یک هزار و ۲۱۱ واحد مسکونی برای محرومان آذربایجان‌شرقی در حال ساخت است

ایرنا نوشت: مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان‌شرقی گفت: امسال یک هزار و ۲۱۱ واحد مسکونی در بخش محرومان از سوی این انجمن در سطح استان در حال ساخت است که به محض تکمیل به واجدان شرایط واگذار می شود.

ابراهیم مرادی، افزود: از این تعداد ۷۴۶ واحد در پروژه شهرک صیاد شیرازی تبریز، ۳۹۹ واحد در شهر جدید سهند، ۴۰ واحد در پروژه ناشنوایان مراغه، ۱۶ واحد در ایلخچی، ۸ واحد در اسکو و ۲ واحد در بستان آباد برای محرومان و نیازمندان ساخته می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت رسمی این انجمن برای تامین مسکن محرومان از سال ۸۷ آغاز شده است و پیش از آن از طریق حساب ۱۰۰ امام(ره) بنیاد مسکن این کار انجام می شد، اظهار داشت: در طول فعالیت رسمی این انجمن تاکنون ۲ هزار و ۵۵۰ واحد در بخش محرومان ساخته شده و در اختیار افراد نیازمند قرار گرفته است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مسکن از نیازهای اولیه مردم است، گفت: هم اکنون ۳۰ نفر از خیران فکری و مالی به صورت ثابت از این انجمن حمایت می کنند و سایر افراد خیر و نیکوکار نیز می توانند با مشارکت در فعالیت های این انجمن باعث دلگرمی نیازمندان و محرومان برای تامین مسکن شوند.

مرادی، با اشاره به فعالیت های این انجمن در بخش توانجویان نیز ادامه داد: براساس تفاهم نامه ۵ ساله بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز، تامین مسکن خانوادههای دارای حداقل ۲ عضو توانجو زیرپوشش این انجمن قرار گرفته است.

وی یادآوری کرد: در این راستا سال گذشته ۳۶۰ واحد شهری و روستایی در استان برای این خانواده ها احداث و واگذار شد که از این تعداد ۲۵ واحد برای خانواده های دارای ۵ عضو توانجو، ۲۷ واحد برای خانواده های ۳ عضو توانجو و بقیه برای خانواده های دارای ۲ عضو توانجوی ذهنی و حرکتی احداث شده است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ساخت و واگذاری مسکن برای هر خانواده توانجوی استان به طور متوسط ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان مساعدت شده است، گفت: تلاش می شود امسال عملیات ساخت ۳۵۰ واحد مسکونی برای توانجویان استان آغاز شود.

مرادی، افزود: انجمن خیرین مسکن ساز استان در سایه فعالیت های خود برای تامین مسکن محرومان و توانجویان رتبه دوم کشوری را پس از خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

کمتر از یک هفتم جامعه توانجویان آذربایجان‌شرقی صاحب مسکن شده اند 

نائب رئیس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده دارای ۲ تا ۵ عضو توانجو در استان شناسایی شده است، گفت: در زمان کنونی کمتر از یک هفتم جامعه توانجویان استان صاحب مسکن شده است.

محمدحسین منافی، با بیان اینکه انجمن خیرین مسکن ساز استان از انجمن های پرکار و با ظرفیت بالای کشور است، افزود: با توجه به تعداد زیاد خانواده های دارای عضو توانجو در استان نیاز است تا رسانه ها، ائمه جماعات، شوراهای اسلامی، استانداری، فرماندران، بخشداران و سایر سازمان ها برای تامین مسکن خانواده های دارای عضو توانجو از این انجمن حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر مشارکت خیران و افراد نیکوکار برای تامین مسکن محرومان و خانواده های توانجویان افزایش یافته است، اظهار داشت: برای تداوم این مشارکت ها، تعامل و همکاری این انجمن با سازمان های مردم نهاد بیشتر شده و خیران می توانند در این امر خیر و خداپسندانه این انجمن را یاری کنند.

نائب رئیس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون نمایندگی انجمن خیرین مسکن ساز استان در ۶ شهرستان مراغه، مرند، میانه، اهر، شبستر و ملکان به صورت رسمی فعال است و در سایر شهرستان نیز به صورت غیررسمی از طریق بنیاد مسکن فعالیت می کند.

مرادی، ادامه داد: اگر با کمک و مساعدت خیران بتوان مسکن خانواده های ۲ عضو توانجو و بیشتر را تامین کرد، انجمن خیرین مسکن ساز استان به سراغ خانواده های یک عضو توانجو می رود و سالانه می تواند برای این خانواده ها ۵۰ واحد مسکونی احداث و واگذار کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =