بیمارستان امام خمینی کرج خدمات درمانی را از سرگرفت

ایسنا نوشت: رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های البرز از راه‌اندازی مجدد بیمارستان امام خمینی(ره) کرج و پذیرش بیمار در این بیمارستان خبر داد و گفت: این بیمارستان در کارشناسی جدید ۲۵۸ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و پس از واگذاری به بخش خصوصی ظرف یک تا سه ماه می‌تواند به دوران اوج خود برسد و به عنوان یکی از برندهای درمانی کرج و استان البرز فعالیت کند.

محمودرضا شیرازی با اشاره به برگزاری هفت مزایده برای واگذاری بیمارستان امام خمینی(ره) کرج گفت: یکی از مشکلاتی که باعث شده بود این مزایده‌ها به سرانجام نرسد مسائل مربوط به ضمانتنامه‌های بانکی برای شرکت‌کنندگان بود و به همین خاطر در مزایده پیش رو یک تنفس ۱۰ روزه اعلام کردیم تا خریداران در این مدت ضمانتنامه‌ها را از بانک بگیرند.

شیرازی افزود: بر این اساس از شنبه مزایده هشتم برای واگذاری بیمارستان امام خمینی(ره) اعلام شد و در این مدت ۹ نفر متقاضی پاکت‌های خود را تحویل داده‌اند، قیمت پایه برای واگذاری بیمارستان ۲۵۸ میلیارد تومان کارشناسی شده و پاکت‌های متقاضیان پنجشنبه هفته آینده باز خواهد شد.

اولین عمل آنژیوگرافی بعد از مدت‌ها انجام می‌شود

وی در ادامه با اشاره به تأکید استاندار البرز بر احیا و راه‌اندازی بیمارستان امام خمینی(ره) کرج گفت: بر همین اساس در این فاصله تغییراتی در مدیریت بیمارستان ایجاد و از ۱۲ مرداد ماه بیمارستان راه‌اندازی و بیمارانی را پذیرش کرد.

این مسئول با بیان اینکه امروز بازدیدی از بخش‌های مختلف بیمارستان پس از راه‌اندازی به عمل آمد افزود: در گفت و گویی که با بیماران داشتم، از نحوه رسیدگی و عملکرد پرسنل بیمارستان رضایت داشتند.

شیرازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی مجدد بیمارستان گفت: شست‌وشوی فضای فیزیکی با توجه به استانداردهای مورد نیاز، کالیبراسیون کلیه دستگاه‌های بخش اورژانس، آنژیو و بخش‌های بستری، جذب پزشک عمومی برای راه‌اندازی بخش اورژانس در سه شیفت کاری و جذب متخصص قلب، بیهوشی، جراحی عمومی و زنان و زایمان برای راه‌اندازی این بخش‌ها از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام شده و فردا هم به اولین بیمار آنژیو پس از مدت‌ها توسط متخصص قلب رسیدگی و در همان بخش بستری خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مدت وسایل مصرفی و مواد اولیه مورد نیاز آزمایشگاه‎ها هم خریداری شده است.

بیمارستان ۱۰۰ میلیارد بدهی دارد/با طلبکاران رایزنی کرده‌ایم

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های البرز از بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی بیمارستان امام خمینی(ره) کرج گفت و تصریح کرد: با هماهنگی واحد مالی بیمارستان، مذاکراتی طولانی با طلبکاران انجام شده تا پرداخت بدهی بیمارستان پس از یک بازه زمانی از راه‌اندازی و به مرور انجام شود.

شیرازی از بازگشت روحیه کاری به پرسنل بیمارستان خبر داد و گفت: در روزهای اخیر روحیه کاری و نشاط به پرسنل هم تزریق شده و می‌توان امیدوار بود که بیمارستان با واگذاری به روزهای اوج خود بازگردد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در حال حاضر تعرفه‌های بیمارستان امام خمینی دولتی است که با واگذاری به بخش خصوصی این تعرفه‌ها هم خصوصی خواهد شد افزود: یکی از دلایل تعطیلی بیمارستان امام خمینی(ره)  به عنوان یکی از برندهای درمانی کرج سوءمدیریت بوده است، بنابراین با توجه به سیاست دولت مبنی بر کاهش تصدی‌گری قرار بر این شد تا برای حل مشکلات موجود بیمارستان واگذار شود.

وی در ادامه از همکاری دانشگاه علوم پزشکی طی چند روز اخیر و اعزام بیمار به بیمارستان امام خمینی(ره) هم قدردانی کرد.

شیرازی با بیان اینکه در برخی موارد اخباری از تغییر کاربری این بیمارستان به گوش می‌رسد گفت: بحث تجاری شدن بیمارستان امام خمینی(ره) کرج به هیچ وجه محلی از اعراب ندارد و در مجموعه استان به ویژه نماینده عالی دولت تأکید بر حفظ بیمارستان امام خمینی(ره) به عنوان بیمارستان فوق تخصصی  و واگذاری آن به بخش خصوصی وجود دارد و امیدواریم به زودی شاهد شکوفایی و بازگشت این بیمارستان به روزهای اوج خود باشیم.

پرداخت حقوق پرسنل پس از واگذاری در اولویت قرار دارد

وی در پاسخ به اینکه چه تصمیمی برای حل مشکل پرسنل و پرداخت معوقات آنان گرفته شده است هم گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) ۳۳۵ پرسنل دارد و معوقات حقوق این پرسنل به ۱۱ میلیارد تومان می‎‌رسد، تاکنون پنج حقوق به پرسنل پرداخت شده که چهاربار قبل از عید و یک بار هم بعد از عید بوده و یک بار هم بن خرید ارزاق و ملزومات به آنان اعطا شده است.

شیرازی افزود: یکی از اولویت‌های ما پرداخت معوقات حقوق پرسنل است که امیدواریم پس از واگذاری این الزام هم عملی شود.

وی در پاسخ به اینکه اگر مزایده هشتم به نتیجه برسد چقدر زمان مورد نیاز خواهد بود تا بیمارستان به روزهای اوج خود بازگردد گفت: با توجه به اینکه بیمارستان از روز شنبه راه‌اندازی شده و در حال حاضر بیماران  را پذیرش می‌کند، یک تا سه ماه پس از واگذاری به روزهای اوج خود خواهد رسید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =