اولتیماتوم موحدی‌کرمانی به تقوی به خاطر حضور در جلسات شورای وحدت بدون هماهنگی با جامعه روحانیت

آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به سیدرضا تقوی یکی از اعضای این تشکل روحانی، درباره شرکت در جلسات شورای وحدت بدون هماهنگی با جامعه روحانیت، هشدار داده است.

به گزارش خبرآنلاین، صداهای متفاوتی از درون اردوگاه اصولگرایی به گوش می‌رسد، صداهایی که هیچ شباهتی به آن ملودی وحدتی که وعده‌اش را به حامیانشان داده بودند ندارد. 
ماجرای «شورای وحدت» چند ماهی می‌شود که محور دیالوگ های انتخاباتی اصولگرایان شده و مدعی است که می خواهد احزاب جناح راست را کنار یکدیگر جمع کند؛ فراخوان‌های‌شان هم برای رسیدن به این نقطه مشترک کم نیست. اما آنطور که مشخص است گویا درهای شورای وحدت به روی همه باز نیست و تنها افراد و احزاب دستچین شده به این جلسات دعوت می‌شوند. 

شورای وحدت به مانند جمنا همچنان قائل به شیخوخیت نیست 

«جامعه روحانیت مبارز بنا ندارد که محوریت انتخابات را بر عهده گیرد بلکه ما به دنبال وفاق حداکثری نیروهای انقلابی و ارزشی هستیم.» این را مصباحی مقدم سخنگو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید تا از یک سو این اطمینان را به احزاب و تشکل‌های اصولگرا بدهد که قرار نیست جامعه روحانیت رویای لیدری را از انها بگیرد و از سوی دیگر با این موضع‌گیری خواست فراخوانی داده باشد تا بر اساس آن وحدت حداکثری که اصولگرایان از آن صحبت به میان می‌آورند محقق شود. اما گویا این فراخوان و این اطمینان دادن‌ها چندان در دل متولیان شورای وحدت ننشسته و فرمان انتخاباتی جامعه روحانیت بدون پاسخ باقی ماند. آنها حتی چندان تمایلی ندارند که جامعه روحانیت جایگاهی محوری در جلسات شورا داشته باشد و به مانند جمنا نقش معنوی و مشورتی برای جامعه روحانیت قائل هستند.

در این میان اما برخی خبرهای رسیده به خبرآنلاین حکایت از آن دارد که با وجود این نگاه شورای وحدت به جامعه روحانیت، سیدرضا تقوی، یکی از چهره های حاضر در این تشکل روحانی در جلسات شورای وحدت حضور پررنگی دارد. 

تحرکات انتخاباتی تقوی خارج از سازوکارهای جامعه روحانیت 

سیدرضا تقوی که پیشتر نقش پررنگی در تحرکات جامعه روحانیت داشت، بعد از تغییرات در ساختار درونی جامعه روحانیت چندان نقش بارز و محسوسی نداشت و کم کم به حاشیه رفت. شاید از همین روست که او این‌روزها دایره فعالیتش را مستقلا گسترده کرده است. چندی پیش بود که خبر رسید تقوی با طیفی از وزرای دولت سابق مانند کامران دانشجو  به دنبال برنامه‌ریزی برای معرفی کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند.

جدیدترین خبر اما معطوف به انتخابات اسفندماه 98 است، براساس اخبار رسیده به خبرآنلاین، سیدرضا تقوی با شرکت در جلسات شورای وحدت بدون هماهنگی با جامعه روحانیت، تلاش دارد خود را وارد سازوکار انتخاباتی شورای وحدتی ها کند. حضوری که چندان به مذاق اعضای جامعه روحانیت مبارز خوش نیامده است و انطور که شنیده‌ها حکایت می‌کند حتی هشدار موحدی کرمانی را هم در پی داشته است. 

گفته می‌شود در پی حضور رضا تقوی در جلسات شورای وحدت، آیت الله موحدی کرمانی از او درباره چرایی حضور مستقلانه و بدون هماهنگی با جامعه روحانیت در این جلسات گلایه کرده است. تقوی نیز این حضور را از جایگاه شخصیت حقیقی خود دانسته است نه عضوی از جامعه روحانیت. در نهایت تصمیم به رای گیری در جلسه اخیر جامعه روحانیت می گیرند و اکثریت قاطع اعضای این تشکل مخالف حضور تقوی در جلسه شورای وحدت بوده اند. رای گیری که به نظر می رسد اولتیماتوم آخر جامعه روحانیت به این چهره تک رو بوده است.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =