پیام اکبر گلپایگانی برای یک برنامه موسیقایی

نشست تخصصی آموزشی آیین آواز در حالی به پیشواز شروع چهارمین سال فعالیتش پا می‌گذارد که کانون موسیقی ارسباران برنامه‌هایی را برای برگزاری جشنی درخور این مناسبت تدارک دیده است. از پیام تصویری اکبر گلپایگانی آوازخوان صاحب سبک که به همین مناسبت صادر شده است تا آوازخوانی سیدرضا زهرایی آوازخوان قدیمی و شاگرد زنده‌یاد اسماعیل مهرتاش.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست تخصصی آموزش آیین آواز از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۲ مرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود و طی آن علی شیرازی خواننده و مدرس آواز درباره لایه‌بندی تحریر در آواز ایرانی سخن خواهد گفت. همچنین آوازخوانانی چون مسعود مظلوم، احمد بیرانوند، امیرمهدی زمانی و امین جمیلی‌نژاد در ادامه برنامه به اجرای آواز خواهند پرداخت. این نشست امسال چهارساله خواهد شد.

کانون موسیقی فرهنگسرای ارسباران به عنوان متولی و برگزارکننده رسمی این نشست از ابتدا با دعوت از علی شیرازی خواننده و آوازپژوه به عنوان دبیر نشست به معرفی چهره‌های برتر اما ناشناخته یا کمتر شناخته‌شدۀ هنر ملی آواز پرداخت؛ البته در کنار پیشکسوتانی که به جبر زمانه گوشه عزلت گزیده و صدای‌شان رو به خاموشی تدریجی گذاشته بود.

در کنار این دو برنامه و روال جدی که آیین آواز در پیش گرفت همچنین ارائه مباحث فنی و تئوریک آوازی نیز بخش بسیار مهمی از هر نشست ماهانه را به خود اختصاص داد. چه بسیار مباحثی که نخستین بار در همین آیین آواز عرضه شد و هر بار بخشی از عطش دانستن علاقه‌مندان و به ویژه هنرجویان این رشته را فرونشاند.

هر ماه استاد یا کارشناسی از موضوعات مهم آوازی نظیر تحریر، فن تلفیق شعر و موسیقی، طراحی آواز، بهداشت خوانندگی و بقیه مسائل مربوط به این هنر سخن گفت.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1288669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
    3 15
    اکبر آقا من طی اینهمه سال که داری مثلاً آواز میخونی هنوز یه تحریر درست و بجا و به قاعده از جنابعالی نشنیدم. شما حتی در زمانبندی تحریرهات هم دچار اشتباه میشی. اونوقت به عنوان کارشناس آواز نظر کارشناسی میدی. چرا، از حق نگذریم چندتا تصنیف و ترانه ی زیبا خوندی، صدات هم شیرین و شنیدنیِ. اما آوازت چنگی به دل نمیزنِ عزیزم.
    • 2219158314 IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
      13 2
      ببخشید استاد بچگی کردن
    • علی IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
      2 0
      سلام دوست عزیز . شما معلومه که نه هنر مندی ونه هنر شناس . گلپایگانی ثابت شده است برای تما می تاریخ موسیقی ایران ادم های حقیری مثل شما واونایی که در زمان سرپرستی ابتهاج به موسیقی ایرانی خیانت کردن و روضونه خونی رو به جای اواز به خورد مردم دادن تحریر باکیفیت دارن . گلپا مورد تایید اساتید به جانشینی چون محجویب وشهناز ویاحقی وبدیعی وتجویدی و...هست . هنر به چشم عداوت بزرگترین عیب است گل است سعدی ودر چشم دشمنان خاراست. شما می تونید نطرات یه دکتر موسیقی و اکادمیک هنر ،یعنی شاهین فرهت رو درباره گلپایگانی که بدون قصدو قرض کاملا درست واصولی همراه باانتقاد ازایشون رو روی اینترنت که درمنزل ایشون گفته شده رو ببینی وبعد نظر بفرماییی.
    • FR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
      2 0
      نکاتی که فرمودین روانشاد پیرنیا محجوبی مهرتاش و کل اساتید موسیقی گلها نمی دونستند واقعا که
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
      1 2
      علی خان ببخشید که اظهار نظر محترمانه ی بنده اینقدر به جنابعالی فشار آورد که اینطور زبان به فحش و ناسزا و تحقیر باز کردی. با نحوه ی اظهار نظرت معلومِ که شما راست میگی. فحشتو بده آقاجون!
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
    2 2
    هرچقدر آواز این دو نفر یعنی ایرج و شجریان مردانه و دلنشینه، با همه ی احترامی که به گلپا و گلچین قائلم اصلاً آوازشون برای من دوست داشتنی و حتی قابل تحمل نیست. این دو عزیز آخری تصنیف خوانان قابلی هستند.