وزارت خارجه دولت فراری یمن در شهر عدن تعطیل شد

ایرنا نوشت: وزارت امورخارجه دولت مستعفی و فراری "عبدربه منصورهادی" شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که بدنبال کودتای شورای انتقالی جنوب، تمامی فعالیت دفتر خود در شهر بندری "عدن" را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی "المیادین" این تصمیم از سوی وزارت امورخارجه دولت فراری یمن گرفته شده است.

وزارت خارجه دولت مستعفی هادی همچنین در بیانیه خود، امارات را مسؤول درگیری های اخیر میان نیروهای کمربند امنیتی و نیروهای وابسته به دولت  دانست که در روزهای گذشته شهر عدن را اشغال کرده اند.

"محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی با "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی در حضور محمد بن سلمان ولیعهد وی برای عادی جلوه دادن وضعیت میان این دو متحد اصلی در ائتلاف عربی ضد یمن دیدار کردند.

درگیری های میان نیروهای شورای انتقالی جنوب که یک گروه جدایی طلب و خواستار تشکیل کشوری به نام یمن جنوبی است با نیروهای رئیس جمهوری فراری این کشور که پس از اشغال عدن توسط نیروهای سعودی و اماراتی دولت خود را در این شهر مستقر کرد، از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و تاکنون در این درگیری های دستکم هشت نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» که شاخه نظامی شورای انتقالی جنوب و تحت حمایت مستقیم امارات است ، موفق شدند ابتدا پادگان ها و مراکز حیاتی شهر عدن و سپس کاخ ریاست جمهوری که در واقع مرکز حکومت منصور هادی به شمار می آید، تحت کنترل خود درآورند.

در پی این حوادث ، وزارت خارجه دولت فراری هادی با صدور بیانیه ای شورای انتقالی جنوب را گروهی جدایی طلب و کودتاچی خواند که در تلاش است تا دولت مستقر در عدن را سرنگون کند.

درگیری زمانی آغاز شد که "هانی بن بریک" نایب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن از نیروهای تحت امرش خواسته بود، به کاخ ریاست جمهوری  "معاشیق" که در اختیار نیروهای منصور هادی است، حمله کنند و کنترل آن را به دست گیرند.

امارات متحده عربی یکی از متحدان و اعضای اصلی ائتلاف عربی علیه یمن به سرکردگی عربستان بوده است و اکنون شواهد و تحرکات نیروهای امارات نشان می دهد که بتدریج در صدد خروج این ائتلاف است.

ائتلاف عربی در سال۱۳۹۴ برای جنگ عیله مردم یمن تشکیل شده است و با حمایت نظامی ، مالی و لجستیکی از گروههای داخلی و حملات گسترده توپخانه ای و عملیات هوایی این کشور را به ویرانهای تبدیل کرده است و تاکنون علاوه بر خسارت به زیر ساخت های یمن هزاران غیرنظامی را در این کشور به خاک و خون کشیده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =