هفت پیشنهاد گمرک برای حل مشکل واردکنندگان

ایرنا نوشت: با توجه به مشکلات مربوط به رفع تعهدات ارزی ناشی از اختلاف وزن اظهارنامه‌های وارداتی، سازمان گمرک در نامه‌ای به دبیر کارگروه تنظیم بازار، ‌هفت پیشنهاد برای رفع برخی مشکلات واردکنندگان ارائه کرد.

معاونت امور گمرکی گمرک ایران، هفت پیشنهاد به معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه داد. در نخستین پیشنهاد گمرک آمده که تلورانس ۱.۵ درصد برای کالاهای اساسی و ضروری (۲۵ گروه کالایی مصوبه هیات وزیران) و به تعداد ۸۰۳ ردیف تعرفه توسط گمرک و بانک مرکزی پذیرفته شود.

همچنین گمرک به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد داده که تلورانس وزنی ۳ درصد برای سایر کالاهایی که ملاک تسویه بانک، وزن این اقلام هنگام خروج از گمرک است، پذیرش شود.

در سومین پیشنهاد گمرک آمده است که تلورانس وزنی بالاتر از میزان فوق برای برخی از کالاهای خاص با اعلام رسمی دفتر واردات گمرک ایران به بانک مرکزی یا بانک‌های عامل مربوطه پذیرفته شود.

همچنین گمرک پیشنهاد داده وزن مندرج در ثبت سفارش برای محموله‌هایی که به صورت «حمل به دفعات» از گمرکات ترخیص می‌شوند، بدون توجه به تلورانس وزنی اظهارشده ملاک قرار گیرد.

پنجمین پیشنهاد گمرک به اتخاذ تدابیر لازم درباره اعلام سیستمی کسر یا اضافه تخلیه به بانک به صورت یک فیلد مجزا مربوط می‌شود.

همچنین گمرک پیشنهاد داده وزن صحیح کانتینرهای محتوی کالا در سامانه بر اساس استانداردهای جهانی اعمال شود.

و در نهایت اینکه گمرک تاکید کرده تمام موارد فوق در صورت تصویب، ‌به همه پرونده‌هایی که گمرک یا بانک‌های عامل مسوول رسیدگی بوده و هنوز رفع تعهدات ارزی برای آنها صورت نگرفته است، قابل تعمیم و تسری باشد.

۲۲۶۲۲۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =