درآمد تیم‌ بالانشین از تبلیغات محیطی؛ فقط 500 میلیون تومان

در تمام نقاطی که فوتبال در آن توسعه یافته است، تبلیغات محیطی یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمدی تیم‌ها محسوب می‌شود، اما در فوتبال ایران شرایط به‌دلیل سیاست‌های فدراسیون فوتبال به‌طور کلی متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ درآمدزایی در فوتبال ایران، یکی از عبارت‌های عجیب‌وغریب است و باشگاه‌هایی ایرانی به این دلیل که سرمایه‌ای را برای خود ایجاد نمی‌کنند، هر لحظه با مشکلات مالی مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

تبلیغات محیطی درصد بالایی از درآمد باشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد و اگر باشگاه با پولی از این بخش به‌دست آوردند، بسیار کم‌تر از گذشته دچار مشکل می‌شوند. فدراسیون فوتبال اما در سال‌های گذشته ساختار درستی را برای کسب درآمد از این قسمت تدارک ندیده بود و درآمد تیم‌های بزرگ هم از 500 میلیون فراتر نمی‌رفت. مسعود تابش، مدیرعامل سپاهان درمورد این موضوع در گفت‌وگویی اعلام کرد: «در فصلی که گذشت از بابت تبلیغات محیطی به ما چیزی حدود ۵۰۰- ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شد. در این مورد با آن‌ها صحبت کردیم اما به ما گفتند ۷۵۰ میلیون تومان بابت ارزش افزوده از ما کسر کرده‌اند. این ارزش افزوده باید حساب و کتاب و صورت وضعیت داشته باشد. ما سال‌های قبل از تبلیغات محیطی ۴، ۵ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کردیم. باید مشخص شود که ما به عنوان تیم دوم لیگ چه قدر از این راه درآمد به دست می‌آوریم».

متن کامل گزارش خبرآنلاین درمورد این موضوع را اینجا بخوانید.

255 251

کد خبر 1290307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =