چرا وکلای دادگستری با برخی انتصابات در مجلس و قوه قضاییه مخالفند؟

یک انتصاب در مجلس، باعث شد تا روسای تشکل های صنفی وکلای سراسر کشور گرد هم جمع شوند و نسبت به آن اعتراض کنند.

روسای کانون وکلای استانها نسبت به برخی انتصابات در مجلس و قوه قضاییه هم خوشبین نیستند و این انتصابات را دنباله سناریوی حمله به استقلال کانون وکلا، تلقی می کنند.

به طور مشخص، آنها از نصب حسین قربانزاده، مدیر یکی از کارزارهایی که تغییر در قوانین وکالت را از مجلس مطالبه می کند و می گوید باید روشهای صدور پروانه وکالت عوض شود به سمت مدیر پروژه تنقیح قوانین مجلس، ناراحت هستند و این انتصاب را عادلانه و بی طرفانه نمی دانند.

پروژه تنقیح قوانین مجلس، برنامه ای است که طی آن، قوانین مختلفی که در طول سالیان دراز تغییر کرده، برخی از مواد آنها نسخ شده یا به آن اضافه شده است، به صورت یکپارچه و پاکیزه درمی آید و مواد نسخ شده و تغییر کرده، در متن نهایی، اعلام و حذف می شود. حسین قربانزاده، رئیس کارزار تبلیغاتی محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری بود و حرکتی صنفی را با حمایت بخش زیادی از فارغ التحصیلان حقوق ترتیب داده است که از مجلس می خواهد انحصار کانون وکلا در دادن پروانه وکالت به فارغ التحصیلان حقوق، برداشته شود.

روسای کانون وکلای استانها همچنین درباره انتصاب علی بهادری جهرمی به ریاست مرکز مشاوران حقوقی و کارشناسان قوه قضاییه موضعگیری کردند زیرا به اعتقاد آنها، اصرار بهادری جهرمی به «وکیل» خواندن اعضای این مرکز از نظر روسای کانونهای وکلا، «ناحق» است.

متن کامل گزارش منتشر شده درباره عصبانیت وکلا از یک انتصاب در مجلس را «اینجا» بخوانید.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =