شرکت ایتالیایی صادرات سلاح به عربستان و امارات را قطع کرد

ایرنا نوشت:شعبه شرکت اسلحه سازی "راین متال" در رم ایتالیا(Rwm Italia S.p.A) اعلام کرد که صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به دلیل استفاده از آن در جنگ یمن را به مدت 18 ماه متوقف کرده است.

به گزارش روز جمعه تارنمای خبری ایتالیایی ایل مانیفستو، شرکت بزرگ  اسلحه سازی "راین متال" آلمان در شهر دوسلدورف ایالت نوردراین-وستفالن واقع شده است. شعبه ایتالیایی این شرکت(مستقر در رم) در زمینه تولید کلاهک های تسلیحات موشکی با کالیبر متوسط و بزرگ فعالیت دارد. این بخش از شرکت راین متال اعلام کرد که با ارسال نامه ای به کارخانه ها و تولیدکنندگان داخلی در ایتالیا، تصمیم خود در ارتباط با متوقف کردن صادرات سلاح و مهمات از جمله جنگ افزارهای مورد استفاده در حملات هوایی به عربستان سعودی و امارات متحده را اعلام کرده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد تمام مجوزهای مربوط به صادرات قطعات موشکی به عربستان و امارت را به مدت 18 ماه به حالت تعلیق درآورده است.

پارلمان ایتالیا در ژوئن امسال (تیر 1397) لایحه ممانعت صادرات اسلحه به عربستان سعودی و امارات را از بیم استفاده از این سلاح ها در یمن تصویب کرد.

 همچنین دولت آلمان پیش تر در فروردین ماه امسال اعلام کرد که ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان سعودی را به مدت 6 ماه دیگر تمدید می کند.

آلمان پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف آل سعود در کنسولگری عربستان در استانبول ممنوعیت ارسال سلاح به عربستان را وضع کرد. 

استفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان در بیانیه ای اعلام کرد: این ممنوعیت به مدت 6 ماه دیگر یعنی تا 30 سپتامبر تمدید می شود. طی این مدت هیچ مجوزی برای فروش سلاح صادر نمی شود. 

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است. 
 

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =