییتر رفرنس میدین. چیزی که تو ایران واسه مردم عادی فیلتره...