توضیح مدیرعامل تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در مقابل جامعه شاغل دیروز که در سال‌های اشتغال خود حق بیمه پرداخت کرده‌اند دو وظیفه مهم پرداخت مستمری و ارائه خدمات درمانی را به عهده داریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سازمان تامین اجتماعی،‌ مصطفی سالاری با تاکید بر اینکه وضعیت این سازمان سخت است اما نگران کننده نیست، افزود: پرداخت مستمری به مستمری‌بگیران و بازنشستگان از اولویت های این سازمان است و بازنشستگان از بابت پرداخت مستمری شان نگرانی نداشته باشند.

وی در پاسخ به درخواست های مطرح شده درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اظهار کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان تکلیف قانونی است و باید آن را انجام دهیم اما در مورد چگونگی اجرای آن باید با همفکری خود بازنشستگان بیشتر بحث و بررسی کنیم .ضمن آن که باید منابع موردنیاز و طریق تامین آن را پیش بینی کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با مهم خواندن نشست های هم اندیشی با شرکای اجتماعی گفت: تاکنون دو نشست در موسسه عالی پژوهش برگزار شده که صاحبنظران و شرکای اجتماعی مهمترین مسائل حوزه رفاه و تامین اجتماعی را مطرح کردند. این نظرات در تصمیم گیری ها لحاظ می شود.

سالاری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مسائل این سازمان را با توجه به ظرفیت و امکانات موجود حل کنیم، اظهار داشت: هیچ کدام از مسائل فراموش نمی شود. تمامی فعالیت های ما باید به تقویت منابع، مدیریت مصارف، افزایش کیفیت خدمات و تکریم ذینفعان منجر شود.

وی با بیان اینکه بیمه‌های تکلیفی و حمایتی که در سالهای گذشته بر سازمان تامین اجتماعی تحمیل شد توازن منابع و مصارف را بهم زد، گفت: خوشبختانه در دولت دکتر روحانی و مجلس فعلی این اتفاق نیفتاد و هیچ تعهد جدیدی از جیب بیمه شدگان ایجاد نشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر حرکت به سمت سه جانبه گرایی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری‌های کلان سازمان ادامه داد: شورای تحول راهبردی در این سازمان تشکیل شده و پیشنهادات و محورهای تعیین شده در این شورا با کمک شرکای اجتماعی مطرح و بررسی می شود.

سالاری گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و از مراکز دولتی و خصوصی برای آنها خدمات درمانی خریداری شده است. در سال های اخیر هزینه های درمان جهش پیدا کرد. این مراکز از سازمان تامین اجتماعی طلب دارند که برای پرداخت بدهی های آنها تلاش خواهیم کرد. باید پرونده الکترونیک و نسخه الکترونیک را تکمیل کنیم تا خرید درمان در یک چارچوب علمی قرار گیرد.

وی در خصوص خروج از بنگاهداری و ورود به بازار سهام شرکت های سازمان تامین اجتماعی گفت: اموال بیمه شدگان را نمی بخشیم . با رعایت مصالح کارگران و بازنشستگان شیوه مدیریت شستا را اصلاح می کنیم. برخی شرکت ها به فروش می رسند و برخی ادغام می شوند. نتیجه این برنامه این است که ارزش دارایی و سود شرکت ها بیشتر شود.

سالاری اجرای طرح کرامت رضوی، همایش های منطقه ای، المپیاد ورزشی و دیدار با شرکای اجتماعی را از برنامه های ارزشمند ویژه بازنشستگان برشمرد و تصریح کرد: این برنامه ها ادامه می یابد.

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون بازنشسته از این سازمان مستمری می گیرند، گفت: سازمان تامین اجتماعی خدمات خوبی به مستمری بگیران ارائه می کند و امیدواریم به بازنشستگان توجه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه، جامعه بازنشستگان کشور از برنامه های مدیریت جدید سازمان برای تحقق اهداف پیش بینی شده حمایت خواهند کرد، گفت: انتظار داریم در جهت بهبود معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران، نهایت تلاشتان را بعمل آورید.

۲۲۶۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    10 1
    سازمانی که حدود ۵۰درصد جمعیت کشور و حدود۶درصد بازنشسته دارد بابخش درمان و مستمری از بزرگترین سازمانهای کشور است که بدون کمک دولتی اداره میشود...ولی متاسفانه همیشه مظلوم واقع شده .در یک بانک یا نهاد کشوری اولین کاری که میکنند تامین حداقلهای پرسنل میباشد ( وام..مسکن...و....) که درسازمان تامین اجتماعی باتمام زحماتی که کشیده میشود متاسفانه درباره پرسنل و مزایا و...‌کمتر توجه میشود که امیدواریم بامدیریت جناب سالاری این مشگل مرتفع گردد.
  • ناشناس IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    4 1
    اینها بدون سر و صدا حقوق خودشون را هر ماه ۵ میلیون تومان در ماه اضافه میکنند این اضافه حقوق یک ماهه یعنی پایه حقوق ۴ تا کارگر بازنشسته و ۱۲۰ سال زحمت
  • علی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    5 0
    ضمن عرض سلام وادب واحترام جناب بیات فرمودن خدمات خوبی برای بازنشستگان خدمات خوبی انجام چنین برمیادکه برای خودشان خدمات خوبی انجام میدن وگرنه ماهاکه سی سال هلال احمرویاسازمان دیگری خدمت کردیم چرابرای ماحق همسر۵۰۰۰۰هزارتومانی واولاد۱۰۰۰۰هزارتومانی میدن ولی برای بازنشستگان خودشان ۳۶۵۰۰۰هزارتومان چرابرای پرسنل بازنشسته زیرمجوعه خودشان برابریاشاغلین حقوق وتسهیلات میدن ولی برای مانه این چه عدالتی است دیدان عدالت رای داده به پرسنلی که ازسازمانهای دیگرکه عنوان کارمندرادارندطبق پرسنل بازنشسته خودسازمان هم حق عائله مندی واولادوحقوقی همچون آنان بگیرن چرااعمال نمیکنندوبزرگی پیشکسوتان رابااین حقوقهاخدشه داروخجالت زده خانواده مینمایند
  • محمد علی خواجه نوری IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    1 3
    ازشما روی حقوق بازنشتگان تامین اجتماعی خیلی متشکرم.وشهادت امام جواد (ع)) را تسلیتمیگویم(حضرت)
  • بازنشسته CA ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    3 1
    باسلام جناب آقای بیات آن امکانات وتسهیلات خوبی که میفرمایید کجاهستند دراستان کرمان که خبری نیست
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    6 0
    تورو به هرکسی ک می پرستید حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی ک حداقل بگیر هستن افزایش بدین
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    4 0
    لطفا همسان سازی اجرا بشه
  • نظام الدین رضایی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    5 0
    سلام همسان سازی حقوق بازنشتگان واقعا کلمه خنده داری اگر تونستید حقوق دو سال پیشرو با دلار دوازده هزار تومنی همسان کنید متوجه عمق فاجعه میشوید
  • جبارحسینی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    2 1
    فقط بفرمائید کارکنان سازمان چند برابر حقوق و مزایا میگیرند؟
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 0
    حقوق بازنشستگی که خیلی کمه
  • مظاهری ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    برای ما بازنشستگان تا الان فقط حرف بوده
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 0
    واقعا کسی مارو درک نمیکنه با این تورم ،وحقوق یک میلیون هشتصد هزار تومن شرمنده خانواده هستیم
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 0
    وقتی حقوق بازنشسته اینقدر کمه و مشکل داره انگیزه کار از بین میره . از بین میره از بین میره چون طرف میگه عاقبتم این میشه؟
    • AE ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      0 0
      دقیق ترین نظری که ردباره انگیزه کار در ایران خواندم
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 0
    حس می کنم دارم نگران می شوم
    • AE ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      0 0
      منم همین طور
  • فریده IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 0
    با سی سال سابقه کار و مدرک فوق دیپلم و حد اقل حقوق انصاف نیست ۱۴
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 0
    جناب مدیر حقوق دریافتی بیست سال من برابر با حقوق سه ماه برخی ها . چه باید کرد؟
  • فاتح US ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
    1 0
    آلان پدر من بعد از سه سال بازنشستگی ماهی ۵۰۰ هزار پول دریافت میکنه پس شما حساب کن کی انشالله ایشان که بازنشسته شده اند بتواند از حقوق بازنشستگی به غیر از خرج زندگی مقداری هم در جیبش پس انداز بکنه
    • AE ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      1 0
      این وضعیت خلی از بازنشسته هاست
  • AE ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    1 0
    اصلا ببین موقع بازنشستگی میشه حقوق گرفت؟