روایت آزادیخواهی «بانوی سردار» در جهان بین

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری از اتمام مراحل تولید و آغاز پخش سریال بانوی سردار از شبکه استانی سیمای جهان بین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،دکتر افشارنیا گفت: تولید سریال فاخر تاریخی« بانوی سردار» که روایت گوشه ای از افتخارآفرینی سردار «بی بی مریم بختیاری» در مبارزه با استعمار انگلیس و استبداد رضاخانی است، پس از تأکید مقام معظم رهبری و با دستور رئیس رسانه ملی، در دستور کار صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری قرارگرفت و فرآیند ساخت آن با عنایت خداوند متعال هم اکنون به اتمام رسیده و آماده پخش شده است.
وی با اشاره به اینکه سردار بی‌بی‌مریم بختیاری از مفاخر بزرگ ایران در تاریخ است و در منطقه مرکزی ایران خصوصاً قوم بختیاری زبانزد همه بوده است، گفت: شبکه استانی سیمای جهان بین به منظور آشنایی با زندگی سیاسی و اجتماعی این بانوی مبارز، ظلم ستیز، آزادیخواه و فهیم و ارائه الگوی شایسته ای از زن ایرانی، این سریال را تولید کرده است.
مدیرکل صدا و سیمای استان از ویژگی‌های شخصیتی این بانوی مبارز یاد کرد و گفت: بی‌بی‌مریم، تنها زن سردار ایرانی و از فعالان جریان مشروطه است که با درک عمیقی که از تحولات منطقه و دسیسه استعمارگران داشته، سال‌ها در مقابل این استعمار و استبداد وابسته به این استعمار که حکومت پهلوی اول بود ایستادگی و مبارزه کرده است و در سریال۱۲ قسمتی «بانوی سردار» بخشی از زندگی و شجاعت های بی بی مریم به عنوان یک بانوی اصیل ایرانی به تصویر کشیده شده است.
آقای افشارنیا با اشاره به اینکه پژوهش و نگارش این سریال از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و نویسندگی و کارگردانی اثر را پرویز شیخ‌طادی و تهیه کنندگی آن را سعید مرادی بر عهده داشتند، افزود: بازیگران و هنرمندان مطرح و شناخته در این اثر نقش آفرینی کردند و در تولید این سریال از لوکیشن‌های مختلفی از جمله مکان‌های طبیعی و همچنین شهرک‌های سینمایی استفاده شده است. 
وی با قدردانی از شخصیت ها، سرآمدان، نخبگان و فعالان رسانه ای بختیاری که با رایزنی و نقدهای دلسوزانه در تولید این اثر فاخر رسانه استانی را یاری رسانده اند، افزود: سریال «بانوی سردار» از ۲۳ مرداد هر شب ساعت ۲۲ به مدت ۴۰ دقیقه از سیمای جهان بین پخش می شود و از۲۹ مرداد نیز از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران به روی آنتن خواهد رفت.
مدیرکل صدا و سیمای استان همچنین به موفقیت این اثر فاخر تاریخی در بیست و دومین جشنواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استان ها که از۲۵ تا ۲۷ مرداد در بجنورد برگزار خواهد شد، اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام اولیه نتایج، سریال «بانوی سردار» پنج رتبه برتر این جشنواره را به خود اختصاص داده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =