مالیات کارمندان به تنهایی ۶۰۰۰ میلیارد است ولی مالیات سرجمع همه صنوف ۹۰۰۰ میلیارد می‌شود

تسنیم نوشت: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۸، اکنون کارمندان دولت بیش از ۶ هزار میلیارد تومان مالیات می پردازند اما مالیات پرداختی مشاغل همه اصناف کشور حدود ۹ هزار میلیارد تومان است یعنی اصناف ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت می کنند.

داریوش ابوحمزه کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با توجه به تحریم ها و شرایط خاص کشورمان، حتما باید درآمدهای مالیاتی مان افزایش یابد زیرا اگر این اتفاق نیفتد ممکن است در تدوین بودجه دچار مشکل شویم بنابراین نقش و عملکرد درست سازمان امور مالیاتی بسیار حیاتی است.

وی افزود: بر اساس قانون بودجه سال ۹۸، اکنون کارمندان دولت بیش از ۶ هزار میلیارد تومان مالیات می پردازند اما مالیات پرداختی مشاغل همه اصناف کشور حدود ۹ هزار میلیارد تومان است یعنی اصناف ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت می کنند که این رقم بسیار کمتر از مالیات پرداختی بسیاری از کارمندان دولت است.

ابوحمزه گفت: یکی از موانع وصول نشدن کامل درآمدهای مالیاتی این است که نظام مالیاتی در کشورمان اکنون ممیز محور است عکس کشورهای دیگر که این موضوع نظام مند است.

۲۳۲۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 0
    مالیات وقتی نظام مند می شود که معلوم شود کجا خرج می شود
  • سید نعمت الله IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 0
    شما را بخدا صحبت از اصلاح نظام مالیاتی نکنید چون تنها نتیجه اش افزایش مالیات حقوق بگیران است
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 0
    مایه تاسف
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 0
    جالبه که ارزش پول ما کارمندها یک سوم شد ولی کسانی که تجارتشون با چیزی غیر از ریال هست کمتر آسیب دیدن. حالا همون میزان قبلی از ما دارن مالیات میگیرن و دوستان بازاری و کسبه و دلالان محترم و پزشکان و ... بیشتر از دادن مالیات فرار میکنن.
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    0 0
    کارمندان که مالیات نمی دهند. مالیاتی که بقیه می دهند را بعنوان حقوق دریافت می کنند و بخشی از آن را باصطلاح بعنوان مالیات برمی گردانند. ضمنا اونها هم بیان کاسب بشن چرا به میزشان چسبیدن.