وقتی علی دهکردی بازی خود را در نقشی دید که ایفایش نکرده بود

علی دهکردی در مراسم اکران خصوصی فیلم «کاشی هفت رنگ» تاکید کرد که برایش خیلی غیرمنتظره و هیجان‌انگیز بوده که فیلمی را ببیند که در آن بازی کرده‌ اما خودش خبر نداشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ‎مراسم اکران خصوصی فیلم «کاشی هفت رنگ» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مینا سلیمی، عصر یکشنبه، ١٣ مرداد با حضور هنرمندان حوزه سینما و تئاتر، اصحاب رسانه و منتقدان سینمایی در خانه هنرمندان برگزار شد.

‌‎علی دهکردی، سیروس الوند، حبیب رضایی، هوشنگ گلمکانی، امیر شهاب رضویان، منوچهر زنده‌دل، نگار اسکندرفر، ابوالحسن داوودی، اکبر عالمی، محمدامیر یاراحمدی، عادل بزدوده، حسن بشکوفه، محمود گبرلو، جمشید آهنگرانی، احسان لاجوردی، محمدرضا مقدسیان، یاسر نوروزی و ... از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

‌‎پس از اکران «کاشی هفت رنگ»، جلسه نقد و بررسی فیلم با حضور آرش خوشخو، منتقد سینمایی و اجرای حسام مقامی‌کیا برگزار شد که در این جلسه علی دهکردی، منوچهر زنده دل و مسعود دلخواه با اشاره به وجوه تمایز فیلم، جسارت کارگردان در استفاده از تکنیک جدید برای روایت فیلم را تحسین کردند. 

‌‎علی دهکردی در این جلسه با اشاره به این موضوع که این فیلم نوید نگاه متفاوتی است برای بچه‌های فیلمساز که باید خودشان را از محدوده‌های آهنینی که برای فیلمسازی در ذهنشان ساختند رها کنند، گفت: «برایم خیلی غیرمنتظره و هیجان انگیز بود فیلمی را ببینم که در آن بازی کرده‌ام، بدون اینکه خودم بدانم. فارغ از این که خط فکری فیلمساز چیست و چقدر به خط فکری خودم نزدیک است یا نه، من از فیلم به عنوان اثری سینمایی لذت بردم.»

‌‎مینا سلیمی، کارگردان فیلم در ادامه این جلسه توضیح داد: «پلان‌های مربوط به کاخ عالیقاپوی شاه (با بازی علی دهکردی) در سریال شیخ بهایی در استودیو  فیلمبرداری شده بود. ما بازی آقای دهکردی را از آن پلان‌ها جدا کردیم و در کاخ واقعی عالیقاپو گذاشتیم. بنابراین آقای دهکردی شاه تر شدند!»

در ادامه، منوچهر زنده‌دل نیز گفت: «خانم سلیمی رویای خودشان را به تصویر کشیده‌اند. من هم رویای مشابهی داشتم وقتی به تخت جمشید رفتم می‌خواستم خودم را جای افراد واقعی در تاریخ بگذارم. اما این کار را نکردم.»

‌‎آرش خوش‌خو منتقد سینمایی حاضر در این جلسه نیز، با اشاره به این که ما نمونه مشابه این فیلم در سینمای ایران نداریم، فیلم «کاشی هفت رنگ» را تجربه‌ای پر از وسواس و دقت درباره رازورزی معماری شرقی در طی گذر زمان دانست و گفت: «در سینمای جهان هم به شکل محدود از کولاژ استفاده شده. من خیلی کنجکاوم فیلم بعدی ایشان رو ببینم‌.»

‌‎فیلم سینمایی «کاشی هفت رنگ» اولین فیلم بلند مینا سلیمی و یک اثر تجربی است که تنها برای یک بار نمایش در ایران مجوز گرفته است.

‌‎«کاشی هفت رنگ» فیلمی تجربی و خلاقانه است که برای اولین بار در سینمای ایران از تکنیک کولاژ برای روایت داستان بهره گرفته و داستان آن همزمان در دو دوره صفوی و معاصر پیش می رود. در این فیلم از بعضی تصاویر سریال «شیخ بهایی» و «روشن تر از خاموشی» استفاده شده است. سکانس‌های مهم فیلم «کاشی هفت رنگ» با سکانس‌های بازی درخشان علی نصیریان، علی دهکردی و حسین یاری در این دو سریال کولاژ شده اند. 

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =