جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی مجوز راه‌اندازی کسب‌وکار سبز را دریافت کرده است

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در تشریح عملکرد این مرکز در سال گذشته گفت: این مرکز، مجور راه‌اندازی کسب‌وکار سبز را دریافت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، امین رستم‌زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های جهاد دانشگاهی پیوست فرهنگی دارد، گفت: جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در ۴ حوزه فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و مرکز رشد فعالیت دارد و رویکرد اصلی جهاددانشگاهی استان، برطرف کردن نیازهای اصلی و پژوهشی روز جامعه، منطقه و استان است.
وی افزود: این مرکز، مجور راه‌اندازی کسب‌وکار سبز را دریافت کرده است.
وی ادامه داد: مرکز جهاد دانشگاهی استان، ۵۰ طرح مطالعاتی پژوهشی با اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان در دست اجرا دارد ضمن اینکه در بحث طلای تکاب و آلاینده های این معدن دو قرارداد با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان بسته شده‌است.
وی افزود: در حوزه آبریز دریاچه ارومیه و در ۳ شهر ارومیه، سلماس و نقده مزارع پایلوت برای کشت گیاهان دارویی کم‌آب‌بر و دارای ارزش اقتصادی بالا ایجاد شده و جهاد دانشگاهی استان از آن حمایت می‌کند.
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی اظهارکرد: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان از ابتدای فعالیت تاکنون ۸ هزار فارغ التحصیل روانه بازار کار کرده و در حال حاضر نیز ۶۵۰ دانشجو در ۱۰ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند ضمن اینکه درصورت مساعدت فرمانداری و مسئولین شهرستانی و اختصاص مکان آماده راه‌اندازی شعبه جهاد دانشگاهی در مهاباد هستیم.
رستم‌زاده گفت: از عملکردهای مهم این مرکز در سال گذشته، راه‌اندازی مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پزشکی، راه‌اندازی مرکز آزمون جهاددانشگاهی، برگزاری چهارمین دوره همایش حقوق شهروندی، شرکت در هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره و برگزاری اولین مسابقه ملی دفاع ۳ دقیقه‌ای دانشجویان کارشناسی ارشد بوده ضمن اینکه مرکز ایسپا (نظرسنجی)، خبرگزاری ایسنا و ایکنای استان نیز در سال گذشته جزو فعال‌ترین‌های کشور بوده است.

تقدیر فرماندار ارومیه از جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی

علیرضا ملامحمدی‌زاده فرماندار ارومیه ضمن تبریک ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی در سال‌ های فعالیت خود، برنامه‌های اثربخشی را در حوزه های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و کارآفرینی داشته که قابل تقدیر است و امیدوارم با اتکا به روحیه جوان و تعهد و سبقه جهادی همچنان در پیشبرد اهداف خود در این زمینه ها موفق بوده و یاری رسان دولت باشد.
فرماندار ارومیه با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در تحقق اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در توسعه علم و فناوری و تحقق اقتصاد دانش بنیان نقش بسزایی داشته و مطمئناً با حمایت جدی مسئولان، می تواند نقشی تاثیرگذار در راستای توسعه استان داشته باشد.
ملامحمدی‌زاده  با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش های کاربردی بسیار موفق عمل کرده و نهادها و ادارات و سازمانها می توانند ضمن همکاری و حمایت از این نهاد انقلابی، از دستاوردهای تخصصی و علمی و آکادمیک این مجموعه در بخش های مختلف بهره مند شوند گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش عالی و آموزش مهارتهای تخصصی و فوق تخصصی و ضمن خدمت کارکنان دولت در سطح استان، بسیار موفق عمل کرده و مطمئناً این نهاد با نیازسنجی می تواند خلاء‌های علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه ‌ها را در این زمینه شناسایی و براساس آن برنامه ‌ریزی کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =