استاندار مرکزی: در آموزش و پرورش ۳.۵۰۰ نیرو کمبود داریم

استاندار مرکزی درجلسه مشترک روسای دانشگاه های استان با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات وفناوری مجلس شورای اسلامی از کمبود ۳۵۰۰نیرو در آموزش وپرورش استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین مرکزی، آقازاده  با بیان اینکه استان مرکزی از نظر سرانه دانش آموزی در نرم کشوری است گفت:  در استان حدود  دو هزار  واحد آموزشی فعال است که  متناسب با متوسط کشوری است،  اما شهر های اراک وساوه که حدود  ۶۰ درصد جمعیت استان در این مناطق هستند با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مدارس کانکسی در  استان باید  برچیده شوند، افزود : حدود ۷۰تا۸۰ مدرسه کانکسی در استان  داریم که امیدواریم طی چند سال آینده آن ها را جمع وجور کنیم.

 وی تصریح کرد : واحد های آموزشی موجود در استان  نیزفرسوده اند وبه سرعت در حال فرسایش هستند. بطوریکه حدود ۱/۴مدارس جدید و۳/۴ قدیمی غیر قابل استفاده  شده اند که امیدواریم بودجه ای در این رابطه  منظور شود.

وی در رابطه با کمبود نیرو در آموزش وپرورش استان متذکر شد: حدود ۳۵۰۰نیرو در آموزش وپرورش کمبود داریم، که امیدواریم مجوز به کارگیری نیرو های بومی به ما داده شود زیرا نیروهای غیر بومی بعد از ۶ماه به شهر خود بر می گردند.

آقازاده در ادامه در رابطه با مشکلات آموزشی دانشگاه ها  ،  ادغام نمودن دانشگاه ها را به عنوان یک پیشنهاد  مطرح کرد وگفت:حدود ۳۰دانشگاه در هر استان وجود دارد که تعداد بالایی است ادغام شدن دانشگاه ها برای آموزش ودانش کشور بسیار مفید است.

استاندار مرکزی در جمع بندی این جلسه دیده شدن مبلغی در بودجه سال آینده  برای مسائل آموزشی استان ها را  به اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی پیشنهاد و تصریح کرد : اگر  در  سفر به هر  استان  اعتباری  برای این امر مهم در نظر بگیرید و مجمع نمایندگان بر اساس واقعیت ها این بودجه را تقسیم کنند و به تایید کمیسیون برسانند بسیاری از مشکلات آموزشی کشور مرتفع خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =