فارس: شماری از شخصیت‌های برجسته عربستان خواهان اصلاحات عمیق و گسترده درهمه سطوح سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در این کشور و پایان ظلم و ستم بر مردم شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه "الاخبار "، شماری از فعالان حقوق‌بشری و سیاسی عربستان فراخوان مردمی را در اینترنت تحت عنوان "مردم خواهان اصلاح نظام " هستند، برای درخواست جهت اجرای اصلاحات ریشه‌ای در کشورشان آغاز کردند.

به نوشته این روزنامه، "عبدالهادی بوخمسین " از فعالان عربستانی در سخنرانی خود در شهر "الهفوف " در شرق عربستان گفت: ما (در عربستان) در دوره اصلاح به سرمی‌بریم اما نیاز به اصلاحاتی بیشتر، عمیق‌تر و گسترده‌تر داریم که همه جوانب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در بربگیرد تا دیگر کسی احساس نکند که به او ظلم شده است زیرا این امر، به التهاب و سپس بی‌ثباتی می‌انجامد.

درحالی که وزارت امور اسلامی عربستان صدور هرگونه دستوری برای خطیبان و ائمه جماعت را درخصوص چگونگی بیان حوادث کنونی در برخی کشورهای عربی تکذیب کرده است، انتقادهای گستره‌ای به "شیخ عبدالعزیز آل شیخ " مفتی کل عربستان وارد شده زیرا او به برگزارکنندگان تظاهرات و راهپیمایی‌ها در برخی کشورهای عربی به شدت حمله کرده است.

برپایه این گزارش، شهر ریاض روز شنبه شاهد تظاهرات نادری با مشارکت حدود 40 زن بود و آنها خواهان آزادی زندانیانی شدند که بدون محاکمه درچاچوب به اصطلاح مبارزه با تروریسم در زندان به سر می‌برند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =