بازخوانی پرونده یک واگذاری در خصوصی‌سازی/ برخی سخنان دشمن شاد کُن است

خریدار یک شرکت هواپیمایی از سازمان خصوصی سازی می‌گوید: در روز برگزاری مزایده نماینده دستگاههای نظارتی حضور داشتند و همه مراحل برگزاری این مزایده توسط سازمان خصوصی‌سازی مستندسازی شده است. این که گفته می شود مراحل قانونی این مزایده انجام نشده است کذب محض می باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سازمان خصوصی سازی، مجید شکاری خریدار شرکت ایران ایرتور صبح امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: از طریق سایت سازمان خصوصی سازی آگهی واگذاری شرکت ایران ایرتور را دریافت کرده و از جزئیات واگذاری آن آگاهی یافتم.

وی افزود: بر این اساس پس از تجزیه و تحلیل صورتهای مالی و گزارشات این شرکت متوجه شدیم قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این شرکت ۳۴ میلیارد تومان بود که البته جمع دارایی های آن در صورتهای مالی ۱۵۴ میلیارد تومان درج شده بود. اما در مقابل برای این شرکت ۵۴۰ میلیارد تومان نیز بدهی ثبت شده بود.

خریدار شرکت ایران ایرتور اضافه کرد: همچنین با بررسی تمامی جوانب تصمیم بر این شد تا شرکت ایران ایرتور را با این شرایط خریداری کنم. به همین جهت عده ای هم در آن زمان گفتند که بجای خرید این شرکت با این میزان بدهی، بهتر است که شرکت جدیدی را تاسیس کنید اما به دلیل مسایل مختلف از جمله این که تحریم هستیم و نمی توان هواپیمای جدیدی وارد کشور کرد، در نهایت تصمیم بر این گرفتم که در مزایده شرکت و در صورت برنده شدن آن را خریداری کنم.

شکاری ادامه داد: دلیل اصلی زیانده بودن شرکت ایران ایرتور پیش از واگذاری، سوء مدیریت در شرکت بود که آن را تا مرز ورشکستگی نیز کشانده بود. اما پس از خریداری شرکت ایران ایرتور با استفاه از تجربیات خود توانستیم مشکلات را مدیریت و آنها را حل کنیم.

وی همچنین در زمینه برگزاری مزایده این شرکت گفت: در روز برگزاری مزایده شرکت ایران ایرتور نماینده دستگاههای نظارتی نیز وجود داشتند و همه مراحل برگزاری این مزایده توسط سازمان خصوصی سازی مستندسازی شده است. بر این اساس این که گفته می شود مراحل قانونی این مزایده انجام نشده است کذب محض می باشد.

شکاری اذعان داشت: بر این اساس تعجب می کنم که چرا یک نماینده مجلس بدون هیچ سند و مدرکی اتهامات مختلفی را در این زمینه اعلام می کند.

وی همچنین با اشاره به این که دارایی بزرگ این شرکت همه مردان و زنانی هستند که در شرکت ایران ایرتور فعالیت می کنند گفت: بعد از تحویل این شرکت و پس از واگذاری آن مشکلات بیشتر هم شد و نهادها و سازمانهای مختلف از جمله سازمان امور مالیاتی، بیمه، شرکت هواپیمایی و همه طلبکاران یکی پس از دیگری به این شرکت برای دریافت مطالبات خود مراجعه کردند. آن هم به این دلیل که بخش خصوصی واقعی خریدار یک شرکت دولتی بود.

وی افزود: با وجود این، در مدت چند سال پس از واگذاری، تمامی بدهی های معوق این شرکت پرداخت شد و حسن نیت خود را به همه ارگانهای طلبکار نشان دادیم و حالا یکی از بهترین شرکتهای طرف حساب با آنها هستیم؛ تا جایی که ایران ایرتور در طی دو سال گذشته به عنوان یکی از بهترین الگوها برای شرکتهای هواپیمایی تبدیل شده است.

خریدار شرکت ایران ایرتور ادامه داد: این که ادعا می شود برند این شرکت ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته است باید گفت ایران ایرتور در زمان قبل از واگذاری سه ویژگی منفی داشت یکی از آنها توپولوف های قدیمی، دیگری سقوط های پی در پی و سومی نیز تاخیرهای وحشتناک این ایرلاین بود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر شرکت ایران ایرتور حدود ۲۲۰۰ واحد فروش در سراسر کشور دارد، گفت: متاسفانه نماینده مردم مشهد هر اتهامی را بدون سند و مدرک می زند و البته مردم بهترین قاضی در این زمینه هستند.

وی در خصوص پیشرفتهای انجام گرفته در این شرکت پس از واگذاری افزود: در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار مسافر توسط این شرکت در کشور جابجا می شوند و تا کنون نیز بیش از ۱۰ میلیون مسافر توسط ایران ایرتور پس از واگذاری به بخش خصوصی جابجا شده اند.

شکاری اذعان داشت: همچنین پس از واگذرای اقدامات فنی بسیار پیچیده و سنگینی برای بروزرسانی هواپیماهای ایران ایرتور انجام شده و خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر این شرکت از هواپیماهایی با استاندادهای بین المللی برای جابجایی مسافر استفاده می کند.

خریدار شرکت ایران ایرتور افزود: این در شرایطی است که متاسفانه آقای پژمانفر در حوزه تخصصی خود صحبت نمی کند و یکبار می گویند ارزش اصلی این شرکت ۵۰۰ میلیارد تومان بوده، یکبار می گوید ۷۰۰ میلیارد تومان، یکبار می گوید ۱۰۰۰ میلیارد تومان و بار دیگر گفته می شود ۶۰۰۰ میلیارد تومان. شاید اگر چند روز دیگر این صحبتها ادامه داشته باشد ایشان ارزش اصلی ایران ایرتور را ۵۰ هزار میلیارد تومان هم اعلام کند.

شکاری گفت: با وجود این تهمت ها پس از واگذاری، شرکت ایران ایرتور اقدامات خوبی را در راستای توسعه خود انجام داده است. به عنوان مثال ما از یکم دیماه ۱۳۹۴ که این شرکت واگذار شد تا مورخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ و در طی نزدیک به ۴ سال، تعداد پرسنل این شرکت از ۷۴۲ نفر به ۱۰۰۹ نفر، تعداد خلبانان از ۶۰ نفر به ۹۶ نفر، تعداد مهمانداران از ۱۶۰ نفر به ۲۹۰ نفر، تعداد هواپیماهای شرکت از ۳ فروند فعال به ۸ فروند فعال، تعداد صندلی های قابل عرضه از ۷۷۵ صندلی به ۱۵۵۰ صندلی و تعداد پروازهای ماهانه از ۸۸۳ پرواز به ۱۴۸۰ پرواز افزایش یافته است.

خریدار شرکت ایران ایرتور ادامه داد: خوشبختانه پس از واگذاری این شرکت شاهد دو انقلاب بزرگ هستیم که یکی از آنها انقلاب در توسعه منابع انسانی و سرمایه گذاری در آموزش این نیروها و دیگری فراهم آوردن زیرساختهای بازرگانی و فروش است.

وی همچنین در مورد اظهارات پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: علیه این نماینده به مجلس و نیز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده ایم و از روسای سه قوه نیز خواهش می کنیم در این رابطه به ما کمک کنند.

خریدار شرکت ایران ایرتور اذعان داشت: متاسفانه رفتار و اظهارات آقای پژمانفر دشمن شادکن است و ما این خواب را برای دشمنان به گور خواهیم برد.

وی گفت: خوشبختانه به اندازه نوک سوزن نیز در کار ما تخلف نیست و در بدترین شرایط اقتصادی کشور، شرکت ایران ایرتور را ارتقا دادیم و تمامی بدهی های این شرکت را نیز پرداخت کردیم و آخرین قسط آن نیز که مربوط به سال ۹۶ است، با سازمان خصوصی سازی تسویه شده است.

شکاری اذعان داشت: برای رفع ابهامات و اتهامات صورت گرفته توسط آقای پژمانفر تا کنون بیش از ۲۰ بار با آقای پژمانفر تماس گرفته ایم که یا ایشان به ایران ایرتور بیایند و یا ما به نزد ایشان برویم و شفاف سازی نماییم ولی متاسفانه ایشان حاضر به ملاقات نشده اند.

۲۲۶۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =