۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷

ایرنا:مردم مصرکه خاطره تلخی از به شهادت رسیدن 'مروه الشربینی' در بی دادگاه های آلمان دارند، همزمان با انتشار اخبار بیشتری از برنامه فرار حسنی مبارک به برلین، به دولت 'مرکل ' هشدار دادند.

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در خبری تازه نوشت، شواهدی در دست است که حسنی مبارک به بهانه درمان به آلمان سفر خواهد کرد.
در محافل دولتی مصر گفته می شود، دولت آمریکا در آخرین رایزنی های سیاسی در قاهره ، مبارک را مجبور کرده است به آلمان برود.
'عمر سلیمان محمود'، رییس پیشین سازمان اطلاعات مصر که اکنون به عنوان معاون رییس جمهوری در مصر از واشنگتن دستور می گیرد، مجری این طرح شده است.
در تجمع های امروز (چهارشنبه) در شهرهای اسکندریه و قاهره مردم علیه دولت آلمان شعار دادند و خاطره 'مروه الشربینی' را که بیش از یک سال و نیم قبل در آلمان با ضربات چاقو به خاطر داشتن حجاب اسلامی به شهادت رسید، زنده کردند.
الشربینی یک شهروند اهل اسکندریه بود و مردم این شهر سال گذشته پیکر وی را که توسط یک تبعه آلمانی نژاد پرست با 18 ضربه چاقو کشته شده بود، تشییع کردند.
ناظران سیاسی در قاهره می گویند، اخبار مربوط به احتمال فرار حسنی مبارک به آلمان خاطره بدی که مردم مصر از آلمان دارند زنده کرده و دولت آنگلا مرکل باید مسوولیت اقدامات پشت پرده خود را بپذیرد.
گفته می شود، دولت آلمان تحت فشار آمریکا، آماده اعطای پناهندگی سیاسی به مبارک شده است.
سفارت آلمان در قاهره تاکنون در مورد اخبار منتشره مبنی بر برنامه پناهندگی مبارک به برلین سکوت کرده است.
برخی تحلیل گران در قاهره می گویند، اگر برنامه فرار مبارک به آلمان رخ دهد، در حقیقت دولت خانم آنگلا مرکل مزد مبارک را داده است .
رژیم مبارک خون این شهروند مصری را نادیده گرفت و برای اینکه وجهه دمکراسی آلمان ها تخریب نشود به هیچ یک از مجامع حقوق بشری شکایت نبرد.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =