جنجال ادامه‌دار در فدراسیون فوتبال؛این بار واکنش انصاری‌فرد

انصاری‌فرد در واکنش به اتفاقات فوتبال گفت: اجبار کردند ساکت باید باشد. تاج همه کارها  را بر دوش یک آدم ناموفق گذاشته!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدحسن انصاری فرد، رییس مستعفی سازمان لیگ فوتسال میهمان برنامه سلام صبح بخیر بود تا برای اولین‌بار پس از استعفا صحبت‌های خود را مطرح کند.
انصاری فرد در ابتدا گفت: «از بابک معصومی بازیکن سابق تیم ملی یاد می کنم که هشتمین سالگرد وفات او است و مراسم خوبی در کرج برگزار و از خانواده او دلجویی شد جادارد از علی کریمی که کمک های شایانی کرده بودند نیز تشکر کنم.»
او درباره نقش حضور محمدرضا ساکت در استعفایش توضیح داد: «روز اولی که برای فوتسال و فوتبال ساحلی دعوت شدم سال گذشته بود و خیلی ها گفتند این پست ویژه ای برای تو که مدیرعامل راه آهن و پرسپولیس بوده ای نیست اما من گفتم دوست دارم کار کنم صحبت خوبی هم با آقای تاج داشتم و من 7 نفر از بهترین متخصصان این رشته را به تاج معرفی کردم. گروه خیلی خوب متخصص توانمند معرفی و بلافاصله احکام آنها زده شد و 8، 9 جلسه چالشی خوب برگزار کردیم. شکوری دبیر کل فدراسیون فوتبال همیشه می گفت کمیته فنی چقدر دارد خوب کار می کند.»
رییس مستعفی سازمزان لیگ فوتسال گفت: «آقای کفاشیان که بازنشسته شدند به من پیشنهاد دادند جای ایشان قرار بگیرم. آقای تاج هم اصرار داشتند همه چیز فوتسال در سازمان فوتسال کشور خلاصه شود و مدیریت با من باشد. اما این اتفاق نیفتاد و من هم اصراری نداشتم.»
انصاری فرد درباره این بخش از بیانیه اش که تغییرات صورت گرفته را باعث تضعیف فوتبال می داند، گفت: «من اعتقاد دارم وقتی زیرمجموعه ای در فدراسیون فوتبال خوب کار می کند و بدون حاشیه و سالم جلو می رود، باید مدیریت آن تقویت شود نه تضعیف! مجموعه فوتسال، کمیته فنی و لیگ فوتسال که جابری دبیر سازمان لیگ فرد قانون مند و دقیقی است و برنامه ها را خیلی خوب اجرا می کرد، همگی به خوبی داشتند جلو می رفتند. سازمان صداوسیما و شبکه ورزش همکاری خوبی با ما داشت و مسابقاتمان به صورت زنده پخش می شد، پرداختها به خوبی انجام می شد، در حالی که قبلا چک داده می شد، امسال بهترین نوع توپ را وارد کردیم و در کل مجموعه ای داریم که خوب و دقیق کار می کند.»
او درباره کارشکنی هایی که به آنها اشاره کرده بود، ادامه داد: «نمی خواهم از کسی اسم ببرم اما بعد از پیامی که به آقای تاج دادم فشارها روی من بیشتر شد و افرادی که خط می دادند عرصه را به من تنگ کردند.
رییس مستعفی سازمان لیگ فوتسال تاکید کرد: خوشبختانه مسابقات فوتسال خیلی خوب دارد برگزار می شود و علی رغم جنجال ها و حواشی سالهای گذشته اکنون مدیران باشگاه ها و بازیکنان و... هم همکاری خوبی با ما دارند.»
انصاری فرد در بخش دیگری از سخنانش، گفت: «وقتی آقای تاج سه جلسه برای یک کاسه کردن سازمان فوتسال برگزار کرد، در جلسه آخر گفت آقای ساکت باید به کمیته فنی بیاید من هم گفتم کمیته ما افراد متخصص هستند و این موضوع برای من حاشیه می شود. فردای روز جلسه هم به او در واتساپ پیام دادم که به صلاح خودم و مجموعه فوتسال نمی دانم که ایشان بیاید. اعضا هم همین نظر را داشتند اما آقای تاج اصرار داشتند ولی من 15 تیر به او گفتم اگر ساکت بیاید من قطع همکاری می کنم. او پیام مرا خواند و جواب نداد اما شنیدم این طرح را در هیات رییسه فوتبال مطرح کرد تا من را اجبار کنند ساکت بیاید. در کمیته ها همیشه روال این است رئیس یک نفر را پیشنهاد می دهد.»
او با بیان اینکه دوست داشتم کارم را ادامه بدهم چون خیلی موفق بودیم و همه متخصص بودند، گفت: «نمی خواهم بشکافم که چرا آقای تاج روی حضور ساکت اصرار داشت.»
او در پاسخ به این سوال که احتمالا تاج به شما اعتماد نداشته که گفته ساکت حتما باشد گفت: «روز اول اصلا این صحبت ها نبود. شاید بعدا به این نتیجه رسیده‌اند. من خیلی دوست داشتم کارم را ادامه دهم. دیشب هم تاج زنگ زد و گفت چرا این کار را کردی و  من هدفم چیز دیگری بود و چون ساکت در سازمان تیم‌های ملی است قصد داشتیم برای هماهنگی اردوها ایشان را بیاوریم که من گفتم البته می شد در فضای دیگری این کار را کنند نه اینکه وارد کمیته فنی شوند.  ولی من با تصمیمی که با مشورت دوستان برای استعفا گرفتم، فکر می کنم این استعفا کاملا درست بود و به صلاح ندانستم که آقای ساکت وارد فوتسال شود.»
او در پاسخ به این سوال که مگر ساکت زیر مجموعه شما نمی شد و چرا استعفا دادید گفت: «روال کار قانونی این است رییس کمیته آدم پیشنهاد می دهد و رییس فدراسیون موافقت می‌کند. بنابراین من باید پیشنهاد می‌دادم. من جلوی اجبار آنها ایستادگی کردم. الان هم انعکاس حضور ایشان در جامعه فوتبال کاملا مشخص است.»

رییس مستعفی سازمان لیگ فوتسال گفت: «جبهه ای علیه من در فوتسال بود. فوتسال داشت مستقل کار می کرد و کارش را خوب انجام می داد و از زیر سلطه کسانی که ماموریت و مشغله های زیادی در فدراسیون دارد، خود را بیرون کشیده بود. اما نمی دانم آقای تاج چه فکری می کند که این همه کار را بر دوش کسی می گذارد که کارنامه ناموفقی دارد و اصرار اینکه همه جا باید ایشان باشد برای چیست؟ ولی به خاطر همین موضوع من علی رغم اینکه کارم را دوست داشتم نماندم. چون اینکه در فوتسال که به خوبی داشت کار می کرد دخالت کنند قابل قبول نیست.»
انصاری فرد درباره حضور مربیان خارجی در ایران گفت: «یک سری مربیان هستند که در سطح خاص کار می کنند مثل ناظم الشریعه یا یحیی گل محمدی که به هر تیمی رفته جوان گرایی کرده و تیم را متحول کرده و به رده های بالا رسیده است. جواد نکونام و... هم از این طیف هستند اما تیم هایی مثل پرسپولیس و استقلال خاص هستند و مربی ایرانی برای آنها جواب نمی دهد.»

255 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =