شما نظر بدهید/ با حذف ۴ صفر از پول ملی ایران موافقید؟

هیات وزیران با حذف چهار صفر از پول ملی ایران موافقت کرده است؛ به این ترتیب با تصویب مجلس هر هزار تومان به یک تومان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، لایحه حذف چهار صفر در حالی راهی مجلس شورای اسلامی شده است که کارشناسان نظراتی به شدت متفاوت در برخورد با این مصوبه دارند.برخی معتقدند حذف چهار صفر در شرایط کنونی نمی تواند دستاوردی برای اقتصاد ایران داشته باشد و باید این اجرای این طرح به موعدی دیگر، موکول شود اما در مقابل موافقان بر این عقیده‌اند که با تقویت پول ملی، در اثر اجرای این سیاست اصلاحی، اقتصاد ایران در شرایطی متعادل‌تر قرار خواهد گرفت.  

حذف چهار صفر

 سئوال اینجاست، با حذف چهار صفر از پول ملی ایران موافق هستید؛ شما کاربرانی خبرآنلاین می توانید دیدگاه‌های خود در این خصوص را در بخش نظرات اعلام کنید.  

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1286098

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 267
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    فقط به شرطی موافقیم که حقوق به ریال باشد و خرج کرد به تومان ...
    • علی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      79 2
      اما مهم تر از این روند شدن یا همون گرد شدن قیمت به سمت بالا هست نه پایین که بدجور تورم زاست..مثلا یک کالا 850 تومنی چند میشه؟
    • محمد IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      63 9
      داداش داری اشتباه میزنی.برعکسش درسته خخخخخخخ
    • مهران IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      18 3
      آقا محمد شما مثلا حقوق میگیری ماهی 30 میلیون ریال و خرج میکنی مثلا اجاره خونه ماهی 120 هزار تومن ... پس درسته داداش
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      8 0
      الان همه که همینه
    • ناامید GB ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      30 3
      من معلم معیشت و منزلت مناسبی ندارم و بعید میدانم معیشت کارگر و کارمند با این طرح خوبتر بشه هنوز حق التدزیس دبیران رسمی ماههاست پرداخت نشده
    • مهران IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      12 23
      آقا یا خانم نا امید ... مگه اونجا هم معلم حق تدریس داره؟ یه نگاهی به پرچم کشور بنداز
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      8 3
      شانس ما اشتباه گفتی 76 نفر هم بهت رای مثبت دادن . حالا فردا همئرخواستت رو قبول می کنن بدبخت میشیم
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    94 9
    اگه یه کم آینده نگر باشیم شش تا صفر حذف می کنیم
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      27 3
      پیش به سوی آزادسازی قیمت ها
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      27 4
      بعدها مردم میگن وای چقدر گرون بوده همه چی در حالی که در طرخ جدید تورم پنهانه
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      15 1
      سلام از فردا قیمت هر کالایی را که بپرسیم میگند: قدیم یا جدید (مثل ساعت که سالهای قبل که هر وقت میپرسیدیم ساعت چنده میگفتند قدیم یا جدید)
  • پژمان IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    143 5
    بعد از عمری کارمندی خونه بابام الان یک میلیارد می ارزه و کل فامیل ما را میلیاردر می شناسن اگر 4 صفر بره باز نمی تونیم پز خونه بابامو بدیم
    • مرتضی GB ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      44 0
      خدا خیرت بده کلی خندیدم انشالله خدا به بابات عزت میلیاردی بده
  • جواد IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    203 5
    خیر موافق نیستم الان زمان مناسبی نیست دولت زمانی میتونه صفرها رو حذف کنه که اول اینکه تورم رو به زیر ده درصد برسونه و حول حوشه 4 و 5 درصد نگه داره دوم اینکه این تورم 4 درصد بتونه 5 6 سال نگه داره اون وقت میتونه صفر ها رو حذف کنه .. اگر الان صفرها حذف شوند 6 سال دیگه با این تورمی که ما داریم دوباره صفرها بر میگردند .الان وقت مناسبی نیست .
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      35 22
      حرف شما درسته ولی در نظر بگیرید با اقتصاد ما و شرایطی که داریم یعنی هیچ وقت.
    • علی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      12 48
      درژاپن قانونی هست که نباید اجناس به درد نخور روبا خودت نگهداری وحمل کنی چون باعث کاربیهوده میشه واین چهارتا صفراضافه است وبایدحذف شود وپنجاه میلیون ایرانی هر روزحساب کنید چند نقطه اضافی با دست یا کامپیوتر یا عابربانک وسیستم حسابداری و... ثبت کنند وشما موهات بلند شود کوتاهش نمیکنی ودرتابستان بافتنی وکاپشن میپوشی وازلحاظ جهانی اعتبارپول بالامیره وازلحاظ روحی بازارازرکود درمیاد وتجارت ودادوستد آسانتر میشه تغییرمثبت خوب است انشاء الله برداشته بشه نا امید نباشید
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      1 1
      به نظرم با توجه به تاثیر روانی خوبه
    • US ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      6 0
      هیچی مون به ژاپن نمی خوره که بخواهیم خودمون رو با ژاپن مقایسه کنیم
  • محسن IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    124 4
    خیر.به دلیل هزینه زیاد . به دلیل اینکه کشور همچنان تو تورم بالاست و ممکنه مجبور شیم دوباره پس از چند سال مجددا هزینه کنیم و مجددا چند صفر کم کنیم.به دلیل اینکه فقط حذف صفر بدون اینکه برنامه ای بابت مهار تورم داشته باشیم کمکی به اقتصاد کشور نمیکنه.
  • مهدي IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    57 14
    مواققم به دو شرط؛ اولاً تمام حقوق كارگرها و كارمندان و حقوق بگيراني كه حقوقشان در حال حاظر زير ١٠ ميليون تومان است مثلاً ٣ ميليون تومان حداقل ٣ برابر بشود و به نزديكيه ٩ ميليون برسد ، دوماً واحد پول تومان بشود يعني يك واحد پولي مشترك ، كجاي دنيا ٢ تا واحد پولي دارند؟
    • وحید IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      15 14
      همه ی دنیا واحد پول دوتایی دارن. مثلا دلار سنت. مانت گپیک. فقط فرق کشور ما با بقیه اینه که سنت یا گپیک ارزشی دارن که باهاشون یه چیز مختصر بخری ولی با ریال نمیتونی. و اینکه واحد پولی بزرگتر تو بقیه کشورا واحد پول رسمی هستش ولی تو کشور ما واحد پولی کوچکتر واحد پولی رسمیه
    • مهدي در پاسخ به وحيد IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      8 4
      واحد پول يكي بشه يعني زماني كه ميري مغازه يه چيزي بخري بهت نگن ٣٠٠٠٠ ريال تو تو ذهنت بزني ٣هزار تومان، يكي بشه ، همه مغازه ها و بانك ها همونو استفاده كنن،مطلب رو يا نخون يا وقتي ميخوني درست و با دقت بخون ، چه ربطي به سنت و چيزهاي ديگه داره ؟
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    126 8
    هرگز. کاملا بیهوده است. فقط یک خرج اضافی چاپ اسکناس...
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      38 3
      از همین الان مردم گیچ شدند و اشتباه حساب می کنند وای به بعدا
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      0 0
      چرا خیر؟
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    102 2
    شرط حذف چهار صفر انضباط مالی است که در ایران نیست . تورم پایین است که ما نداریم . ثبات اقتصادی و قابل پیش بینی بودن شرایط است که فعلا موجود نیست . بابا تو رو خدا ما رو یاد نداشته هامون نندازین .
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      10 1
      بهترین کارحذف یک صفراست چون فعلا عملا درجامعه جاافتاده ومردم به کارمیبرند.
  • محسن IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    59 5
    از اونجا که علمش رو ندارم ترجیحم اینه که اظهار نظر نکنم اما ای کاش گزارشی از سابقه انجام این کار در دیگر کشورها البته به غیر از ونزوئلا کار میکردین
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      4 16
      ترکیه هم این کار رو کرده
  • US ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    69 4
    خیر.چرا صورت مساله رو پاک میکنین؟!!
  • سجاد IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    49 28
    من شغلم حسابداریه . این چه کاریه اخه همه چی بهم میخورم تو تبدیل کردن و چیزای دیگه
    • IT ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      5 27
      سکوت کن ...
  • یک شهروند IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    87 5
    وقتی قدرت خرید پایینه و درآمد کم ، حذف چهار تا صفر یعنی تزریق تورم بیشتر به اقتصاد جامعه و در نتیجه افسردگی و سرخوردگی بیشتر مردم دولت باید اول یه تناسب و رضایت مندی بین دخل و خرج مردم بوجود بیاره و بعد به فکر بالا بردن ارزش واحد پول ملی باشه .
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    64 4
    من اصولا با حذف صورت مساله مخالفم .
  • US ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    39 25
    چون تخصص ندارن نظر نمی دهم
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      5 4
      خیلی باحالی تو . اصلا باورم نمیشه
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    10 54
    خووبه
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    59 1
    تو رو خدا دست بردارید . این طرح اصلا حلال مشکلاات که نیست هیچ. خود مشکل است
  • US ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    9 27
    تا وقتی نفهمیم واحد پول چی میشه مخالفیم
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      36 14
      واحد پول میشه هوخشتره که پارسی باشه خوبه؟راضی هستی؟ مشکل واحد نیست مشکل تورم وحشتناک بعدشه
  • جواد IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    39 8
    اگر میخوای واقعا صفرها رو حذف کنید اول برید ببینید ترکیه و مالزی چ کار کردند شما هم همون کارها رو انجام بدین همینطوری بخواین جلو برید شکست میخورید
  • محمد DE ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    32 6
    خیر
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    47 4
    خیر موافق نیستم در واقع صورت مسئله پاک میشه لذا کاد عبث ، خبط و مسخره ایست.
  • علی TR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    7 28
    نمیدانم چه هدفی دنبال میکنید اینکه دولت و مسئولین وقتی بررسی کردن کار کار شناسی کردن عامه جامعه که از ان اطلاعات و تحقیقها بی اطلاع هستند نظرشان جز ایجاد جو منفی علیه دولت چیزی نخواهد داشت تا کی بدنبال تخریب دولت هستید
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      16 0
      بهتره اجرای انی طرح همین حا قبل از ارائه به مجلس متوقف بشه
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      5 3
      دوست عزیز بهتره که طراحان خودشون اعلام کنند مبانی چیه تا ما روشن بشیم
  • شمس تبریزی AE ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    10 61
    بله چون قدرت خرید مردم پایین تر میاد و نقدینگی کمتر میشه
    • مینو IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      28 4
      مثل اینکه شمس تبریزی واقعی جنابعالی و همفکراتون رو بد سوزونده پس افرین بهش چون واقعیت برای شما دردناکه جناب شمس قلابی
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      7 11
      من که معتقدم باید هر چه سریع تر این کار را بکنیم .
    • شمس تبریزی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      10 15
      خبرآنلاین، یک بار ازت خواستم که کامنتهایی که با نام من و با آی پی خارج از ایران منتشر میشه را منتشر نکنی. هم اینجا و هم پایین تر دو تا ... اومدن با نام من نظر دادن و یه مشت چرت و پرت نوشتن. به نظرم یا خودتی که این کار را میکنی و یا با اینها همدستی. عذر میخوام از واژه ... استفاده کردم چون بارها از اینها درخواست کردم چنین کاری نکنند. در مقابل کاری که اینها میکنند ... حق مطلب را ادا نمیکنه و دفعه دیگر ناچارم از واژه بهتری برای بیان حق مطلب استفاده کنم
    • US ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      79 0
      کشورهایی مانند برزیل ، آلمان ، هلند و ترکیه در حذف تعدادی صفر از پول ملی خود موفق عمل نمودند ولی کشورهایی هم بودند که در این زمینه با شکست کامل مواجه شدند همچون زیمباوه . به نظرم با سیستم اقتصادی منحصر به فردی که در کشور ما حاکم است امیدی به توفیق هیچ سیاست اقتصادی در کوتاه مدت متصور نیست .
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    12 39
    بله - موافقم
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    42 4
    پول ملی فقط با حذف صفر با ارزش نمی شود
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    36 7
    با اقداماتی که تاثیری بر زندگی مردم نداره موافق نیستم .
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      44 5
      تاثیر داره . وضعیت خراب تر میشه
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    55 6
    مخالف. اینکار فقط برای سرگرم کردن مردمه. و هزینه های زیادی داره از جمله چاپ اسکناس جدید به روزسانی تمام نرم افزارهاو ....
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      11 0
      آی گفتی . کمتر کسی به این جنبه اش توجه می کنه !!!!!
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    43 6
    خیر. چون باعث افزایش تورم فقط برای قشر بدبخت میشه
  • شناس IN ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    37 10
    با حذف چهار صفر از واحد پول صددرصد مخالفم بهترین کار در مرحله اول حذف فقط یک صفر واعلام تومن بعنوان واحد پول رسمی کشور . واقعا برام مایه تعجبه که چرا تا بحال تومن واحد پول رسمی نشده ؟؟؟ آیا کسی حتی فکرشو میکنه آمریکا اروپا ژاپن هم روزی صفر از واحد پولشون حذف کنن مردم رو سردرگم نکنید
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    38 8
    به شدت مخالفم
  • قمر ارومیه ای AE ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    27 7
    اگه قدرت خرید مردم زیاد تر نشه سرکاریه
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    28 1
    این شد تقویت پول ملی . خوب شش تا صفر بردارید خیلی تقویت بشه
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    19 7
    هیچ اتفاق نمی افتد
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 25
    خوبه . حمل و نقلش راحت تره
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    6 21
    واسه تنوع بد نیست
  • DE ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 24
    والا خیلی خوبه . این طوری وضعیت بهتر میشه
  • علی اشرفی NL ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    8 32
    بله. من موافق حذف صفر هستم. این اصلا زیبا نیست که در منوی رستوران، جلوی هر غذایی، پنج یا شش صفر قرار گرفته.
  • ناصر IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    20 5
    موافقم بشرطی که حقوق ما با همان صفرهایش محاسبه شود
  • reza ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    24 9
    خیر مخالفم. واحد پول تومن مغولی و ریال پرتغالی است هر دو واحد بیگانه هستند. واحد پولی باید تغیر داده شود
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      1 11
      تومن مغولی نیست ترکی است.
  • شمس تبريزي US ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    9 85
    ميتونه حركت مثبتي باشه در بحث اقتصادي... مسئله مهم اينه كه ملت ايران در برابر فشارها كوتاه نخواهند اومد حتي اگه شده تحت فرمان حضرت اقا يه لقمه نون رو ٨٠ ميليون نفري مي خوريم ولي تسليم نميشيم... نه سازش نه تسليم نبرد با امريكا
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      22 1
      وای چقدر قشنگ حرف می زنی وای وای وای
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      13 0
      ربطی به حذف چهار صفر داشت؟
    • ايراني IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      14 0
      برا همينه رفتي آمريكا نبرد ار نوع خيلي نزديك را دوست داري
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      13 1
      نازی.عزیزم.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    47 1
    هیچ کشوری در شرایط تورمی و تحریم این کار رو نکرده . ما هم نباید دست به چنین کاری بزنیم
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    44 2
    یک اشتباه بزرگ هستش جامعه و اقتصاد ما اصلا کشش همچین حرکتی را ندارد
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    31 2
    مگه دست ماست که موافق یاشیم یا نه.مطمن باشید بدتر میشود.
  • حسن IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    19 4
    خیر
  • بیاناتی IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    37 1
    موافق نیستم چون بهونه ای میشه برای تورم و گرونی مجدد چون اصولا مردم جوگیری هستیم همه طرح ها نتیجه برعکس میده.
  • حامد10 IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    11 12
    چون تو اقتصاد ایران تاثیر نداره موافق نيستم.5سال طول می کشه تا تو دهن آدم جا بیفته.
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    20 1
    نقشه کشیدید من میلیاردر رو میلیونر کنید . می دونم
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    26 2
    از وقتی این خبر رو شنیدم آروم و قرار ندارم . همش می ترسم که این طرح اجرا بشه و وضع بدتر از این که هست بشه .
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    25 2
    عالی میشه.همه چی ارزون میشه. کیلو کیلو گوشت میخریم.اجاره ها میاد پایین.آلودگی هوا رفع میشه.منم بالاخره ازدواج میکنم.سالی دوبار هم میریم سفر اروپا....خیلی عالی میشه بجنبید دیگه....
  • رستم پور ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    7 13
    موافقم.چرا که حذف چندتا صفرتاثیری در تورم نخواهد داشت .ثانیا بکار افتادن مسکوکات خودش می تواند یک حسن باشد. البته در صورتیکه اون سکه پنج تومانی ارزش واعتبار همون پنجاه هزار تومان را داشته باشد
  • کریم IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    21 1
    موافق نیستم چون هیچ فرقی نمیکنه شاید یک شوک به بازار وارد بشه که اونم مقطعی به جای این کارها فساد و باند بازی رو حذف کنید همه چیز درست میشه اول از همه هم از بانکها باید شروع بشه باید یک انقلابی در فساد ستیزی بشه منبع فساد بانک چون گردش پول اونجاست
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    7 8
    چه فرقی میکنه
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      17 0
      خیلی فرق میکنه صفر ها کم بشن خیلی سریع قیمتها دوباره بالا آمده و دستمزدها تکان نخواهد و این یعنی بدبختی همه.صفرها برای این برداشته میشن که قیمتها جا داشته باشن بالاتر برن
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    24 0
    ببخشید صفر پول هایی که بابک زنجانی برده لطفا حذف نشه موافقم
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      4 0
      خیلی باحال گفتی
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    15 3
    نه تو رو خدا . دست نگه دارید
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    12 1
    مخالفم
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    8 7
    طرف بیاد تمام داراییش رو که 50000 تومنه یک سکه 5 تومنی کنه بذاره تو جیبش اون هم معلوم نیست کجا از جیبش بیافته یا ازش بدزدن
  • FR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    8 3
    خیلی هم طرح خوبه. مشکلش چیه؟ والا .ما که پول نداریم چه با صفر چه بی صفر
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 5
    طرف بیاد تمام داراییش رو که 50000 تومنه یک سکه 5 تومنی کنه بذاره تو جیبش اون هم معلوم نیست کجا از جیبش بیافته یا ازش بدزدن
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      6 0
      با دقت به 50 هزار تومنی (500 هزار ریالی) نگاه کن ببین 4 تا صفرش رو برداری چند تومن میشه ؟؟
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    17 1
    هر وقت وابستگی کا به دلار کم شد، تورم کنترل شد، شرایط اقتصادی با ثبات شد ، بیایید در این مورد حرف بزنیم
  • م ف IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    20 1
    مخالفم شدیدا چون الان دیگه کشور تحمل این ضربه وحشتناک رو نداره عده زیادتری زیر فشار تورم له میشن
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 1
    خیلی هم خوبه . پراید 50 میلیونی میشه 5 تومان . اه ببخشید شش تا صفر حذف کردم ؟
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    جالا چرا چهار تا ؟ شش تا حذف کنید خوب
  • محمدعلی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    15 5
    با سلام در شرایط فعلی حذف صفرها هیچ مشکلی از اقتصاد حل نمیکند و قطعا باعث سیر صعودی تورم خواهد شد. زمانی حذف صفر میتواند مفید واقع شود که تورم کنترل و تثبیت شده باشد.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    وای چقدر یال ما با ارزش میشه
  • سعادت GB ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    9 0
    خیر
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    8 1
    این طرح اصلا قابلیت اجرا نداره . بهتره با هم بحث نکنیم
  • رضا IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    10 0
    زمان مناسب نیست
  • یدی GB ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    6 17
    با حذف ۴ صفر هزار تومان میشود یک دهم تومان نه یک تومان با حذف ۳ صفر موافقم چون احتمال اشتباه کمتره .
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      13 0
      به هزار تومنی با دقت نگاه کن بگو چند تا صفر می بینی ؟ بعد نظر بده
    • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      1 0
      ریاله داداچ نه تومان.هزار تومان میشه یه تومان
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      2 0
      چطوری رفتی انگلیس تو
    • GB ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      0 0
      با یکی موافقم
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 3
    خیلی خیلی طرح خوبیه . والا . با این پول هیچ جای دنیا نمیشه رفت.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    13 0
    طرحی به شدت بی مورد
  • مِقراض قُراضه IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    9 14
    ی نون سنگک شده 15000 ریال؛ خُب این رغم به لحاظ ریاضی، حسابداری، نوشتاری، گفتاری و روانی شایسته ی یک نون نیست اما زمانیکه مثلا بگیم یک نون 1 تومن خُب البته که این مناسب تره
    • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      8 0
      شایسته رو خوب اومدی
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      2 0
      یه نون میشه 1تومن و 50 ریال
  • RO ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 17
    بله موافقم. برای آبروی ملی لازم است در ضمن اگر درست اجرا شود تورم ندارد و فقط شکل پول عوض میگردد هزینه آن هم خیلی زیاد نیست چون اکثر معاملات با کارت است
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      2 0
      این هم شده مشکل جدید
  • ناصر جوام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    1- از جهت عمومی که اصولا مردم و کسبه سالهاست در جامعه و حتی خارج از کشور با تومان معامله می کنند و کسی از ریال ایران به جز در اسناد مالی رسمی یاد نمی کند و عوام حتی از واژه هزار یا میلیون و میلیارد هم استفاده نمی کنند و مخاطب با توجه به مورد معامله تشخیص می دهد گوینده منظورش کدام یک از اینهاست و اصولا نیازی به مصوبه دولت برای اینکار نیست و 2- از منظر اقتصاد کلان که هیچ تاثیری بر ارزش پول ملی نخواهد داشت و فقط هزینه تغییر سیستم ها و نرم افزارهای مالی از ریال به تومان را برای بخش خصوصی و دولتی به بار خواهد آورد و همچنین چاپ و جایگزینی اسکناس های جدید را به نظام بانکی تحمیل می کند. از نظر بنده، دولت باید به جای اینکار، فکری برای خروج ریال های بدون پشتوانه از چرخه پولی کشور کند که با بالا رفتن قیمت نفت طی سال های اخیر، اقتصاد کشور را به بیماری هلندی دچار کرده و هر چند تشکیل صندوق توسعه ملی با الگوبرداری از اتریش برای درمان آن می توانست مفید باشد، اما ادامه تزریق مداوم ارز این صندوق به طرح های عمرانی و بازار ارز، در نهایت موجب تورم افسار گسیخته در میان مدت می شود.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    5 6
    فقط یک صفر حذف بشه و واحد پول بشه تومان
  • IT ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    8 0
    طرح خوبی نیست
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    نه
  • محسن IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    11 0
    اول باید تورم منطقی بشه. با این روند هر چند سال یک بار باید صفر کم کنیم و کلی هزینه اسکناس و سکه جدید بشه
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    7 0
    خیر
  • مرتضی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    9 0
    مخالف
  • عقیل IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    11 1
    به شدت مخالفم چون فقط باعث ایجاد تورم بیشتر میشه فقط داریم خودمون رو گول میزنیم پشتش تورم بدی خوابیده
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    9 0
    این صفرها چه آزاری به شما می رسونه جان من؟
    • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      8 0
      واقعا که . بهتره طرحی پیاده کنید به جای صفرها با تورم خداحافظی کنیم
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    9 0
    وقتی دستمزد کمه با صفر هم کمه و بی صفر هم کمه
  • علی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    12 8
    موافقم که فقط 1 صفر حذف و واحد پول تومن بشه. چند وقت پیش رفته بودم فروشگاه اصلا نمیتونستم تشخیص بدم که قیمت هایی که روی اجناس خورده به تومنه یا ریال! قیمت ها انقد بالا بود که فکر میکردی به ریاله اما وقتی از فروشنده می پرسیدی میگفت به تومنه! این واحد پول ریال در کار با عابربانک هم بارها برای من دردسر ایجاد کرده
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    14 0
    آب در هاون کوبیدن است
  • قدرت IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 15
    بله اما با کنترل و نظارت بر بازار
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    9 0
    چرا از زیمباوه الگو برمیدارید . لطفا از ژاپن الگوبرداری کنید
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 15
    کاملا بجاست البته کمی دیر شده . باید زودتر اجرا می شد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 17
    طرح بسیار بسیار خوبیه . والا این پول خیلی تکراری شده
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 2
    اجرای این طرح چقدر طول می کشه
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      4 1
      بله خیلی خوبه . تبعاتی به شدت ویران کننده داره
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    12 0
    قبل از حذف صفر از پول ملی ابتدا باید کارای مهم دیگه ای انجام بشه. کنترل تورم، رشد اقتصادی، جذب سرمایه خارجی، ارتباط گسترده بانکی پولی مالی با بانکها و موسسات خارجی، ایجاد محیط امن سرمایه گذاری..و..این راه رو ونزوئلا، زیمباوه قبلا رفتن و دوباره بعد از یه مدت با سرعت صفرها برگشته..
  • عادل IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    13 3
    هزینه چاپ اسکناس های جدید خود تورم زاست!!!!!!!!!!!!
    • سعید IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      2 2
      اینکه 400 هزینه بشه تا 500 تومنی چاپ بشه هم معقول نیست.
  • علی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    8 1
    خیر
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      1 6
      بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    6 1
    در تایید و ادامه ی کامنت علی، لطفا به این موضوع هم فکر کنید که اگه بخوان یک کالا رو گرون کنن چه اتفاقی میفته. مثلا فرض کنید یهو تصمیم بگیرن نون رو گرون کنن. اونوقت باید هر نون رو حداقل هزار تومن گرون کنن که رند باشه. و بعدش تورم بیشتر میشه.
    • سعید IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      0 1
      لزوما اینطوری نیست.
  • انوشیروا ن خادمیان IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    11 0
    سلام حذف 4 صفر باتوجه وضعیت کنونی هیچ تاثیری بر اقتصاد کشور ندارد زیرا اگر بناباشد یک جنس 4000 تومانی را 4 تومان خریداری نمائید چه عایدی برای مردم دارد ویا اینک دلار 12000 تومانی را 12 تومان بخری چه چیزی تغییر کرده است بهمین نسبت اگر کسی درامد ماهانه اش 2000یافت000 باشد بجای ان 200 دریافت کنند جیزی عوض نمیشه . تقویت پول ملی این نیست راهکار اساسی باید اتخاذ کرد من مخالف حذف 4 صفر هستم . باتشکر
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 4
    یک صفر حذف بشه و واحد پول هم بشه تومن. تومان نه که عده ای به خاطر مغولی بودنش دوستش ندارن. تومن یعنی تو و من. همینی که همه مون تو گفتگوهای روزمره به کار می بریم. یک سال که بگذره دیگه عادی میشه و با همین تومن راحت خواهیم بود.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 7
    بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
    • IT ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      6 0
      بامزه ی کی بودی تو؟؟
  • احمد IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    6 0
    دراین برهه از زمان به صلاح نیست چون شرایط مهیا نیست
  • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 1
    اگر دولت تکلیف واحد های کمتر از تومان را مشخص نماید با آن موافقم مثلا اگر کالایی الان 500ریال قیمت دارد بعد از حذف چهار صفر به چه قیمتی در بازار معرفی می شود؟
  • رهگذر IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 5
    بله موافقم ابتدای کار مطمئنا بسیار سخت و دشوار هست و برای خریداران و فروشندگان کالا و خدمات همچنین سیستم بانکی بسیار اسباب دردسر اما بعد از 6 ماه همه عادت می کنیم نصف عمرمون صرف نوشتن صفر های پول ملی و شمارش مجدد اون شد!
  • شجاع IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 2
    هیچ تاثیری در وضعیت اقتاصاد نداره و چند صفر کم میشه
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    چرا صفرها برن . مگه جای کسی را تنگ کردن؟
  • شجاع IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    هیچ تاثیری در بهبود اقتصاد نداره و فقط یه سردر گمی جدید برای مردم
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 7
    خیلی خیلی خوبه . این کار را بکنید و نتایجش را ببینید
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 2
    خیر هزینه بسیار بالایی در این اوضاع بد اقتصادی رو شامل میشه
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 2
    این ریال بره بهتره . چون اصلا مردم به رسمیت نشناختنش
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    10 0
    خیر. من نیاز دارم که واقعا در رفاه باشم نه اینکه ادای مرفه بودن دربیارم
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    نظر مردم مهم نیست
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    5 0
    نه
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    تنها حسنش حذف ریال است چون هیچگاه بین مردم مقبول نشد مثل اسامی خیابانها که یک اسم رایج و قدیمی بین مردم دارد و یک اسم سیاسی جدید برایش گذاشته اند که هیچکس استفاده نمی کند
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 0
    حذف 4 صفر در سیستمهای مالی و بانکی کامپیوتری بسیار بسیار کاری سخت و حساس است و باید بطور همزمان همه از همه حسابها 4 صفر کم شود وگرنه موجودی حسابی که 4 صفرش کم نشده 10000 برابر میشود!!!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    7 0
    دلایل حضور این صفرها را پیدا کنید . اون عوامل را برطرف کنید . به خیر می گذرد انشاالله
  • محمد IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    8 2
    ما باید ارزش از دست رفته پولمون رو بهش برگردونیم با عوض کردن ضاهرش باطنش عوض نمیشه باید کار ریشه ای انجام داد
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    کلا بعید می دونم محقق بشه . حالا ببینید
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    5 0
    این که اصلا خوب نیست
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    5 1
    اصلا طرح خوبی نیست
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 7
    ایراد حذف چهار صفر چیه؟ چرا این قدر ایراد می گیرید؟
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 4
    شد شد نشد نشد دیگه . اجرا کنید بره
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 1
    وای چقد ارزون میشه همه چیز
  • فرهاد IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 1
    به نظر من بهتره دولت در مرحله اول واحد ریال رو حذف کنه و واحد تومان رو جایگزین کنه و طول ده سال به مرور اسکناس ها و سکه هایی که به ریال هستند رو جمع آوری و اسکناس و سکه هایی به واحد تومان جایگزین کنه. در این ده سال شرکتها، بانکها و موسسات مالی فرصت دادند تا نرم افزارها و دفاتر مال خودشون رو به واحد تومان تغییر بدهند و بعد از سپری شدن این ده سال اونموقع به حذف سه صفر اقدام کند.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    5 0
    خیر فقط ارزش پول ملی بیشتر بشه
  • CZ ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    نه بابا اصلا
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    6 1
    تحت هر شرایطی مخالفم . یعنی چی اصلا . حالا این صفرها مگه خودشون اومدن که می خواهیم فرمایشی برن . این شیوه برخورد دستوری با اقتصاده
  • هاشمی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 1
    اگراقتصاد،با ثبات بود مشکلی نبود ولی بااین کار مخالفم وباید به ریال خودمان توجه وحمایت بیشتری کنیم و نسبت به کاهش قیمتها درهمه عرصه هاهمت را مسئولین ومردم به کارببندندتا ارزش ریال خود را حفظ کنیم.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    اگه به فرض کرایه تاکسی بشه 1250 تومان قسمت خرده پول رو چه جوری باید حساب کرد ؟!
  • محمدرضا عمارلو IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 6
    بله موافقم....
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    8 1
    صد در صد مخالف . طرح خوبی نیست
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 5
    هر چی بزرگترها بگن . با اجازه بزرگترها بله
  • ضعیف القشر IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 5
    بله، خوبيش اينه که جوهر کمتری استفاده ميشه!
  • M IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 7
    بله
  • محسن قاسمی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    9 1
    موافق نیستم.... هر هزار تومان برابر با هزار تا یک تومان میباشد و برای تبدیل ریال به تومان یک صفر باید حذف شود... فقط در فقط کلاه سر مردم میرود.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 0
    خوبه . از فردا یک عده بانمک میگن قیمت جدید یا قیمت قدیم ؟
  • IT ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    من که همین الان قاط زدم . عمرم گذشت فرق ریال و تومان را بفهمم . حالا باید فرق پول قدیم و جدید را بفهمم
  • سعيد IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    اگه قرار باشه صفراي حقوقها حذف بشه ولي قيمت اجناس بعد از حذف صفر دوباره يك پيك بخوره بشدت مخالفيم...
  • احمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 4
    سلام.اگرتولیدجدی تقویت بشه وتورم درحالت کنترلی درتحریم قراربگیره یعنی اقتصادغیرنفتی ومقاومتی که رهبرفرمودندوباتوجه به مبارزه جدی ریس جدیدقوه قضاییه بارانت وغارت گران پشت پرده حذف صفرهامفیدخواهدبود
  • بهروز مهرآبادی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 2
    به نظر من برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و تسهیل مردم در مبادله های پولی بهتر است بجای حذف چهار صفر، یک واحد جدید با نامی غیر از ریال و تومان (مثلاً پارسی) تعریف شود که مبالغ به واحد جدید تبدیل شوند و مسکوکات و اسکناس های جدید با این واحد منتشر شوند تا از سردرگمی پیشگیری شود و پس از مدتی مثلا یکی دو سال واحد رسمی پول کشور پارسی شود و ریال از دور خارج شود.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    5 0
    بنده مخالفت بسیار جدی دارم . الان منتفی میشه؟
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    چه فرقی می کنه؟
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    با این اقتصاد رانتی و خصولتی سازی ها ؛فرار مالیاتی از مردم بهتران و .......... چند سال بعد از حذف صفر ،مجبور به چاپ اسکناس با اعداد منفی میشویم .
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 1
    باید اول کاهش وابستگی به نفت و بعد انضباط پولی و سپس کنترل تورم و در نهایت حذف صفر
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 0
    ما را به خیر تو حاجت نیست . بقیه رو خودتون کامل کنید
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 0
    شوخیه یا سرکاریه یا...
  • حمیدرضا GB ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    5 0
    خیر چون هنوز به ثبات و رونق اقتصادی نرسیدیم. اگه شرایط اقتصادی کشور، همین باشه، با کم کردنه صفرها، فقط با اعداد بازی کردیم اما در کنترل و تعادل اقتصادی کاری انجام نمیشه، ضمنأ هزینه دیگه ای هم روی دسته دولت و به طبع اون روی دوشه مردم گذاشته میشه و اونم هزینه چاپ و تعویض و فراخوانه پول و چکه های جدیده که انگاری اصلا به این موضوع توجه نشده
  • محمود IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    6 0
    خیر موافق نیستم چون کار کارشناسی شده ای نیست . دولت هیچ کنترلی بر هیچ چیز ندارد مرغ - گوشت - برنج - شکر - روغن - سیب زمینی - پیاز - ماکارونی و ............. هر هفته و هر ماه یکی یا چندتا دچار بحران و رو به فزونی قیمت کدام یک درست شد که این چهار صفر درست شود.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 0
    صفر رو حذف کنید من دیگه قهر می کنم باهاتون
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 9
    با هر چه رییس جمهوری محترم موافق باشد من هم موافق هستم
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 0
    سر کاریم؟
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    والا نظر ما مهم نیست پس بهتره چیزی نگوییم
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 0
    وقتی قدرت خرید اضافه نشه چه فایده دارد؟
  • طاهر IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 2
    مگه مردم همه اقتصاد خوندن که نظر بدن ... شما(دولت) از تجربیات کشورهای دیگه استفاده کنین
    • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      1 0
      مردم اقتصاد نخوندن اما درگیر قوانین اقتصادن هنوز و میفهمن و نمیخوایم چهار تا اقتصاد خوانده برای یک ملت تصمیم بگیرن رفراندم بگذارید برای این موضوع
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    7 0
    مادامی که زیر ساخت های اقتصادی درست نشده و وضعیت سیاسی ثبات نداشته باشد، حذف صفر نه تنها کمکی نمیکند که باعث تورم بیشتر خواهد شد.
  • علی RU ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    سلام آیا سیاست گذاران فکر همه جایش را کرده اند که دست به همچین تغییر بسیار مهم و کاربردی میزنند آیا فکرکرده اند مردم چگونه باید بدانند چقدر پول دارند چگونه پولهای جدید را باهم جمع کنند و آیا حذف صفر چه کمک شاقی به اقتصاد میکند که هزینه هنگفتی برایش انجام شود اگر یک صفر حذف شود وبا تومان محاسبه گردد به نظر معقولانه میرسد.باتشکر
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    تنها حسن این قضیه اینه که دیگه تورم رو متوجه نمیشی
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    در اینصورت 3000 میلیارد تومان می شود 3 میلیارد تومان. حقوقهای 30 میلیون تومان هم می شود 30000 تومان.
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      0 0
      خیلی خوبه
  • جعفری IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 2
    هیچ نفعی اگر نداشته باشد حداقل این مزایا را خواهد داشت : 1- در نوشتن و خوندن اعداد 2- در ارائه گزارشات مالی که تمامی سازمانها ، شرکتها ، بانک ها ، دولت با آن بصورت روزمره درگیر هستند
  • احمد NL ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    مخالف حذف چهار صفر هستم اگر این چهار صفر نقطه ضعف پول ماست چرا مسوولین دلسوز اجازه دادند اینهمه صفر به پولمان اضافه شود وچه تضمینیست که چند سال دیگر هم با توجه به راه باز شده امروز دوباره اینکار را نکنند؟ همین جوری خوبه فقط کاری کنین که صفراش از این بیشتر نشه که بعدا بخواین حذفش کنین
  • امیرسرو SG ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    مخالفم
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 2
    اگر نظر من رو بخوایید اینه که حالا که قراره اسکناس جدید و واحد پول جدید داشته باشیم حداقل ده تا صفر حذف کنیم. اینجوری یک تومان چیزی حدود بیست سی هزار دلار میشه و بالاخره ما از اونها جلو می‌زنیم و از اون مهم تر آمریکایی ها میرم توی صف خرید تومان. اینجوری خیلی باحال تره
  • باقری IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    10 0
    با سلام ابتدا باید این سوال بکنیم چرا دولت در این مقطع زمانی که کشور در تحریم و تورم هست تصمیم به حذف صفر گرفته است اون هم چهارتا صفر؟ خب من هر طور توی این چند روز با مدرک ارشد اقتصاد فکر کردم به نتیجه مثبت نرسیدم فقط یک نتیجه کم و بیش مثبت رسیدم، اون هم این است که دولت وقتی چهارتا صفر را حذف می کند مثلا اگر پژو 405 الان هشتاد میلیون تومان یا همان هشتصد میلیون ریال هست اون موقع میشه هشتاد هزار تومان، با توجه به شرایط تحریم و احتمال تورم زیاد در نیمه دوم سال، مثلا مبلغ یه پژو وقتی با حذف چهارتا صفر از هشتاد هزار تومان بشود صد هزار تومان فشار روانی بر روی مردم به دلیل عدد کوچک برداشته می شود اما فشار اقتصادی و تورم چند برابر بر مردم وارد می شود، این طور تورم های بعدی به چشم مردم نمیاد
    • CA ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      0 0
      عالی گفتی
    • ناشناس NL ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
      0 5
      پروفسور ۸۰ م با حذف چهارتا ۰ میشه ۸ میلیون
    • محمدی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
      0 0
      باقری درست محاسبه کردند، شما که در نظر جواب باقری دادید لطفا ماشین حساب دست بگیرید، نظر باقری بسیار مورد تایید من هست ایشان نظرشان منفی است
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    5 0
    این کار حماقته محضه
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    خیر. تورم وحشتناک از راه می رسه
  • محمد IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    این صرفا پاک کردن صورت مسئله است و مطمئناً چون این طرح پشتوانه فکری خوبی ندارد در خوشبینانه ترین حالت فقط یک مسکن کوتاه مدت است و دیگر هیچ!!!
  • شمس تبریزی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 2
    خبرآنلاین، تو سوالی پرسیدی و من پاسخش را نمیدانم مگر اینکه سوالی را که من میپرسم پاسخ دهی. در ماده یک قانون پولی و بانکی کشور چند تبصره وجود دارد. الف- واحد‌پول‌ایران‌ریال‌است.‌ریال‌برابر‌صد‌دینار‌است ب- یک‌ریال‌برابر‌یکصد‌و‌هشت‌هزار و‌پنجاه‌و‌پنج‌ده‌میلیونیم گرم‌طلای خالص‌است. معنی بند ب را نمیدانم چیست. بنده تا اصل را که تعریف ریال است نفهمم، نمیتوانم پاسخ فروعاتی چون حذف 4 صفر از پول کشور را بگویم.
  • AE ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 0
    تورمی که بعد از این طرح برگرده تورمه ها . دیگه نمیشه مهارش کرد
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    14 2
    به نظرمن مهندسین واساتیدوگروهای اقتصادی باید نظر دهند
  • محمد IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    نخیرمردم مانند جلو کشیدن ساعت دچار سردر گمی میشوند
  • US ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 0
    مبادا با حذف چهار صفر حلقه های نظارتی شل بشه . بالاخره ممکنه طرف بگه حالا یک میلیون سوء استفاده که چیزی نیست
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 0
    موافق نیستیم صورت مسئله را پاک میکنید
  • GB ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 1
    تاثیری برای مردم ندارد
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    کار بی فایده ای است
  • حامد IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    وقتی منه کارگر هرچقدرم پول جمع کنم و خرج نکنم ولی خرید خونه رو تو خواب هم نتونم ببینم بودن چهارتا صفر یا نبودشون واسم فرقی نداره.
  • احمد RO ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    بدون ثبات اقتصادی اشتباه محضه به قول قدیمیابروفکرنون باش که خربزه آب است
  • پیمان IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 0
    این گونه طرحها فقط زمانی موفق است که تورم تک رقمی و بسیار پایین و اقتصاد رو به رشد باشد وگرنه دوباره بعد از مدتی کوتاه صفرها بر می گردند و کل هزینه و وقتی که برای این طرح شده به هدر می رود .
  • غضنفرى بقا IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 3
    اين حذف چهارصفر هيچ تاثيرى براقتصاد ندارد فقط ابروى اسمى را به پول ملى بر ميگرداند با ان موافق هستم
  • سید ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 5
    کاملا موافقم . زیرا اگر باورر داریم که حداقل ۳۰ درصد وضع اقتصادی ایران روانی است پس حذف ۴ صفر هیچ دستاوردی که نداشته باشد لااقل روح و روانمان را بهتر میکند در سفر مکه من شاهد بودم که در فروشگاه ها چگونه با ۳ ریال و ۵ ریال و ۲ ریال سعودی .... چگونه ۴۰۰ ...۵۰۰ هزار تومان بدون تفکر خرید میکردیم و متوجه نمی شدیم .
  • AE ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    5 0
    همه اصلاحات اقتصادی صورت رگفته همین یکی مونده
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    من که اصلا خوشبین نیستم
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    2 0
    مطمین باشید اجرایی نمیشه
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 2
    محاسبات رو راحت تر میکنه.
  • علیزاده IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    از نظر اقتصاد کلان بین الملل حذف صفر دو شرط دارد: اولا نظام در طول مدت حداقل دو ساله تورم کمتر از 5 درصد داشته باشد ( ثبات قیمت ها) دوما رشد اقتصادی قابل قبول باشد. و در ضمن تعداد صفر ها رو از با توجه به قیمت ارزانترین کالای ضروری موجود برداشته می شود، مثلا اگر ارزانترین کالا هزار ریال باشد باید سه صفر برداشته شود تا قیمت آن یک ریال بشود در غیر آن صورت برای رند کردن قیمت ها دو باره گرانی پنجاه درصد هم خواهیم داشت.
  • FR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    4 0
    اول زیر بناها باید درست شه مثل ترکیه بعد صفر حذف شه
  • رضا IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 1
    بله
  • علی IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 0
    خیر بشدت تورم زاست
  • علی IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    3 0
    خیر بشدت تورم زاست
  • محمد IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    7 0
    این لغت حذف اشتباه است بنده متقدم که این چهارتا صفر به مرخصی میروند وخیلی زود بر خواهندگشت ‌!
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    چرا یه دفعه ۴ تا صفر حذف بشه.. به نظرم یکی یکی صفرها با فاصله زمانی مشخص حذف بشه بهتره
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    با حذف ۴ صفر مخالفم
  • AE ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    فایده داره بگیم نه ؟
  • مجید ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 3
    حذف چهار صفر هیچ اثری بر اقتصاد ندارد ، نه تورم زاست و نه آثار ضد تورمی دارد. در ثروت افراد با حذف چهار صفر هیچ تغییری ایجاد نمیشود ، مردم خیال شان راحت باشد. پس چرا ضروری است که چهار صفر برداشته شود ؟ در همه دنیا ، پول ملی هر کشور در مقابل پول ملی کشورهای دیگر، ضریبی از یک است مثلا یک پاوند معادل ١.٢١ دلار است. در ایران یک دلار معادل ١٢٠٠٠٠ ریال است و این معقول نیست اگر چهار صفر برداشته شود یک دلار ١٢ تومان میشود که البته یک مقدار تند است و باید پنج صفر برداشته شود یعنی یک دلار معادل ١.٢ تومان باشد، مقامات بانک مرکزی مقداری با احتیاط عمل کردند. در حقوق کارمندان چه تغییری ایجاد میشود ؟ یک کارمند اگر اکنون ٣٠٠٠٠٠٠٠ ( ٣٠ میلیون ریال ) حقوق می گیرد با برداشتن ۴ صفر ٣٠٠٠ تومان حقوق می گیرد که البته به دلار هم فرقی ندارد قبلا ٢۵٠ دلار حقوق می گرفت ( با دلار ١٢ هزار تومان ) و اکنون هم با دلار ١٢ تومان ٢۵٠ دلار دریافت می کند. صرفا یک کار حسابداری است ، هیچ چیزی تغییری نمی کند. کسانی که حذف چهار صفر را باعث افزایش یا کاهش تورم میدانند سیستم بانکی را نمی شناسند.
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    به شرط اینکه درچاپخانه بانک مرکزی را ببندید و به بهانه رکود و غیره پول جدید چاپ نکنید یا بیشتر از این پول فعلی پول چاپ نکنید و تورم ایجاد نکنید بله
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    1 0
    به جای ۴ صفر یکی حذف بشه
  • ایمان IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 1
    موافق هستم به شرطی که تورم کم بشه
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    صفر بیگناه به شما چکار داره؟
  • CA ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    داستان بامزه ای است
  • محمدرضا OM ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    اگر باعث حذف چک پول که اسکناس بدون پشتوانه است بشه شاید بشه انتظار داشت که کمی در حذف رانت های بانکی موثر باشه
  • اسماعیل US ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    با سلام 4صفر زیاده چون با 4 صفر جنسی زیر هزار تومان دیگه پیدا نمیشه و‌ همین باعث تورم میشه به جای 4صفر ، 3صفر حذف کنند
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    فقط حذف شش صفر
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    این صفرها با ما می مانند
  • بهروز IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    با چهار صفر مخالفم ، همون یک صفر حذف بشه و واحد پول هم تومان
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 0
    نه صد در صد مخالفم... چون گرونی بیشتر می شه. تورم بیشتر میشه؛ قیمت را کنترل کنید
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    3 0
    بیا این همه زحمت کشیدیم میلیونر شدیم
  • DE ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    مخالف
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 0
    ما باید دولار حذف کنیم تا تورم بیاد پایین همه چیز نباید با دولار محاسبه بشه تا پولمان ارزشش بیاد پایین اقتصاد هم میاد پایین بیکاری بوجود میاد ما چه صفر پولمان را حذف بکنیم یا حذف نکنیم چیزی بحال مان فرق نمیکند چون ارزش پولمان پایین آمده
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    این کار مبنای علمی هم داره؟
  • ناشناس IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    قبلش باید نظر می گرفتید
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 0
    هر وقت اقتصاد قابل پیش بینی شد این کار را بکنید
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    2 0
    این کار خطای محض است.
  • م GR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 2
    موافقم
  • زهرا DE ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    مخالفم اوضاع اقتصادی بدتر از این می شود ، در نبود پول و فقر و بدبختی چاپ اینهمه اسکناس جدید فاجعه است
  • رستم IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    با سلام به نظر من حذف یک صفر کفایت میکند
  • amir copy AE ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    به شدت مخالفم چون برای قشر مستضعف یک فاجله است

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین